Eitje al gesprongen of niet?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Vertrouwen, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vertrouwen

Vertrouwen Niet meer actief

#1 Vertrouwen, Mar 6, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 6, 2013
    Wie kan mij even helpen? Ik voel altijd zeer duidelijk mijn eisprong en heb dat ook vaak bevestigd gekregen met ovulatietesten en ook gezien op de echo bij de gynaecoloog. Toch wilde ik deze ronde voor de gein weer eens ovulatietesten doen. Ik had ze dit keer van Zwanger en kids. Nu had ik gisteren echt een knalpositieve test! De teststreep was donkerder dan de controlestreep. Voelde heel veel steekjes gisteren en gisterenavond maar kon niet zeggen of mijn ei echt al aan het springen was. Was er gewoon niet van overtuigd. Vannacht heel veel buikpijn gehad, maar het leken eerder mijn darmen dan mijn eitje al was het laag in mijn buik. Nu is het zo goed als weg en vandaag geen steekjes meer gevoeld. Mijn ovulatietest van vandaag was met duidelijk streepje maar lichter dan de controlestreep. Wat betekend dit? Is mijn eitje nu gesprongen of niet? Ik kan niet nogmaals testen want dit was de laatste.
    Ik vind het erg verwarrend want ik weet elke maand precies wanneer mijn ei springt en nu twijfel ik. Ik denk dat ik zo twijfel door de uitslag van de testen. Er staat een foto van mijn testen in mijn fotoalbum. Ik weet niet hoe ik die hier kan plaatsen. :( De onderste test is van vandaag en die daarboven van gisteren, die daar weer boven van eergisteren. ;)

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi,

De ovulatietesten geven inderdaad aan dat je op je LH piek zit. Normaal gezien springt je eitje dan binnen de 48 uur. Maar het kan ook op dezelfde dag. Als je inmiddels geen buikpijn meer hebt zou het goed kunnen dat je eitje gesprongen is. Maar als je verder blijft kussen kan je er zeker niet naast zitten :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Vertrouwen: lijkt er inderdaad op dat het eitje gesprongen is. Ik heb ook altijd van die heftige pijn, die zelfs tot aan mijn benen kan doortrekken. Als ik daarna test zijn mijn testen ook altijd weer lichter. Maar een eitje kan nog tot 24 uur (dacht ik) na de eisprong bevrucht worden, dus ik zou zeker nog een keer klussen.

Share This Page