Wanneer eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lovejay, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hoi dames, ik ben natuurlijk weer flink aan het testen geweest met z&K dipstick en icm clearblue.(ik weet dat ik veel test:oops:) Nu heb ik meerdere dagen positieve ovulatietesten gehad en weet eigenlijk niet van wanneer ik moet uitgaan. Misschien dat jullie kunnen helpen.

Donderdag en vrijdagochtend een knipperende smiley en vrijdag later op de dag een stilstaande smiley. Ik heb al een paar dagen een donkere ovulatietest van z&k maar weet dus eigenlijk niet van welke ik echt moet uitgaan.

1e Foto is rijtje tot nu.

2e Foto is z&k savonds 26 april

3e Foto is clearblue stilstaande smiley 26 april in de middag

4e foto is positieve zaterdagochtend 27 april

Wanneer zouden jullie denken dat mijn eisprong is?

Bijgevoegde bestanden:

2. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    24-48 uur na die van 26 april s avonds
    Dus je eitje is zaterdag of zondag gesprongen.
    Ik zou zeggen zondag 1 dpo

3. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Bedankt voor je reactie.
    Ik vond het echt lastig want die van zaterdag is wel echt heel donker vergeleken met die van vrijdagavond. Vandaar de twijfel:oops::rolleyes:

Maar vorige maanden ook niet zolang donkere testen gehad, liepen na de piek vrij snel weer af en nu pas vanmorgen.

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Heb je zaterdag ook nog met de CB getest?

Ik denk dat je een wat langere piek hebt met de echte hoogste piek op zaterdag. Ik zou dus ook zeggen pas uiterlijk maandag je eisprong (kan ook eerder hoor) en dan dinsdag als 1dpo aanhouden. Zaterdag al je eisprong lijkt mij minder waarschijnlijk.

5. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Nee ik heb niet meer cb getest want volgens bijsluiter heeft dat geen zin na een positieve uitslag.

6. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Nee en je telt vanaf je eerste piek 24-48 uur. En je 1e piek was vrijdagavond dan.
    Vandaar dat ik op zaterdag/zondag eitje kom. Kan prima dat hij die nacht nog verder piekte :)
    Ik denk zondag 1 dpo en om safe te zijn maandag 1dpo.

lovejay vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Niet om een welles nietes te creëren. Doe met deze info wat je zelf wilt maar ik zie het toch iets anders dan @Jeansflower.

Ik heb een hele tijd getemperatuurd en meegekletst in temperatuurgroepjes en ik heb echt regelmatig gezien (bij mezelf en bij anderen) dat de eisprong pas 48 uur na de donkerste piek was.

Op basis van je test van zaterdag durf ik vrij zeker te stellen dat je toen ook een positieve CB zou hebben gehad en de dipstick is beduidend donkerder dan de dag ervoor.

8. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    T kan idd. Maar dat komt omdat je meestal voor je hoogste piek geen smiley hebt maar echt pas op de hoogste piek.
    Normaliter zou ik zeggen 24-48 uur na die van zaterdagochtend die donkerste omdat dat pas echt een knaller is.
    Maar gezien t smiley van cb vermoed ik toch iets eerder de hoge piek want die blijft volgens mij anders knipperen.

Ik hoop zelf m’n ei 24 uur na m’n piek te hebben omdat m’n LF anders wel heel triest is :( maar dat is weer een ander verhaal :)

9. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Dit forum is om advies/ervaringen te vragen of te delen. Ik lees alle meningen en uiteindelijk zal de tijd het leren.

Maar dit is voor mij voor het eerst dat het eigenlijk lang donker blijft. Vorige maanden liepen de testen heel snel af daarom werd ik een beetje onzeker van welke ik nou moet uitgaan. Ik denk zelf 27e sochtends omdat die het donkerste was en ook het snelst kleurde.
    Maar omdat cb vrijdagmiddag positief was ga je toch twijfelen.

In ieder geval bedankt voor je reactie:thumup::)

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.998
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Hoogste piek op 27-4 en dus de 29e uiterlijk je eisprong.

Vandaag zou ik als 1 dpo rekenen en gisteren je eisprong ;)

lovejay vindt dit leuk.
  11. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier ben ik het volledig mee eens.

Weet zeker dat als je van het weekend nog een CB had gedaan hij weer een stilstaande smiley had gegeven. Die van het weekend zijn beduidend donkerder dan die van ervoor.

Wat betreft wanneer de eisprong daadwerkelijk plaatsvindt is natuurlijk persoonsafhankelijk. Bij mij springt hij altijd binnen 24 uur na een positieve test, maar bij veel dames is dat later en inderdaad binnen 48 uur. Enige manier om daarachter te komen is temperaturen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Deel Deze Pagina