Maar waarom vind je het een kut opmerking? Jij hebt toch bewust voor flesvoeding gekozen? Dan zou dit je toch niet moeten raken? Lekker boeiend wat andere mensen over borstvoeding zeggen, jij weet toch dat jij de goede keuze voor jou en je kind gemaakt hebt?
Het is toch ook gewoon melk? De ene keer wordt er enorm gezeken, ‘want het is bv en dat is hartstikke normaal en moet overal kunnen’. En de andere keer is het mega bijzonder?! Het is gewoon een manier van voeden. Niets meer en niets minder.
Waar haal je de wijsheid dat een kind dat getroost wordt met bv tot hij dat zelf niet meer nodig heeft, geen copingmechanismen leert? Ik ben wel eens benieuwd naar de wetenschap daarachter. Dat is namelijk absoluut niet wat iedere moeder in dit topic die lang bv geeft ervaart. Een kind maakt zichzelf los van z'n moeder, daar hoef je verder niet speciaal voor te doen. Dat is namelijk een volkomen natuurlijk proces. Het ene kind heeft meer tijd nodig om zich los te maken dan een ander, maar elk psychologisch normaal ontwikkeld kind zal zich losmaken van zijn ouders. Het is volgens juist de drang van mensen om minderen toch maar snel zelfstandig te laten zijn die zorgt voor psychologisxh instabiele kinderen met verlatingsangst/hechtingsstoornissen. We zouden beter allemaal onze kindjes wat meer volgen, ze weten het zelf vaak zoveel beter dan al die intelligente volwassenen ... ❤️
Niemand zegt dat hier ook, jij maakt er nu een heel ding van door zulke dingen te zeggen. Voor iemand die borstvoeding zo gewoon vind heb je er echt wel een heel duidelijke, naar de negatieve kant neigende, mening over.
Het is maar gewoon melk, en dus is het prima als je borstvoeding geeft. En ook prima als je kunstvoeding geeft. Dat bepaalt een ieder voor zichzelf. De borst als troost geven? Ook prima, dat bepaalt een ieder voor zichzelf. Je kind lekker met een knuffeltje laten? Ook prima, dat bepaalt een ieder voor zichzelf. Dat borstvoeding geven voor mij wel een hele bijzondere ervaring was, die ik nooit had willen missen? Ook dat bepaal ik voor mijzelf. En gelukkig ook maar.
Maar waarom dan zo’n oordeel over borstvoeding hebben? Daar probeer ik al 15 pagina`s lang achter te komen
Voor jou wellicht, prima. Zo voelde het voor jou. Voor mij was het wel heel bijzonder. Zo voelde het voor mij. Ook prima.
Even offtopic, maar toch vind je ik je reacties nu wel opvallend. Volgens mij was jij in het Dag zwarte Piet topic ook aardig fel tegen de tegenstanders, of niet? Prima hoor, maar snap daarom niet zo goed waarom je hier dan over die felle meningen valt
Hier blijkt dus dat er nog kinderen zijn die tot 6 - 9 whatever jaar borstvoeding krijgen als troost. Dat het vanzelf gaat en een natuurlijk proces is, dat is fijn, maar veel mensen zullen toch graag hebben dat hun kinderen eerder dan dat wat andere manieren leren om zichzelf te troosten, omdat het sociaal gezien op een gegeven moment geen gepast gedrag meer is. Het is hetzelfde in mijn ogen als je kinderen afleren te duimen in het openbaar, met knuffels rond te lopen en niet in hun broek te plassen. Het ene kind leert dat sneller dan de ander, de ene is er ook sneller aan toe dan de ander, maar op een gegeven moment wil je dat ze ermee stoppen en ga je het stimuleren dat ze ander gedrag gaan vertonen, omdat je wilt dat ze kunnen functioneren in onze maatschappij, waar bepaalde verwachtingen gelden mbt hun gedrag.
Gepast tegenover wie, dan? Wie ziet Jessie (en mijn dochter van 12 ) duimen dan? In dit verhaal uit de OP gaat het om thuis voeden. Binnenshuis. Niet in het openbaar. Wie heeft daar precies last van, tegenover wie is het niet gepast?
Eh ik denk dat je je daarin vergist hoor. Ik heb daar geloof ik 1 bericht geplaatst en dat was in de trant dat ik de discussie zat ben en dat het mij inmiddels niet meer uitmaakt welke kleur pieten er zijn, als het gezeur maar stopt. Ik ben daar niet fanatiek aanwezig ofzo.
Hier heeft @Tuttebella 100% een punt. Dit is eigenlijk ook wat mij altijd stoort in een discussie over bv, het moet in een discussie over voeden in het openbaar allemaal zo normaal mogelijk zijn dat je midden in een restaurant gewoon moet kunnen zitten. Maar in een andere discussie waar het over troost gaat en mensen terecht opmerken dat het vreemd is als een peuter in een binnenspeeltuin tussendoor om zn speen komt vragen is bv ineens nergens mee te vergelijken en is het zoooo bijzonder. Dat onderscheid slaat kant noch wal en worden de argumenten gebruikt wanneer het goed uitkomt. Ja ik vind het belachelijk als een peuter met een speen door een pretpark of speeltuin loopt en even belachelijk als die daar dus bv krijgt. En ja bv moet gewoon normaal gevonden worden en gezien worden als melk. Ik vind een peuter zuigend aan een flesje melk in een restaurant raar en een peuter zuigend aan een borst dus ook. Thuis moet je het allemaal lekker zelf weten.
En welke opmerkingen van jou zijn nou niet kut hier? Over je eigen pot ketel opmerking maar te beginnen. Jij denkt altijd dat je hier je mening kunt verkondigen alsof je de koningin zelf bent, maar incasseren ho maar.