Mijn dochtertje van 4 maanden huilt eerst als ze moet slapen, als ze haar kamertje al in komt gaat ze al piepen.. Het is ongveer 10 minuten dat ze huilt en dan valt ze in slaap. Dit doet ze ook alleen wanneer ze de eerste keer gaat slapen, dus rond 1800 ookal is ze heel erg moe ze gata eerst huilen, als ik haar wakker maak om 2200 en daarna weer naar bed doe is er niks aan de hand, ook s middags en sochtends huilt ze niet... Ik laat haar maar even huilen maar is dit wel de bedoeling?
Ik heb zelf nog gen ervaring maar heb ook wel eens gelezen dat een klein kindje veel indrukken van de dag te verwerken heeft en dat ze het huilen gewoon even nodig hebben.
Is niet erg, veel kinderen hebben het nodig om in te slapen. Is het wel echt huilen of is het meer een soort geluid? Die van mij huilde zichzelf in trance leek het wel, nu is ze drie en maakt ze nog steeds een soort geluid om in slaap te komen.
nee het is echt huilen, soms valt ze dan in slaap en dan wordt ze binnen 10 minuten weer wakker ne begint weer ff... Het lijkt ook altijd langer maar het is echt niet langer dan 10 minuten.
Ja hoor, ze is een baby en babies huilen soms. Er zijn ook kindjes die voor élk slaapje even huilen. Meestal kun je wel aan het huiltje horen als ze echt overstuur is of pijn heeft. Dan zou ik haar niet laten huilen.
Mijn dochter had dat ook rond de vier maanden. Ik bedacht me dat het misschien kwam omdat ze alle actie mist als ze alleen op bed moest. Van 'hectiek' naar ineens veel rust. Vanaf toen ben ik haar steeds een half uur voor het naar bed gaan zo prikkelloos mogelijk laten houden (geen tv geluiden, bij anderen op schoot of wild spelen) en toen ging het over! Het kan aan van alles liggen en misschien heeft ze het wel nodig, maar dat kun je alleen weten als je dingen kunt uitsluiten. Succes!
Hier heeft de kleine dat ook echt nodig gehad een inslaap huiltje. Wist ik de 1e maanden niet, waardoor hij dus niet aan slapen toe kwam. Vond het te zielig en ging hem steeds troosten en dus prikkelen, en die was hij nou net aan het verwerken(tja hoe kon ik dat weten). Met 5 maanden is het over gegaan, nu wat brabbelen en wat mopperen voor het slapen gaan!
Mijn zoontje doet dit idd ook vaak en is net 4 maanden geweest. Soms bij het in bed leggen en soms als ik weg loop. Wat ik vaak doe is even afleiden als hij in zijn bedje ligt. Ik heb een gekleurd doekje over zijn bedrand hangen en beweeg die altijd een paar keer en dan kijkt hij daarna en dan loop ik weg. Als de deur dicht gaat vind hij niet zo grappig maar dan laat ik hem even. Wat ik merk os dat hij vaak huilt als hij teveel prikkels voor het slapen heeft gehad. Broer die wil knuffelen, opa en oma die nog even wilden spelen, papa die gek doet Ik hou een vast ritme aan op de dagen dat ik thuis ben en laat hem rustig moe worden zonder teveel gedoe leg hem op bed en loop weg. Blijft hij huilen dan is het 9 van de 10 keer een boertje en anders zet ik even zijn muziekje aan op de babyphone. De eerste weken zette ik altijd de stofzuiger aan dan was hij meteen rustig en viel snel in slaap Even verwerken van de dag, drukte hoort er vaak bij..