Ik ben op dit moment zo'n 9,5 weken zwanger en sinds afgelopen woensdag weten we dat we een tweeling mogen verwachten. Op de echo waren 2 mooie kindjes en hartjes te zien en alles zat mooi op schema. Sinds zaterdag heb ik nu wat last van buikpijn. Soms is het zeurend meer in het midden en soms eerder stekend in mijn liezen en richting mijn bekkenkam. Het wisseld ook wat van kant maar zit meestal rechts. Ook heb ik pijn in mijn onderrug daar doortrekt naar mijn staartbeen en af en toe heel scherpe steken in mijn linker bil. Ik maak me nu echt wel zorgen. Eerst dacht ik dat het kwam van mijn darmen omdat ik echt wel last heb van obstipatie (was al van woensdag niet meer naar het groot toilet kunnen gaan). Afgelopen nacht kreeg ik heel hevige buikkrampen en voelde mijn buik enorm opgeblazen. Dit waren zonder twijfel mijn darmen! Deze morgen naar het toilet moeten spurten en toen kwam de verlossing . Ik hoopte dus dat hiermee de buikpijn enzo verdwenen zou zijn maar niet dus! Net begon het opnieuw, terug dat zeurend en af en toe stekend gevoel in mijn liezen en onderbuik. Is dit normaal op mijn termijn? Is dat dan toch bandenpijn? Het is in elke geval niet bewegings gerelateerd. Aanstaande vrijdag heb opnieuw een echo in het ziekenhuis om na te gaan of het een eeneiige tweeling is.
Wauw een tweeling, gefeliciteerd!! Ik denk dat het gewoon je baarmoeder is die aan het groeien is, hij moet extra hard groeien. Hij is niet plaats aan het maken voor 1 baby, maar voor 2 babytjes. Maarja als je je ongerust voelt zou ik gewoon even je verloskundige bellen, zodat zij jou gerust kan stellen!
Het lijkt mij gewoon bandenpijn hoor. Ik heb ook last van verstopping af en toe omdat ik door de misselijkheid niet heel gevarieerd eet. Maar jouw pijntjes komen me ook bekend voor. Je baarmoeder zal door de tweeling misschien nog iets harder groeien? Als je het niet vertrouwd zou ik toch even het ziekenhuis bellen wat zij er van zeggen.
Hoi. Ik denk dat het groeipijnen zijn. Ik had het ook, zeker rond die termijn en nog af en toe. Je baarmoeder groeit en alles wordt opgerekt en moet plaats maken. Zeker met 2 ukkies denk ik. Mooi hoor een tweeling, gefeliciteerrd!
Dat is "baarmoedergroei" oftewel "bandenpijn", je baarmoeder groeit, en het groeit nu met 2 kleine spruiten. Dat gaat allemaal uitrekken meid, je baarmoeder groeit met de 2 kleine mee en dat gaat pijn doen. Als je je echt zorgen maakt meid, gewoon even de verloskundige bellen die kan je dan wel gerust stellen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou de klachten even goed in de gaten houden, bij mij beginnen de bekkenklachten zo namelijk. Bij de eerste begon het met 8 weken ongeveer, nu begon het vorige week. Ik heb het vooral 's avonds of als ik niet heel goed op mijn houding heb gelet. Maar voor alles geldt: Bij twijfel kun je altijd je vk even bellen. Als het je bekken is, kun je het best een afspraak maken bij een bekkenfysio. Die kan je oefeningen en tips geven waardoor het een stuk makkelijk vol te houden wordt.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Zelf had ik ook heel vroeg al pijnelijke buikpijnen gehad toen ik zwanger was van mijn tweeling. Ik denk dat het een combi is van je darmen vanwege de obstipatie. En je baarmoeder die aan het groeien is. Als je het niet vertrouwd zou ik wel even contact op nemen met je gyn.
Van harte gefeliciteerd! heel herkenbaar. Ook ik had ontzettend veel last van buik/liezen. Al heel vroeg in de zwangerschap. Het voelde heel vervelend. Maar dit zal waarschijnlijk echt bandenpijn zijn. Je baarmoeder groeit vaak sneller als bij 1 kindje. Als je het neit vertrouwt aan de bel trekken.