Ervaring ovu test kruidvat

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Maaike83, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de ovu test van Kruidvat? Ik heb deze gebruikt alleen er is geen duidelijk streepje zichtbaar geweest zoals de handleiding aangeeft. Mijn cyclus is gestart op 29 juni en duurt normilter 2 dagen, volgens verschillende kalenders had ik dus mijn ovu op 11 juli. Maar rond die tijd geen positieve ovu test gehad. Kam ik de tests van kruidvat wel vertrouwen?

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik hoor wel vaker negatieve geluiden rondom de ovutesten van kv.. maar dan voornamelijk over het feit dat ze te vaak vals positief aangeven!.. hoe dat het komt dat ze bij jou helemaal geen streep geven, dat durf ik niet te zeggen, misschien komt je ei toch veel later..?

3. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Oké ja ik vind het maar raar, is mijn eerste ovutest die ik heb gedaan. Maar ik zie wel een streepje maar het is nooit zo donker als het streepje waarmee je het moet vergelijken volgens de handleiding.
    Heb eigenlijk elke keer wel een streepje gehad maar dus eigenlijk te licht dus nog niet echt de eisprong.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zie foto, 2de test, dat was mijn posi test van kv... maar zoals je ziet was die al snel posi terwijl de rest nog niet helemaal posi was.. moeilijke testjes volgens mij ;)

5. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    #5 Maaike83, 17 jul 2012
    Laatst bewerkt: 17 jul 2012
    De tests zijn inderdaad best lastig. Hieronder zie je mijn tests, helaas is het niet helemaal goed te zien dat alle teststreepjes elke dag even donker waren. De oudste test heeft al even gelegen misschien dat daarom het streepje niet meer goed te zien is. Maar zou jij ze als positief aanmerken? De test onderaan de foto is de laatste test die ik heb gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja die zijn positief volgens mij, T lijkt donkerder dan C .. maar ja 5 posi ovutesten is lastig om te bedenken wanneer je ei komt (ik kan het weten) als je bedenkt dat je een dag of 2 gemiddeld posi testen moet hebben.. Dat is met die kv- ovutesten, heel vaak vals positief... heb je geen ander merk voor erbij, ter controle? of een dipstickje?
    Voor de rest zou ik gewoon goed klussen deze dagen.. maar dat deed je al uiteraard :D;)
    Even kijken wat de andere meiden nog voor mening hebben..

Ow wacht, ik zie nu dat ze op zn kop liggen, ff kijken, dan zou ik juist zeggen dat ze nog iets donkerder moeten!! :) maar zeg al ook even andere meninge afwachten! ;) (zul je zijn krijg je over een paar dagen een knaller, en dan blijft ie 6 dagen knallen :()

7. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond ze toch wel duidelijk hoor. Ik had echt twee dikke vette strepen op het moment van ovulatie. De dagen ervoor waren wel twijfel gevallen. Dan denk je van; is dit het ? Maar als je dan de dag erna echt een positieve in handen hebt dan zie je duidelijk verschil, althans bij mij wel.

8. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Ik heb alleen de kv tests gebruikt deze keer, had er nog geen ervaring mee en dacht probeer eerst een iets goedkopere variant dan meteen voor cb te gaan. Bij ons hebben ze ook niet zo heel veel alleen maar kv of cb. Dat klussen zit wel goed ;)
    Ja ik dacht zelf ook dat dit nog niet positief genoeg was voor de eisprong! Al heb ik zelf het idee mijn eisprong gevoeld te hebben. Maar misschien maak ik me dat zelf alleen maar wijs ;)
    Nog maar flink blijven klussen dus...bijna op vakantie en dan geen zin om me teveel op de tests te richtten.
    Maar bedankt voor t meekijken/denken.

9. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Oké en hoe lang heb jij de tests gedaan?

10. Brit81

Brit81 Lid

18 jul 2012
    27
    0
    0
    Ik heb die ovulatietesten vijf dagen achter elkaar gedaan en elke dag werd het streepje een stukje donkerder. Dat vond ik best interessant om te zien :) (het was de eerste ronde voor mij met die testen). In combinatie met de temperatuur leek het ook wel te kloppen wat ze aangaven.

11. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap wat je bedoelt, ben het met je eens! Ik heb ook die van het kruidvat gedaan, maar gaf veel onduidelijkheid. Gewoon daarna alsnog die van ClearBlue aangeschaft. Is wel wat duurder, maar weet je iig duidelijk waar je aan toe bent. Want toen ik dacht een streepje te zien, bleek het idd met CB nog niet zover!

Succes!

12. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0

Oké ik heb de testen ook vijf dagen achter elkaar gedaan, maar zat niet heel veel verschil tussen. Verwacht ook niet dat t is gelukt deze ronde. Maar jij hebt dus ook getemperatuurd, misschien moet ik dat er maar eens bij gaan doen. Nog tips voor een schema met t temperaturen?

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik begon ook in ronde 1 braaf met ovutesten op dag 10 tm 17 en heb het toen opgegeven voor die ronde... bleek rondes erna dat mn ei gewoon pas dag 27-30 sprong.... bergen ovutesten zijn er al doorheen :p

ps. tempen is een goed middel om te kijken OF hij is gesprongen en wanneer.. maar geen goede methode om op het juiste moment (van tevoren) te klussen .... de combinatie testen en tempen is perfect denk ik als je iedere ochtend zelfde tijd nog voor het opstaan tempt .. :)

14. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Ja ik vond ze niet heel duidelijk! Nu dadelijk eerst weekje op vakantie en daarna weer vol goede moed aan de slag! Heb het idee namelijk dat het nu niet raak is!

Jij ook veel succes

15. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Oke wellicht een idee om te gaan doen om te kijken wanneer hij springt! Ik ga er tenminste vanuit dat t deze ronde niks is!

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Succes met zwanger worden! :) dat het maar snel raak mag zijn

17. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Dankjewel, vandaag is mijn nod ga morgen een testje doen! Hopelijk is het goed nieuws!

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Oei spannend! Dan bijf ik je even volgen :D

19. Maaike83

Maaike83 Actief lid

14 jul 2012
    115
    0
    0
    Is goed hoor, ga er eigenlijk niet vanuit dat het al raak is. Heb helemaal geen aanwijzingen die op een eventuele zwangerschap zouden duiden, maar ook niet dat ik ongesteld ga worden. Vind het lastig hoor dat wachten, maarja test is het betrouwbaarste met ochtendurine volgens mij!

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zelfs dat is bij iedereen verschillend, de 1 test in de middag/avond beter dan in de ochtend, maar ligt er natuurlijk aan hoe lang geleden je geplast hebt en hoeveel je gedronken hebt..

Bovendien zijn er een hoop zwangere vrouwen die pas na een aantal weken kwaaltjes gaan voelen/krijgen

Je maakt me nieuwsgierig :D

Deel Deze Pagina