Dames, Mijn dochter krijgt nu sinds 1 week Omneo (had eerst Friso Comfort) omdat ze op de Comfort moeilijke ontlasting had, ik dacht van de Johannesbroodpitmeel, en omdat ze nu minder spuugt sinds vast voedsel. Maar nu gaat ze wel elke dag maar dat zijn dan enorm harde donkere keutels en het stinkt heeeeel erg. Is dit normaal? Komt het ook door de overstap op vast voedsel? moet ik nog 1 week doorzetten met Omneo en wordt haar ontlasting dan zachter? wie heeft ervaring met omneo? ze heeft er niet al te veel last van maar wij wel en daarbij smaakt die omneo zo zuur. Raar spul hoor. Wat een twijfels heb je toch als moeder... Alvast bedankt! Marijntje
Met omneo krijg je meestal groene poep en het stink harder. Maar ging het poepen met de Comfort niet beter met de bijvoeding ernaast? Want dat heeft ook vaak effect.
Dirksmama, Ik denk dat ze gewoon vestopter is dan normaal vanwege de bijvoeding vandaar dat ik de rijstebloem even achterwege heb gelaten. Misschien is het beter om op Comfort weer terug te gaan en dan met normaal gemengd, dan is het ook niet zo stom dik als je er rijstebloem of pap bij doet. oh oh...ze hebben ook veel te veel melksoorten op de markt..hi hi.. Het zal wel even duren met die ontlasting omdat de darmen moeten wennen aan het nwe voedsel. Van peer ging ze wel goed eventjes maar daarna niet meer. wel was de ontlasting zachter met comfort dan met omneo heb ik het idee alleen op comfort gaat ze 1 x in de 4 dagen zoiets. grappig, ik dacht dat omeo speciale vetten heeft voor zachtere ontlasting. makes sense dacht ik. maar wat stinkt ze van dat spul! Weet jij of het ok is om nu nog op nr.1 te zitten? heb namelijk nog een half pakje comfort en normaal nr.1 staan. Maak ik die eerst op. groetjes, marijntje
Je kunt de rijstebloem toch gewoon helemaal weglaten? Nodig hebben ze het niet, en dan hoef je geen betonflessen te geven. Over een maand geef je dan gewoon een boterham voor de granen en vezels, dan kunnen haar darmpjes nu lekker wennen aan de groente en het fruit. Je kunt nog gewoon even doorgaan met nummer 1 hoor, een paar weekjes langer is prima.
Jelle krijgt al sinds dat hij 2 maanden is Omneo, en toen hij nog alleen fv kreeg ging het poepen goed. Het ging weer slechter toen hij met bijvoeding begon. Het is wel even wennen voor de darmpjes, en ik kreeg het advies van het cb om het toch 2 weken te proberen, omdat de darmen dan pas gewend zijn aan iets nieuws. Rijstebleom stopt ook, dus slim dat je dat even achterwege laat. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken. O ja, en idd Omneo stinkt en smaakt echt niet lekker, maar Jelle heeft er nooit een druppel minder om gedronken..
Je kunt de rijstebloem toch gewoon helemaal weglaten? Nodig hebben ze het niet, en dan hoef je geen betonflessen te geven. Over een maand geef je dan gewoon een boterham voor de granen en vezels, dan kunnen haar darmpjes nu lekker wennen aan de groente en het fruit. Je kunt nog gewoon even doorgaan met nummer 1 hoor, een paar weekjes langer is prima.
Jelle krijgt al sinds dat hij 2 maanden is Omneo, en toen hij nog alleen fv kreeg ging het poepen goed. Het ging weer slechter toen hij met bijvoeding begon. Het is wel even wennen voor de darmpjes, en ik kreeg het advies van het cb om het toch 2 weken te proberen, omdat de darmen dan pas gewend zijn aan iets nieuws. Rijstebleom stopt ook, dus slim dat je dat even achterwege laat. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken. O ja, en idd Omneo stinkt en smaakt echt niet lekker, maar Jelle heeft er nooit een druppel minder om gedronken..
Misha raakte erg verstopt van de Comfort. Ben toen ook overgegaan naar de Omneo en na zo'n anderhalve week had ik superresultaat, eindelijk een zalige poepbroek zonder pijn. Ja, stinken deed het, maar dat liever dan die vreselijk pijnlijke keutels...Toen ik overging op vast voedsel kreeg ze weer wat meer last van verstoppinkjes, dus ben dat heel voorzichtig op gaan bouwen. En banaan heb ik in het begin geweerd. Met 7 1/2 maand ongeveer ging het harstikke goed, mede doordat ik ook Bambix gaf 's ochtends (tarwe) en brood tussen de middag, dat doet de stoelgang erg goed. Vanaf dat moment ben ik de Omneo weer gaan afbouwen en zo rond de 8 maand zat ze op de standaard en dat ging helemaal prima..
De kinderarts adviseerde ons ook om omneo te gaan gebruiken. Mijn zoontje had heel erg veel last van darmkrampen. Volgens de k.a kan hij niet zo goed tegen melkeiwitten. Deze zijn in omneo gehydroliseerd. Vandaar dat het niet zo zoet smaakt als standaardvoeding en een beetje stinkt En verder is de poep inderdaad groen van kleur. Ik denk dat harde poep gevolg is van bijvoeding.