KMA klachten ondanks Pepti

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamaBibi, Feb 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

Apr 18, 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Even een vaagje.... Duuk heeft nu ong 6 weken pepti.... Dat ging tot 1,5week terug perfect. Daarvoor zat hij aan de H.A. En kreeg hij steeds meer KMA klachten... Spugen, kramp, pukkeltjes. Etc. Nu heeft hij sinds 1,5 week weer pukkeltjes (eerst rond mond, later ook romp) en spuugt hij veel (bij ca. 3 van de 5 flessen een flinke lading), heeft vaak krampen en drinkt halve flessen. Het lijkt alsof de allergie terug komt.... Maar das toch gek! Aan mijn huisarts heb ik niks. Die zegt dom weg: tja... Baby's spugen en jongetjes al helemaal. Iemand die dit herkent???

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Kan zeker dat hij nu toch klachten krijgt door de hoeveelheid in zijn systeem zeg maar. Pepti waarschijnlijk niet meer sterk genoeg. Dat moet je dus een stap verder met BHV nutramigen of uiteindelijk neocate. Dat gaat via de kinderarts. Is dure voeding op indicatie. Ik zou er zeker voor gaan. Hier een heel ander kind na twee weken neocate.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Dan is de pepti te licht en heeft hij een sterkere voeding nodig. Vraag om een verwijzing voor de ka! Bij mijn beiden kids was pepti en 1 stap sterker te licht. In pepti en stap sterker zitten nog altijd koemelkeiwitten. Deze zijn dan wel verknipt, maar kindjes kunnen er nog op reageren. De meeste kindjes doen het goed op nutramigen of friso allergy care. Echter sommige hebben neocate of nutramigen AA nodig. Deze voedingen bevat geen koemelkeiwitten, is op basis van vrije aminozuren.

4. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

Apr 18, 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Dankje! Ik ga vanmiddag voor mezelf naar de dokter (eigen dokter is afwezig, andere dokter in de praktijk :p ) en dan zal ik eens vragen.

Nu wilk het geval dat hij sinds gisteravond niet meer heeft gespuugd en toch echt alle flessen heeft op gedronken. Dus ik ga niet meteen over op andere voeding en kijk het nog eventjes aan, maar dan weet de huisarts er iig van!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Bij kma zijn de eiwitten in koemelk te groot voor de darmen om te kunnen verwerken. Pepti heeft van de melk bij kma nog de grootste eiwitten. Beter is dan bijv Nutramigen

Share This Page