Ervaringen Clearblue Digitale ovu-test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sassiehj, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouw proberen zwanger te raken dmv KID. We zijn recent geswitcht van MCK naar AMC. Gezien mijn cyclussen erg lang zijn (ergens tussen 32-45 dagen) is er besloten om te starten met clomid. Deze cyclus is een soort testcyclus, om te kijken hoe ik hier op reageer. Ik moest clomid slikken van dag 5 tot dag 9. Ik zou verwachten dat ik door de clomid een 'normalere' cyclus krijg en ergens tussen dag 14-20 wel zou ovuleren. Echter heb ik vanaf dag 11 tot dag 26 getest met de Clearblue Digitale ovulatietesten (die dus een smiley moeten geven) en nog geen enkele keer positief getest. Ik heb dit bij voorgaande behandelingen ook meegemaakt, dat ik met deze testen nooit positief testte, dan een echo kreeg en bleek dat ik mijn ovulatie allang gehad had en dus gemist met de test! Nu wil ik zelf dit soort fratsen natuurlijk ook bij het AMC voorkomen, dus zou ik graag echo-begeleiding willen, maar daar lijken ze zelf nog niet zo happig op.

Ik ben benieuwd of andere dames mijn verhaal herkennen, waarbij er geen positieve test komt dmv Clearblue Digital. Ik ben ook nog een temperatuurcurve aan het bijhouden en die zal ik als foto toevoegen. Ik ben niet zo'n held in het lezen van deze curve, dus weet iemand ook het antwoord op de vraag: heb ik mijn ovulatie gemist? Of heb ik helemaal geen ovulatie gehad?

Bedankt!

*ik ben nog even aan het stoeien hoe ik een foto kan toevoegen aan het verhaal*

2. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL
  3. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.055
    2.783
    113
    Vrouw
    Ik ben bang dat je 'm gemist hebt. Aan de temp te zien was de ovulatie op dag 20

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.179
    5.154
    113
    Ik heb ook nooit positieve Clearblue-testen! De streepjestesten van Sensitest worden bij mij wel positief, maar dan moet je wel leren streepjes interpreteren en dat kan in het begin stressvol zijn. Irritant, hè? Ik heb wel een heel korte LH-piek, waarschijnlijk ligt het daaraan. Misschien heb jij dat ook? Hoe dan ook, heel veel succes gewenst!

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.904
    9.675
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat je hem gemist hebt. Echter zie ik wel veel open bolletjes in je temperatuur kaartje.. Temperatuur je wel welke dag op hetzelfde tijdstip na ongeveer evenveel uren slaap, rectaal als je net wakker bent, dus nog voordat je het bed verlaat? :)

6. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL
    Ik temp elke dag, rectaal voor ik het bed verlaat. Echter niet elke dag dezelfde tijd. Dit is voor mij onmogelijk, gezien ik als verloskundige werk. Het komt niet vaak voor, maar soms heb ik in de nacht gewerkt en dan temp ik wat later dan normaal (omdat ik eerst even ga slapen) en soms komt het voor dat ik om 5.00/6.00u gebeld wordt door een client. Dan temp ik dus eerder dan normaal. Helaas is hier dus niet veel winst in te behalen.

7. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL

Blij om te horen dat ik niet de enige ben! Helaas is het niet toegestaan om streepjes testen te gebruiken, ze willen per se dat ik deze gebruik.. Als mn temp lijst compleet is ga ik wel even met ze mailen/bellen. Om te zeggen dat ik hier niet blij van wordt ;).

Tassie11 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik gebruik streepjestesten en op het moment dat mn streepje heel donker is doe ik een digitale. Maar ik neem aan dat je 1x per dag test en dat is rond je piek vaak te weinig. Bestel simpele dipsticks bij zwanger en kids. Op het moment dat je testen wat donkerder worden, ga je meerdere kerennper dag testen. Als ik 1x per dag zou testen, zou ik mn piek zelden vinden omdat die heel kort is.

Dit zijn mijn testen van afgelopen maand. Bij de test van 4-2 om 21:30 had ik een smiley, daarvoor niet en volgende dag ook niet meer. Zo moeilijk is het om met een digitale een smiley te vinden als je een korte piek hebt.

Bijgevoegde bestanden:

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Precies dit !

Sassiehj vindt dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.448
    17.557
    113
    Ik wilde vrijwel hetzelfde typen!
    Nooit positieve CB testen (frustrerend die smiley die het vertikt te gaan smilen :p), wel met streepjestesten pieken kunnen vinden. Ik gebruikte de dipsticks van Z&K. Is soms inderdaad wel even puzzelen wat nou dé piek is maar gaf mij dus meer duidelijkheid dan de CB-testen.

Sassiehj en nizzie86 vinden dit leuk.
  11. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Jep precies dit ook! Ik heb ook gecombineerd. Goedkope ovulatie dipsticks gebruikte ik elke dag, soms wel 2x per dag (kosten bijna niks dus waarom niet?), als je daar een oploop inziet zou ik de CB erbij pakken, wellicht ook 2x per dag.

Sassiehj vindt dit leuk.
  12. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben er duidelijk nog niet helemaal in thuis. Ik heb zojuist de dipsticks van Zwanger en Kids besteld. Hopelijk volgende maand meer geluk!!

13. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Misschien indd dipsticks en wanneer jij denkt dit kan het wel eens zijn, dan er een digitale tegenaan gooien ;)

Sassiehj vindt dit leuk.
  14. Sassiehj

Sassiehj Lid

15 nov 2014
    40
    16
    8
    NULL
    NULL
    Goede tip! Dit heb ik deze cyclus gedaan, soms wel 3x per dag testen! Maar ik heb m’n piek gevonden, kreeg zelfs een smiley met de Clearblue testen. Vanochtend een inseminatie gehad, dus fingers crossed .

Izzie7676 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina