Weer terug. Hormoonpompje 2.0

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Tot ruim een jaar geleden ben ik hier veel geweest. Ik heb mijn ervaringen met OI gedeeld dmv puregon, menopur, pregnyl etc. Dit werkte niet en toen ben ik overgegaan op een hormoonpompje dat direct mijn hersenen aanstuurde zodat mijn hersenen zelf de hormonen aanmaakten in de juiste dosis. Dit resulteerde meteen in een eicel en meteen in een zwangerschap.

Onze dochter is nu 14 maanden en we gaan voor een tweede. Het is een moeilijk jaar geweest; eerste een zware zwangerschap en toen een heel druk en veeleisend kindje (wel gezond en blij!) en zieken in de familie. Hierdoor ben ik hier nauwelijks geweest en dat vind ik jammer. Voel me vreemd genoeg ook schuldig. Eerst lief en leed delen en dan niet meer verschijnen.

Hoe dan ook, ik heb wat meer tijd dus zal hier wat vaker zijn.

Hormoonpompje zit er nu sinds vrijdag op en al bij de eerste wissel bleek dat het systeem niet is veranderd; nog steeds crappy materiaal dat vaak stuk blijkt. Het is dat het zo goed werkt :)

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Welkom terug en veel succes :)

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt!

4. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Welkom terug, ik weet je verhaal nog goed! Hopelijk mag het snel weer raak zijn!

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Welkom terug en succes!

Hopelijk weer zo snel positief resultaat:D

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt Evira en Flora! :)

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes!

8. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Spannend, veel succes!!

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Welcome back ;)
    Spannend weer! Heel veel succes!!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden.

Hoe gaat het met jullie? Nog nieuws?

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Welkom terug en veel succes. Hopelijk is het nu weer de eerste ronde (met pompje natuurlijk) raak!:D

12. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Succes!
    Heb toen af en toe met je mee gelezen.. ;)

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden!

Nou eerste ronde, dag 11, BMS 13,5 en 1 follikel van 21 mm! Gaat goed!

Wel weer een pompfout en een niet werkende pomp zonder foutmelding. Het is dat ik altijd luister of ik hem hoor tikken (dan geeft hij een dosis af). :)

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Welkom terug! Ik heb destijds stiekem meegelezen. Gek idee dat je nu voor een 2e kindje gaat, terwijl ik hier nog aanmodder ;)
    Ik lees weer mee en hoop dat het snel raak is!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jeetje Kaila, wat heftig zo'n lang traject. Wij hebben voor het pompje ook 1,5 jaar aangemodderd. Nier eerlijk hoe het loopt. Gun het je (en iedereen hier van harte). Ik weet in ieder geval hoeveel geluk we hebben gehad en hoe gezegend we zijn!

Gisteren weer iets nieuws; bloed in het kijkvenster om te zien of het slangetje goed in de huid zit. Pomp gaf een dosis maar tikte (tikt tijdens het geven vd dosis) maar 3 keer ipv 20. Volgens de makers is bloed geen probleem maar pijn en weinig tikken maakte dat ik toch een pompwissel heb gedaan.

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Hoi!

Ik krijg binnenkort een hormoonpompje. Hoor een dezer dagen de datum van plaatsing. Jouw berichten geven me hoop. De reden dat ik hem krijg is dat ik vanbinnen geen afwijkingen heb (kindje 1 is ook volkomen natuurlijk verwekt en geboren), maar dat na borstvoeding het signaal vanuit hersenen niet is gestart dus nu ligt alles stil. Op hormonen reageer ik eerst niet en dan opeens heel sterk met als gevolg dat ik elke ronde na ruim 3 weken vanaf het begin met een bijna of hele overstimulatie zit. Vandaar overstap naar pompje. Gyn wil in een gezond lichaam namelijk liever geen IVF doen en ben er ook maar blij om dat dat niet nodig is. Als ik jouw verhalen hier zo lees moet ik dus extra goed opletten of het pompje het wel doet. Mocht je nog tips voor me hebben... graag! (pb ofzo...;))

17. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    Hoi,
    Sinds vorig jaar gebruik ik ook dit pompje. Deze zomer hebben we daarbij voor het eerst IUI gehad. Het was meteen raak, na bijna 3 jaar eindelijk zwanger. Helaas is dit geëindigd in een miskraam. Sinds deze week heb ik mijn pompje weer op. We krijgen ook weer IUI als een eitje genoeg gegroeid is. Ik heb zelf eigenlijk niet echt last van foutmeldingen. Ik hoor eigenlijk bijna nooit het getik van het pompje. Moet je dat echt horen om te weten dat het goed zit?
    Gr Tessy

18. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Net mail ontvangen. Pompje wordt 16 nov geplaatst.
    Vraagje... Hoe snel groeit er dan meestal een eitje? Is dat met 14d. of duurt dat langer?

19. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    Hoi veldmuisje,
    Voor mijn miskraam duurde het bij mij vaak maar 12 dagen. Ik was ook vaak daarna binnen 12 dagen weer ongesteld. Maar in het begin kijken ze welke dosering goed voor jou is. In het begin zal dat minder zijn en dan kan het zijn dat het langer duurt en dat ze het dan hoger zetten. Ik ben erg benieuwd of mijn cyclus nu net zo snel gaat. Dinsdag kijken we wat er gegroeid is.

Hoi Nephthys,
    Heb jij nu met deze nieuwe ronde een nieuw computertje? Ik begon namelijk vorig jaar september en moest toen wachten op een nieuwe omdat de oude veel foutmeldingen geven.

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Veldmuisje en Tessy1986!

Wat leuk om meerdere gebruikers van de pomp te spreken!

Veldmuisje; de eerste keer was er bij mij met 17 dagen een eitje van 18 mm en de tweede keer met 11 dagen 1 van 21 mm. Verschilt dus. Wel is de groei gelijkmatiger dan bij hormonen spuiten.

Verdere tips; kijk wanneer je hem hebt geplaatst en luister dan 90 minuten later of hij begint te tikken. Dan geeft hij een dosis af. Heel zacht hoor dus moet stil zijn in de kamer. We hebben hier alle foutmeldingen die mogelijk zijn gehad en een paar nieuwe. Reken erop dat er veel stuk zullen gaan. Dat scheelt in de zenuwen. Verder; zorg altijd voor voldoende pompjes en medicijn in huis. Ik heb er wel eens 3 achter elkaar weg moeten doen (bij de 1 schoot het slangetje er niet in, de tweede gaf geen medicijn, de derde gaf pompfout...).

Dat getik van de pomp Tessy, is handig zodat je weet dat hij het doet. Ik heb de nieuwe versie nu sinds ruim twee weken. Nog maar 1 pompfout :)

Succes meiden!

Deel Deze Pagina