9 dagen na uitgerekende datum...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mommywannabe, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hoi dames,

Ik heb geen specifieke vraag, maar wil gewoon wat van mij afschrijven...
    Ik was uitgerekend voor 3 augustus van onze eerste spruit, intussen zijn we de 12de. Het begint echt heel erg zwaar te worden, zowel fysiek als mentaal...

6 weken geleden kregen we te horen wat we ons konden verwachten aan een vroeggeboorte. Ik had volop harde buiken, voorweeën en nam weeënremmers. Vanaf 37 weken stonden we dan ook klaar voor elk moment te bevallen. Begrijp me zeker niet verkeerd, ik ben dolgelukkig dat ons kleintje niet te vroeg is gekomen, maar nu duurt het wachten toch wel heel erg lang...

Mijn "droombevalling" is een onderwaterbevalling zonder epidurale. Dit mag sowieso niet wanneer je in bad wil bevallen. We willen dus alles liefst zoveel mogelijk puur natuur. We hebben dus al een dikke week gewacht om voor het eerst te strippen. Gisteren heeft de vroedvrouw dit geprobeerd, maar omdat mijn baarmoederhals nog maar voor 80% is verstreken wou ze niks forceren. Ze heeft dus wel gestript, maar slechts lichtjes. Zoals je al wel kan raden heeft het dus ook niets uitgehaald. Vrijdag zou ze opnieuw willen proberen en indien nodig zaterdag en zondag nog eens. Ook zou ze dan ricinusolie aanraden. Moest ik tegen zondagavond nog niet bevallen zijn, zou ik maandag of dinsdag zeker ingeleid worden.

Voor mij zou het inleiden een echte teleurstelling zijn... Dit verandert alles ineens wel heel drastisch... In eerste plaats omdat het niet meer natuurlijk is, een onderwaterbevalling is dan volledig uitgesloten en de kans dat ik epidurale zou nodig hebben wordt ineens een stukje groter. Voor zover ik gehoord heb zorgt kunstmatig inleiden zo goed als altijd voor een enorme weeënstorm...

De bakerpraatjes hebben we allemaal al uitgetest, van tonic, tot ananashart, tot ramen wassen, seks hebben, trappen lopen,... Niks lijkt te helpen. Iedereen zegt me dat ik nog moet proberen genieten en het van mij af moet zetten, dat ik dingen moet doen die me op andere gedachten brengen, nuja die mensen hebben duidelijk nog nooit in deze situatie gezeten...

Zijn er nog mama's die hier ervaring mee hebben? Hoe gingen jullie hiermee om?

Sorry voor het lange verhaal, maar had dit echt even nodig...

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Pff kan me het heel goed voorstellen hoor dat je hier van baalt.
    Bij de 1e ben ik met 39+1 bevallen. Bij de 2e verwachtte ik dit dus ook rond deze tijd. Helaas.. uiteindelijk 5 dagen overtijd bevallen.

Qua strippen: werkt vaak het beste als dit om de dag gebeurt. Wat jou vroedvrouw doet/wilt doen vind ik dus een beetje raar.
    Normaal hadden ze dus gisteren, woensdag, vrijdag en zondag moeten proberen.
    Bij beide kids gestript. Bij de 1e na 2 keer strippen bevallen de volgende dag, bij de 2e na 3/4 keer strippen bevallen de volgende dag.

Zou hier gewoon om vragen hoor!
    Heel veel succes en hoop dat het snel gaat beginnen zodat je toch nog een onderwaterbevalling kunt doen!!

3. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ze wil wachten tot vrijdag met opnieuw strippen omdat de baarmoederhals nog niet volledig verstreken is. Ze heeft schrik iets te forceren en op die manier littekenweefsel te veroorzaken, iets waar gynaecologen zich niets van aantrekken. Ik zou het ook liever anders zien hoor, maar ik vertrouw wel op haar oordeel.

4. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Maar dan is het toch helemaal niet goed om dan meteen vrijdag, zaterdag én zondag te doen??:)

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Goh wat rot dat je al zo lang elke dag denkt dat het kan gaan gebeuren.

Ik was bij mijn zoon 4 dagen overtijd en kon de laatste dagen ook echt niet meer genieten. Dat lukt gewoon niet.

Sterkte en hopelijk zet het snel door!

6. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Blijkbaar zou ze het vanaf vrijdag maximum 3 dagen op rij mogen doen. De exacte reden weet ik er ook niet van. Maar ze heeft al 26jaar ervaring, dus ze zal wel weten wat ze doet :)

7. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Nee genieten is er echt niet meer bij... Vele mensen lijken dit maar moeilijk te begrijpen. :(

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    #8 Dot, 12 aug 2014
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
    Bij onze derde was ik 12 dagen te laat:(
    Ik kon, als ik lag te rusten, zelfs de geluiden van buiten niet meer verdragen en moest echt het raam dicht doen. Alles was me teveel.
    Voor zaterdag een inleiding gepland en 1 dag ervoor is ze geboren.:)
    Ik ben ook niet dol op een inleiding;) Na een hoop heftige verhalen.
    Ik ben nu 1 dag overtijd en hoop ook op een natuurlijk begin en geen inleiding.... en dat strippen pffff ik wil even geen polonaise aan mijn lijf.
    Heeft vorige keer ook niet veel gedaan.
    De vk zei wel dat ze me volgende week gaat door verwijzen voor de inleiding, mede omdat ik een vrij groot kind verwacht....
    Sterkte ermee!!!

9. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ook ervaring!

Inleinding stond gepland op 42 weken en vlak daarvoor bevallen.
    Voetreflex heeft mij enorm geholpen het door te zetten:)

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik kon met 41+1 nog niet eens gestript worden, alles zat potdicht. Ik ben ingeleid met 41+2, omdat het vlgs de gyn niet uit zichzelf zou beginnen voor 42wk. Inleiding duurde 2 dagen, bevallen 12dgn overtijd.
    Afhankelijk hoe "rijp" je baarmoedermond al is zou ik terughoudend zijn met inleiden. Je forceert toch iets wat misschien een dag later uit zichzelf zou beginnen, en een bevalling die spontaan begint verloopt vlgs mijn verloskundige meestal vlotter.

Ik heb ook voetreflex gehad, dat deed helemaal niets. Vrijen ook niet ;)

11. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik was 9 dagen over tijd en ben twee keer gestript. Een paar uur na de tweede keer strippen begonnen de weeën en nog geen 4 uur later was de kleine er. Ik was het zwanger zijn niet zat, wel benieuwd hoe de bevalling zou zijn en hoe het kleine mensje eruit zou zien. Maar ik begrijp ook dat je graag wil dat de bevalling uit zichzelf begint en niet dat ze je gaan inleiden. Ik zal niet zeggen dat je moet genieten (al denk ik wel dat dat het een stuk makkelijker maakt dan het eruit kijken), maar 1 ding is zeker, tussen nu en 5 dagen wordt jullie kleine mensje geboren!

Ik hoop dat je een fijne bevalling hebt!

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Bij de zwangerschap van onze dochter werd er ook gedacht dat ze TE vroeg geboren zou worden, omdat ik met 32 weken al weeen kreeg. Niks bleek waar te zijn, want ze bleef heerlijk zitten, en werd ik dus met 40.3 gestript. Dit leidde tot niets, en uiteindelijk met 41.3 is ze spontaan gekomen.
    Het is fysiek en mentaal een hele uitputting om zo lang overtijd te lopen. Heel veel sterkte !!

Deel Deze Pagina