Nou ik zou wel ander werk willen zoeken, maar dat kan helaas niet. Ik heb namelijk een jaarcontract die van beide kanten niet opgezegd kan worden. Volgende week plaatst het uitzendbureau mij elders, vanwege dat het bedrijf geen vervanger kan vinden tijdens mijn pauze. Ik moet nog van het uitzendbureau horen waar ik a.s. maandag kan werken, en zo niet, dan zit ik betaald thuis (vind ik ook niet erg). Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik heb het een en ander uitgezocht en eis voortaan mijn pauze mocht deze niet geregeld zijn! Groetjes Angie
Je hebt als werknemer recht op een half uur pauze en wist je dat je sinds 2006 als zwangere recht hebt op een uur als je 8 uur per dag werkt?! Ik heb er op mijn vorige werk ook zo'n gezeur over gehad. Ik heb toen een boekje bij de VK meegenomen en onder hun neus gelegd, en inderdaad gezegd dat ik me anders ziek zou melden. Toch belachelijk dat je zo voor jezelf op moet komen he?! Goed dat je het toch voor elkaar gekregen hebt! Het is je goed recht!
Hoi Angie, wat een vreemd verhaal dat je je contract niet op zou kunnen zeggen! Nou zou ik dat op dit moment ook niet zo snel doen: als zwangere heb je maar weinig kans om ergens anders aangenomen te worden, maar toch... Enneh, ik zou nog eens contact opnemen met de arbo, die kunnen namelijk, behalve je rechtmatige pauzes, (idd: bij 8 uur werken heb je recht op 1 uur, meestal verdeeld in 2 keer kwartier koffie/theepauze en half uur lunchpauze, die je NIET op je werkplek zelf hoeft te zijn: je baas moet de gelegenheid geven dat je een aparte pauzeruimte hebt en je hebt ook gewoon het recht naar buiten te gaan, (bij je lunchpauze in ieder geval). Maar als je achter de telefoon zit, kan ik me voorstellen dat je af en toe even in beweging wilt komen... Is ook niet gezond en verstandig nu om uren achter elkaar te zitten. Onze telefoniste heeft een handsfree set, koptelefoontje op dus, en kan vanuit het hele gebouw met die set de telefoon opnemen en naar de meest gebelde nummers doorverbinden, allemaal met die handsfreeset! Lijkt me voor jou ook wel ideaal! Arbo kan je werkgever ook onder druk zetten om dat soort apparatuur aan te schaffen, (als werkgever zou ik toch liever zo'n ding aanschaffen dat dat m'n werknemer ziek thuis zou komen te zitten. Alleen vanuit economisch standpunt gezien al veel voordeliger voor je baas,