Hallo allemaal, Het klinkt misschien vreem of misschien wel niet, maar hebben meer mensen dat gevoel, dat het niet gaat passen tijdens de bevalling? Denk dat het te nauw van onder is ... heb het wel besproken al met verloskundige maar ja dan krijg je het standaard praatje
euhh het past ook niet sorry beetje flauw ... hoop dat iemand anders je een beetje gerust kan stellen hier!
Ik had dat gevoel ook heel erg! Soms deed een tampon of sex al pijn zeg maar. Maar je gaat pas persen als je 10 cm ontsluiting hebt en ja, het past toch echt. Hoewel ik wel behoorlijk scheurde!
Ik denk dat het niet zo zeer daar mee te maken heeft maar wel meer met je bekken, van onder kunnen ze met de schaar aan de slag, bij je bekken gaat dat wat minder
Het past ook niet! Dat is nou exact de reden waarom de schedelbeenderen tijdens de geboorte over elkaar heen kunnen schuiven om het passend te maken (vandaar dat baby's vaak een punthoofd hebben na de geboorte wat overigens binnen een paar uurtjes bijtrekt!). En dan past het wel! Zelfs al ben je zelf maar heel klein en verwacht je een groot kind past het nog, mits de ligging niet afwijkt (sterrekijker bv.). Ik heb een heel klein kindje gekregen (2190 gram aterm) en de schouders lagen vast terwijl mijn grote er zo uitfloepte! Overigens ben ik nog nooit gescheurd of geknipt. Tijdens de uitdrijving gaat je vagina ook onwijs branden omdat het opgerekt wordt, onvoorstelbaar eigenlijk dat zoiets groot eruit kan terwijl je al moeite hebt een tampon in te brengen
Als het niet past dan scheurt het wel of je wordt geknipt.. Het is nogal wat dat babygeweld.. En als het niet door je bekken past, tsja dan wordt het een keizersnede.. Kan het eigenlijk niet mooier maken dan dit Maar meestal past het wel, inderdaad ook doordat die fontanellen nog zo open staan en je toch echt een opening van 10 cm hebt op het eind. En die persweeën zijn ook enorm krachtig zeg, ik moest ze tegenhouden, nou dat ging bijna niet! Best bijzonder hoor dat je lichaam dat zo uit zichzelf allemaal doet. vond het wel mooi.
Ik had dus het gevoel dat het niet paste en inderdaad mijn bevalling liep uit op een ks... Te smal bekken
Ik denk het ook wel eens.... oh gaat dat wel passen.. Maar dan zeg ik maar weer tegen mezelf dat er nog nooit eentje is blijven zitten
De oudste was 8,5 pond en toen had ik twee kleine scheurtjes. Tweede zelfde gewicht en geen scheurtjes. Dus ja, het past .
Hier zijn beide kinderen blijven steken boven het schaambot, is 2x spoed ks geworden. Had van te voren aangegeven dat het bij mijn moeder ook niet paste, maar ze melde me leuk dat def 1e bevalling een soort van proefbevalling is. Dus ja het hoeft niet te passen, maar ga er maar vanuit dat de natuur alles goed geregeld heeft en dat er een kind uitkan bij v.o.
Ik weet nog dat ik een aantal weken voor de bevalling tegen mijn man zei.. het past echt niet bij mij hoor! En hoe meer is zelf voelde van onder; bekken vagina enz, hoe meer ik er van overtuigd raakte dat er nerver ooit een kindje door heen zou gaan passen. Maar uiteindelijk is er wel een kindje door heen gekomen in ruim een kwartiertje met alleen een klein scheurtje Maar nog steeds kan ik niet bevatten dat het nog past ook
Mijn buuf zei laatst: lieve schat, er is er nog nooit 1 blijven zitten. Ik moest er wel erg om lachen en ik maak me er ook niet meer druk om.
Wat niet past daar wordt geknipt of net als bij mij gescheurd.. En al is het tot je oksels (zoals ik) dan nog is het alles meer dan waard! Ik was zo bang maar tijdens m'n bevalling boeide het me niets!
Haha, hier ook...dit lezen helpt echt niet tegen de angst...scheuren en knippen. Natuurlijk weet ik dat dit kan gebeuren, maar de angst word alleen maar groter:S