9 eetlepels of 50 gram????

Discussie in 'Voeding' gestart door Ennas86, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    NOrmaal krijgt Finn altijd de gewone bambix 's ochtends.
    Maar ik had laatst eens pyjamapapje biscuit gehaald, en op de verpakking staat 150 ml water en 9 eetlepels óf 50 gram.
    Gister dus de eetlepels gedaan (wel minder, want met 6 eetlepels bleef de lepel al er rechtop instaan;)) en vanmorgen de weegschaal er maar eens bij gepakt, en de 50 gram gedaan, maar dat zijn maar 2 (grote) eetlepels!
    Waar baseren ze die hoeveelheid op? Ik snap er geen snars meer van! Ook ben ik zelf geen pap eter, dus ik weet ook niet precies hoe dik pap moet zijn, maar dit is toch een groot verschil toch? óf 9 lepels of 2?

Wie kan me dit uitleggen?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm lekker vaag! Nouja dan zou ik het dus gewoon op gevoel doen, wanneer je denkt dat er voldoende inzit en het 'stevig' genoeg is om te laten lepelen stoppen met meer toevoegen.

Enige wat ik me kan bedenken, bedoelen ze niet misschien 9 theelepels ipv eetlepels? Dan kom je misschien wel aan die 50 gram. Maar weet het echt niet, hebben ze anders niet zo een telefoonnummer net als op pakken kunstvoeding altijd staat, kan je het daar anders vragen ;)!

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dit probleem heb ik ook met rijstbloem gehad en met de gewone Bambix granenpap (ik geef verder geen pyjamapapjes ofzo, maar dat geheel terzijde). Staat er op het pak dat er 20 gram in moet. Nou is mijn man heel erg van het meten en wegen (mag van mij ook niet koken, maar dat ook terzijde :D) en we hebben zo'n weegschaaltje dus die volgt die aanwijzingen: net beton, haha! Hij weet ook niet hoe pap eruit hoort te zien.

Anyway, ik kan je niet helpen eigenlijk. Meestal moet er wel minder in dan op de verpakking staat aangegeven, maar ik kan je zo niet uitleggen hoe een pap eruit hoort te zien eigenlijk...

Maar het is wel heel vreemd, dat ben ik met je eens!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou gewoon even bellen met de infolijn.
    Bevat de ene pap misschien al kunstvoeding, zodat er alleen water bij gaat?

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    heb de consumentenservice eens even gebeld.. ik was toch wel benieuwd.
    Nou, omdat eetlepels dus verschillen hebben ze ook een gramage erbij gezet. Dus eigenlijk moet je die 50 gram aanhouden, en zo bekijken hoeveel eetlepels van jouw dat zijn... Bij mij zijn dat dus 2 grote eetlepels met een berg erop!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, waarom zetten ze dat er dan niet even bij op de verpakking? Dat is toch veel duidelijker voor mensen?

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    tja.... dat heb ik niet gevraagd.;)

8. adi

adi Niet meer actief

Hoe meer lepels jij erin gooit hoe sneller de pak leeg is? ;)

Ik gebruik trouwens maatschepjes van de KV i.p.v. eetlepels. 1 schepje is ongeveer gelijk aan 1 eetlepel, en het 'schept' veel makkelijker, geen troep.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    En dát is nou een goed idee! Ik loop idd steeds te klooien met een eetlepel, de helft er standaard langheen! Dank je!:D

10. adi

adi Niet meer actief

Geen dank ;) deze tip heb ik ook hier gelezen hoor.. Handig zo'n forum ;)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat doen wij dus idd ook bij de bambix granen. Veel gemakkelijker en snap eigenlijk niet dat ze die schepjes er niet gewoon 1 bij doen (hoewel ik het wel snap ivm de afvalberg ;)).

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Pyjamapapjes hoeft alleen water bij toch... ( of andersom.. pap-poeder bij t water)
    De bambix groei-ontbijt en nestlé buikjespap die ik gebruik moet in de opvolg/dreumes melk..

Deel Deze Pagina