Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger en ik heb van de week een echo gehad waarop we het hartje al zagen kloppen. Super blij natuurlijk! Nu las ik ergens dat de kans op een miskraam dan aanzienlijk verkleind wordt. Klopt dat?
Dat klopt. Tenminste, dat werd ons toen ook gezegd. Het moment dat het hartje moet gaan kloppen is het cruciale moment. Tuurlijk blijft er een kans maar die is, zoals je al zegt, aanzienlijk minder.
Ja, dat klopt. Als het hartje klopt is veel van wat er mis kan gaan al goed gegaan, als je snapt wat ik bedoel.
Mijn zus kreeg met 12 weken de eerste echo en het bleek te zijn gestopt met groeien met 10 weken... als zij daarvoor een echo had gehad was er waarschijnlijk nog niks aan de hand geweest.. De eerste weken zo'n gewoon nog even spannend. Hopelijk zijn we snel die de eerste periode heen 😊
De kans is kleiner en onder tussen is het nog altijd een spannende tijd; de vroegere 12weken grens vind ik zelf nog steeds veiliger. Gevoelsmatig denk ik. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
De kans is kleiner, maar nog steeds aanwezig. Ik heb zelf ervaring en lees ook regelmatig dat na een eerste goede echo (rond de 8/9 weken) de tweede echo met 12 weken toch niet goed is. Gelukkig gaat het veel vaker wel goed, maar toch de kans dat het alsnog fout gaat is er nog wel.
Dank voor jullie reacties! Ik weet dat het nog steeds mis kan gaan maar dat kan tot het moment dat de baby is geboren. Helaas in mijn omgeving ook meegemaakt. Ik denk maar in fases. En we hebben een kritieke fase gehad!
Wij zijn zwanger geraakt door de MMM en begeleid door de gyn. Na de eerste echo met 6W5D een mooi kloppend hartje gezien. Kindje liep wel 4 dagen achter in groei. Desalniettemin was de gyn. erg enthousiast en maakte zich geen zorgen ze zei zelfs dat de kans op een miskraam nu gereduceerd was naar 4% dus 96 kans op een goede zwangerschap. Geen idee waar ze het op baseerde maar ik was er blij mee Vorige week tweede echo gehad met 10W4D achterstand was bijgetrokken en t kleintje liep zelfs voor op groei. Het is moeilijk in te schatten wanneer je de cijfers mag geloven de ene site zegt dat de kans 10% blijft, de andere sites zeggen weer dat het enorm afneemt. Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik er steeds geruster op ben geraakt en daar vertrouw ik dan maar op.
Als de termijn klopte en het hartje goed klopt is de kans heel sterk gedaald. Maar helaas niet 0% kans op een mk. Afwachten en hoop houden! de kans dat het goed gaat is nog steeds veel groter
Termijn klopte inderdaad en ze zag dat het net was gaan kloppen. Helaas is er altijd een kans maar ben wel ontzettend blij dat dit helemaal goed was!
Kans neemt aanzienlijk af na een kloppend hartje. Maar hier beide gezond en toch was het kindje met 10w gestopt met groeien en zat nog tot 13w in mijn buik... Lekker gaan genieten, want je hebt het toch niet in de hand♡ Als het mis is dan is dat niet voor niets denk ik dan maar.
Klopt! Je hebt het inderdaad niet in de hand. Verschrikkelijk voor degenen die een miskraam hebben gehad na zo'n mooie echo. Ik ga er gewoon vanuit dat het goed is. Daar voel ik me beter bij. Als het misgaat ben ik toch verdrietig maar dan heb ik wel een paar mooie weken gehad 😀