Wanneer inwendig onderzoek/strippen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder249, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik vroeg me af wanneer de VK besluit om te "checken" of er al ontsluiting is of wanneer ze gaan strippen.
    Ben vrijdag uitgerekend, en het nu toch wel een beetje zat aan het worden... Ik moet morgen naar de vk voor controle, dus ben dan officieel 39,6 wkn.

Ik hoor regelmatig om me heen vrouwen die met 38 weken gestript worden of dat er gekeken wordt naar de baarmoedermond of ontsluiting. Weet niet precies de reden er achter maar ik dacht eigenlijk dat ze dit pas na 40 weken doen...

Hoe groot is de kans dat ze dit morgen doen?

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik heb dit toevallig vorige week gevraagd, mijn vk's doen dit pas bij 41.4 weken. Ik denk dat het aan de situatie en de vk ligt wanneer ze dit doen. Ik zou het gewoon vragen wanneer ze aan zoiets beginnen! (wordt wel spannend nu allemaal he!)

3. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en eigenlijk wil ik ook niet klagen maar begin me nu echt zo te vervelen en daar wordt ik ook niet vrolijker van... Heb alles af, huis is schoon, iedereen werkt dus die 4 muren heb ik nu ook wel gezien.
    Verder voel ik me wel goed dus dat is ook wel fijn maar toch.... zou zooooo graag willen dat het nu gaat beginnen.
    Zie dat jij in principe net zo ver ben, spannend...

Al tekenen dat er iets gaat gebeuren? Hier nog niks ieder geval, haha

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik werd met ruim 39 weken gestript, want ik kon echt niet meer. ik was het zo zat! de vk kreeg volgens mij meedelijden haha...heeft alleen niet geholpen.

5. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik heb wel het geluk dat ik vriendjes en vriendinnetjes heb die onregelmatig werken, dus trek er iedere dag wel even lekker op uit, het dorp in, bakkie thee doen... Maar inderdaad, verder begin ik het ook wel een beetje beu te raken... Het wordt zo ontzettend zwaar nu! Heb zo heel af en toe eens voorweeën, of menstruatiekrampjes, maar volgens de vk is dat de voorbereiding die evt. weken kan duren, tja, daar hebben we dus ook niks aan!

Aan de andere kant is het nog wel zo speciaal, als het kindje ligt te bewegen enzo... Maar wel vervelend dat dat oo k's nachts is ;) hihi!

Kun jij nog een beetje slapen? Hier echt maximaal 4 uur per nacht, en dan meestal overdag nog een dutje van anderhalf uur...

6. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Hoi Vlinder,
    Ben precies even ver als jij! Gyn heeft maandag wel getoucheerd om te checken of er al ontsluiting was (niet dus) maar strippen doen ze hier idd ook pas na 40 wk. Je moet sowieso al een beetje ontsluiting hebben, anders kunnen ze je helemaal niet strippen. Bij onze 1e ben ik met 40+5 en 41 wk gestript. Moet zelf dinsdag terug, dan gaan ze strippen als het mogelijk is, en anders word ik de 20e ingeleid.
    Sterkte met de laatste loodjes!

7. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is natuurlijk ook maar de vraag dat ALS ze het doen dat het helpt...

Slapen.... ja.... ik slaap wel.. maar wordt heel vaak wakker, dan wil ik draaien wat een heel gedoe is en dan moet ik plassen, dat is ongeveer 3x per nacht... Overdag slaap ik niet echt omdat ik merk dat sinds ik verlof heb ik pas om 23.00 moe wordt en naar bed ga. Ben bang dat ik dan helemaal niet in slaap val.
    In het ergste geval duurt het nog 2 weken en dan denk ik ook wel wat is nou 2 weken? Maarja liever vandaag dan morgen toch..

Lijkt me inderdaad ook wel weer heel raar om geen schopjes ed meer te voelen in je buik

8. klein hummeltje

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ow Pumba, wat fijn dat ze wel getoucheerd hebben! Heb je in ieder geval enig idee (al is het dan wel een beetje jammer dat er nog niets is...). Hm, misschien dat ik dat bij m'n volgende bezoekje ook maar eens zal vragen... Ben gewoon hartstikke nieuwsgierig!!! Al hoop ik dat ik al niet meer hoef te komen... Heb een afspraak staan voor dinsdag... Wie weet ben ik dan al wel mama!!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier doen ze het alleen op verzoek, wel voor 40 weken maar het kan wel alleen als je al wat ruimte hebt... Ontsluiting dus.

10. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik ben niet zo'n goed voorbeeld, al 3dgn overtijd zoals je kan zien. Maar vandaag moest ik voor controle naar vk, die gaf aan als het kon natuurlijk dat ze me wel wilde strippen. Was gelijk een beetje zenuwachtig. Het kon helaas niet omdat de baarmoedermond nog maar voor de helft was verstreken. Wel balen hoor! Maandag moet ik als het nog steeds hetzelfde is naar gynaecoloog, dan krijg ik nog een echo en gaan dan beslissen of ze me gaan inleiden.

Bij mijn 1ste is het vanzelf opgang gekomen met 40,5 wkn, hoop zo dat het nu weer zo zal gebeuren. Ik wil ook graag thuis bevallen.

Succes en misschien kan je het gewoon vragen, wie weet kijken ze wel even.

Deel Deze Pagina