Hoi meiden, Wie ooh wie heeft de gouden tip tegen misselijkheid? Ik ben de hele dag zo ontzettend misselijk en voel me zo beroerd. Ik heb constant het gevoel dat ik een lage suikerspiegel heb. Veel eten staat me tegen en zodra ik wat eet dan voel ik me even beter, maar een half uur daarna als het eten weer gezakt is begint het weer. Moet de hele dag kleine beetjes eten (zag ik ook als tip), maar het is wel lastig en helpt nog niet echt. In de avond maak ik nu crackers klaar die ik naast mn bed leg met een glas sterke ranja. Dit eet ik op voor ik opsta uit bed en helpt wel iets. Ook ben ik iets meer brood gaan eten, dit deed ik voorheen niet. Na mijn crackers maak ik altijd een fruitshake met een beetje yoghurt, banaan en appel. Anders krijg ik het fruit echt niet weg en ander eten krijg ik ook niet weg in de ochtend. En als ik me dan iets minder beroerd voel eet ik mn brood. Zijn er meiden die ook erg beroerd waren? en wat hielp bij jou om te eten? Ik zou graag ervaringen lezen die hielpen. De normale tips heb ik allemaal al gelezen
Bij mijn eerste een beetje misselijk maar niet zo erg dat ik tips nodig had, Bij de tweede meer misselijk en wat vaker spugen en inderdaad crackers enzo dat redelijk hielp, Bij de derde heel misselijk best vaak spugen en het enige dat bleef zitten was cola, ook homeopatisch balletjes gebruikt, nux vormica Bij de vierde extreem misselijk en extreem vaak spugen +- 60 keer per dag, 4 keer een week opgenomen met uitdroging, de balletjes weer geprobeerd maar hielp niet,emesafene hielp niet en primperan ( geloof ik ) hielp ook niet, Bij mij was het wonder middel zofran, met 17 weken gekregen 2 daags zofran en 2 keer daags emesafene,maar inmiddels was ik zo verzwakt, ik kon mijn eigen niet eens verzorgen laat staan de kinderen, mijn arm omhoog doen was al teveel, zofran heeft mij echt geholpen, ik kon weer beneden zitten, af en toe de kids naar school brengen of een keer kijken bij voetbal. Ik spuugde door de zofran nog maar 10 keer per dag en dat was een hele opluchting. Ik denk dat je behalve homeopatische middeltjes en de normale andere tips weinig meer kunt proberen, als de misselijk zo erg word dat het je leven gaat beheersen zou ik de huisarts even bellen voor medicatie.
Het klinkt idioot , maar cola drinken! Daar ga je boertjes van laten en dat lucht erg op als je misselijk bent. Plus als bijkomend voordeel dat het zoet is en het er ook zoet uit komt als je moet overgeven. Stuk minder vies
Op de misselijke momenten nam ik wel eens een snoepje, de misselijkheid trok dan vaak weg en dan probeerde ik wat gezonds te eten. Sommige dingen at of dronk ik totaal niet meer, bij de gedachte eraan moest ik al overgeven... Mijn tip is om te eten waar je zin in hebt. Toen ik eenmaal door had dat een mentosje de misselijkheid bij mij verminderde, zorgde ik ervoor dat ik die altijd bij me had! Ik zag hierboven trouwens de tip van cola, maar ik kon niet tegen koolzuur. Het is dus soms ook even zoeken, helaas geen echt praktische tips voor je.
Ik heb dit ook heel erg gehad en droge cracker tje hebben mij enorm geholpen hierbij. Je lichaam verbruikt enorm veel energie en dit moet aangevuld worden daarom heb je vaak zo'n honger. Nu nog wel eens last van trouwens ! Echt elk uur eten. En wat dat fruit betreft laat dat maar even staan want fruitzuren prikkelen de maag enorm je kan beter nogwat droge crackers eten. Suikers zelf helpen je ook niet enorm dus die ranja op een lege maag geeft alleen snelle suikers. Ik eet nu nog om de 1.5 uur en flink ook hoor. Je lichaam heeft het nodig ! En cola ja je kan het proberen maar cafeïne word afgeraden tijdens de zwangerschap. Succes
Vervelend he? Ik heb weleens gehoord dat de combinatie van fruit en zuivel extra misselijk kan maken. Daar ben ik toen acuut mee gestopt en dat hielp iets. Stevig ontbijten met volkorenbrood ook. En idd op snoepjes zuigen... Gaat vanzelf over, meid!
Jeetje Hippo 89, wat een verhaal! Als ik dat zo hoor mag ik nog blij zijn! Verschrikkelijk zeg, vooral bij je laatste 2 zwangerschappen! Ik heb het tot nu toe gelukkig nog binnen kunnen houden! Cola staat me op het moment enorm tegen! En koffie... voorheen dronk ik het genoeg. Maar idd helpt een paar slokjes cola af en toe wel! Het is niet dat ik heel stevig met brood ontbijt ik heb het dan over 1 broodje rond 11:30. Voorheen at ik nooit brood, maar lijkt nu te helpen. De yoghurtdrink met banaan en appel helpen voor mijn gevoel enorm en nemen echt de misselijkheid even weg, het zurige herken ik wel, maar heb ik niet zo'n last van als ik mijn crackers op heb. Ik moet geen jusd'orange gaan nemen, dan krijg ik inderdaad een meer misselijk gevoel. Ik heb zojuist de dokter gebeld of ze me iets kunnen voorschrijven en wordt straks terug gebeld. Ook moet ik bloedsuikerspiegel komen prikken, omdat die voor mijn gevoel zo laag is. Dat had ik vroegerbook altijd. Vandaar het glas ranja voorbde korte suikers, zodat ik me even goed genoeg weer voel om iets te eten, waardoor ik dan de langere suikers als het ware binnen krijg. Ik ben benieuwd! Ik ga maar nog meer crackers eten als dat bij de meesten hielp en nog maar vaker kleine beetjes. Deed het nu om deb3 uur zo'n beetje