Bang dat het niet past

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Het klinkt misschien vreem of misschien wel niet, maar hebben meer mensen dat gevoel, dat het niet gaat passen tijdens de bevalling?

Denk dat het te nauw van onder is ...
    :( heb het wel besproken al met verloskundige maar ja dan krijg je het standaard praatje ;)

2. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    euhh het past ook niet ;)

sorry beetje flauw ... hoop dat iemand anders je een beetje gerust kan stellen hier!

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had dat gevoel ook heel erg! Soms deed een tampon of sex al pijn zeg maar. Maar je gaat pas persen als je 10 cm ontsluiting hebt en ja, het past toch echt. Hoewel ik wel behoorlijk scheurde!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat het niet zo zeer daar mee te maken heeft maar wel meer met je bekken, van onder kunnen ze met de schaar aan de slag, bij je bekken gaat dat wat minder ;)

5. MLkids

MLkids Niet meer actief

Het past ook niet! Dat is nou exact de reden waarom de schedelbeenderen tijdens de geboorte over elkaar heen kunnen schuiven om het passend te maken (vandaar dat baby's vaak een punthoofd hebben na de geboorte wat overigens binnen een paar uurtjes bijtrekt!). En dan past het wel!

Zelfs al ben je zelf maar heel klein en verwacht je een groot kind past het nog, mits de ligging niet afwijkt (sterrekijker bv.).

Ik heb een heel klein kindje gekregen (2190 gram aterm) en de schouders lagen vast terwijl mijn grote er zo uitfloepte! Overigens ben ik nog nooit gescheurd of geknipt.

Tijdens de uitdrijving gaat je vagina ook onwijs branden omdat het opgerekt wordt, onvoorstelbaar eigenlijk dat zoiets groot eruit kan terwijl je al moeite hebt een tampon in te brengen ;)

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als het niet past dan scheurt het wel of je wordt geknipt.. :) Het is nogal wat dat babygeweld.. En als het niet door je bekken past, tsja dan wordt het een keizersnede.. Kan het eigenlijk niet mooier maken dan dit :)

Maar meestal past het wel, inderdaad ook doordat die fontanellen nog zo open staan en je toch echt een opening van 10 cm hebt op het eind. En die persweeën zijn ook enorm krachtig zeg, ik moest ze tegenhouden, nou dat ging bijna niet! Best bijzonder hoor dat je lichaam dat zo uit zichzelf allemaal doet. vond het wel mooi.

7. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Man man man waarom moest ik dit lezen :D

Dit is ook echt mijn grootste angst !! Omg

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik had dus het gevoel dat het niet paste en inderdaad mijn bevalling liep uit op een ks... Te smal bekken ;)

9. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ik denk het ook wel eens.... oh gaat dat wel passen..
    Maar dan zeg ik maar weer tegen mezelf dat er nog nooit eentje is blijven zitten ;)

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier paste het ook niet, mooie knip was de oplossing!

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    De oudste was 8,5 pond en toen had ik twee kleine scheurtjes.
    Tweede zelfde gewicht en geen scheurtjes.
    Dus ja, het past ;).

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier was ik ook bang dat niet paste...
    Nou dat klopte... is na 28u keizersnede geworden :D

13. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hier zijn beide kinderen blijven steken boven het schaambot, is 2x spoed ks geworden. Had van te voren aangegeven dat het bij mijn moeder ook niet paste, maar ze melde me leuk dat def 1e bevalling een soort van proefbevalling is. Dus ja het hoeft niet te passen, maar ga er maar vanuit dat de natuur alles goed geregeld heeft en dat er een kind uitkan bij v.o.

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik weet nog dat ik een aantal weken voor de bevalling tegen mijn man zei.. het past echt niet bij mij hoor! En hoe meer is zelf voelde van onder; bekken vagina enz, hoe meer ik er van overtuigd raakte dat er nerver ooit een kindje door heen zou gaan passen.
    Maar uiteindelijk is er wel een kindje door heen gekomen in ruim een kwartiertje met alleen een klein scheurtje ;)
    Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat het nog past ook ;)

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom doen die weeen ook pijn, omdat je opengekrikt wordt van onderen!

16. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Mijn buuf zei laatst: lieve schat, er is er nog nooit 1 blijven zitten. Ik moest er wel erg om lachen en ik maak me er ook niet meer druk om.

17. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    tja, hier dus wel 2 keer....

18. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL

Neem aan dat ze er uiteindelijk ook uitgekomen zijn?

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat niet past daar wordt geknipt of net als bij mij gescheurd.. En al is het tot je oksels (zoals ik) dan nog is het alles meer dan waard! Ik was zo bang maar tijdens m'n bevalling boeide het me niets!

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haha, hier ook...dit lezen helpt echt niet tegen de angst...scheuren en knippen. Natuurlijk weet ik dat dit kan gebeuren, maar de angst word alleen maar groter:S

Deel Deze Pagina