9 jaar borstvoeding

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Nov 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113

Nou inderdaad. Wat is dat nou voor een kortzichtige gedachte dat degene die hier niet positief reageren op het langvoeden dan zelf ook maar gelijk geen bv hebben gegeven.

Tuttebella likes this.
  2. Posh

Posh Niet meer actief

Hier ben ik het ook mee eens... maar, wat een ander doet moet ze helemaal zelf weten.

Ik zou in het openbaar ook niet kiezen om mijn zoon borstvoeding te geven, want hij kan nu wel leren dat we in het openbaar gewoon een kus geven (op de mond, de horror!) en even knuffelen.

DastyQueen likes this.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ik was het "dekt de lading niet-forumlid" hoor:D;)

DastyQueen likes this.
  4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113

Oh en als je je zo ergert aan de reacties van forummers op langvoeden, waarom ben je je er dan altijd als de kippen bij als een dergelijk topic wordt geopend?

DastyQueen and Tuttebella like this.
  5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Afgezien daarvan. Ook mensen die geen moeder zijn mogen er wat van vinden. We zijn allemaal onderdeel van deze maatschappij en worden ermee geconfronteerd door dit soort nieuwsberichten en in uitzonderlijke gevallen in het openbaar.

Ik loop zelf nooit in doorschijnende topjes door de stad. Maar ik mag wel wat vinden van dames die dat wel doen vind ik.

DastyQueen, lies276, Lisa2 and 4 others like this.
  6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Meer nog, hij zal met 2,5 naar school gaan, dus liefst is hij dan zindelijk ;)

Zoals ik al zei, ik stimuleer wel he. We praten vaak over op het potje gaan, hij gaat vaak mee met mij naar het toilet, hij weet waar het potje voor dient en gaat er ook soms opzitten. Af en toe probeer ik eens wat meer, dan laat ik hem bvb even zonder luier lopen en zet ik het potje beneden (ik moet er dringend eens gewoon twee kopen). Maar dat is het punt waar ik stop. Als hij niet de controle heeft over z’n blaas, of de behoefte heeft om op het potje te gaan, dan ga ik dat niet verder forceren door er extrinsieke beloningen aan te koppelen.
    Hij ziet ook de kindjes op de crèche op het potje gaan, ik heb er best wel vertrouwen in dat hij dit op een gegeven moment ook gewoon gaat doen.

Het enige wat ik in deze jammer vind, is dat we niet wasbaar luieren. Dan voelen ze namelijk dat ze nat zijn en is die natuurlijke reflex er nog veel meer.

littlemunchkin likes this.
  7. Posh

Posh Niet meer actief

Ik kon me gewoon niet voorstellen dat mensen die zelf ook borstvoeding hebben geven zo reageren in dit topic. Excuus dat ik een verkeerde aanname maakte.

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Je bent niet de enige. Ik ben het al 2 x eerder tegengekomen in dit topic dat iemand dat formuleerde. Maar ook ik heb gewoon bv gegeven.

Posh likes this.
  9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik denk eerlijk gezegd eigenlijk niet dat er hier iemand in dit topic zegt ‘oh, ik vind dit de normaalste zaak van de wereld’. Ik denk dat iedereen wel denkt, Hmm, das lang!

jessy77 and littlemunchkin like this.
  10. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Ik ook. Helaas niet zo lang als ik zou willen. Die aanname gebeurd wel vaker.

Lisa2 likes this.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,830
    5,966
    113
    Female
    Exact
    Van mij hoeft het ook absoluut niet. Kan me er ook niets bij voorstellen.
    En waarom met foto?
    Ik kan me ook niets voorstellen bij de naakt foto’s die Kim Kardashian bijna elke dag op haar
    instagram plaatst. Maar prima, whatever makes you happy...

jessy77 likes this.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,479
    113
    Bedoel je mij niet toch? Ik reageer praktisch nooit meer in dit soort discussies.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,479
    113
    I know. Maar vond het wel mooi haha.

14. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik hoor over het kind volgen een beetje een ‘permissieve opvoedingsstijl’ verwarring. Mijn zoontje was zindelijk op zijn 2e verjaardag. Met het kind volgen. Omdat hij toch wel heel vaak zei dat hij geplast had en interesse toonde. Prima.

Over eten: ik vind het heel grappig om hem daarbij te volgen omdat hij olijven en andere pittige smaken allemaal wel lust, maar echte kindersmaken niet.

Daarnaast hebben we ook wel heel strikte grenzen wat betreft veiligheid voor jezelf en ander en de omgeving. Dus geen katten pijn doen bijvoorbeeld. Wel probeer ik heel goed zijn ontwikkeling te zien en te ondersteunen. Ik ben volledig aanhanger van de Montessori-gedachte: vrijheid binnen grenzen. Dat betekent voor ons een huis waarin heel veel op zijn niveau hangt, waarin hij zelf zijn snacks in zijn keukentje heeft (die dan(grens) wel allemaal gezond zijn), een kraantje met water enzovoort. Nu zal hij ook naar zo’n soort school gaan, dus daar verwacht ik niet zo’n probleem ;) daar mag hij ook binnen grenzen doen wat hij nodig heeft qua ontwikkeling :)

Zoe123, Pinkie88 and littlemunchkin like this.
  15. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    En die foto vind ik verschrikkelijk. Daarin moet je als ouder je kind beschermen.

Mar76 likes this.
  16. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,035
    2,396
    113
    Ik weet eerlijk gezegd nog niet echt wat ik van reacties vindt als: binnenshuis is het prima. Er is toch een leeftijd dat het niet meer prima is ongeacht of je het nou in andermans gezicht doet of niet? waar ligt dan die grens?

17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    In mijn herinnering was je er in het vorige topic ook heftig in mee aan het discussiëren, of ben ik nu abuis:oops:

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ook zo hoor. Ik bedoelde met: "wat je thuis doet moet je zelf weten" met baby's en peuters. Ik vind bv aan een 9 jarige echt grenzen over gaan. Dat vind ik echt niet oke. Voor bv vind ik kleuters nog net gaan, maar vanaf een jaar of 6 echt niet meer passend.

19. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat als mijn zoontje op zijn negende nog behoefte zou hebben aan borstvoeding en ik ben echt pro-langvoeden, ik wel zou gaan kijken waar het aan ligt dat hij dat nog niet los durft te laten (alhoewel, ooit gelezen dat voedende vrouwen in Mongolië de afgekolfde melk ik de koelkast zetten voor collega’s als lekkernij, dus ach ja :p). Daarnaast ligt mijn eigen grens veel en veel eerder. En aangezien het een relatie is die twee kanten op gaat, had ik dus in samenwerking met haar gewerkt naar het afbouwen en stoppen en dan op een jongere leeftijd dan nu.

lies276 likes this.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,053
    16,582
    113
    Misschien is het mosterd na de maaltijd, want er zijn nogal wat pagina’s die ik nog bij moet lezen.

Maar ik vraag mij heel erg af, waarom een kind die kort of geen bv heeft gehad, getroost kan worden door bijvoorbeeld een knuffel of een kus en kinderen die dus lang bv krijgen( langer als 2,5 jaar, ik zeg nu maar gewoon een getal. ) daar niet genoeg troost uit kunnen halen?
    En ik bedoel niet dat ik gelijk denk gatver een kind van 4 jaar die borstvoeding wilt, ik vraag mij oprecht af waarom dat kind dan niet getroost kan worden dmv een knuffel of kus. Ik hoop dat je ( of anderen) daar antwoord op kunnen geven, want dat is het enige wat ik mij nu dus afvraag.

Share This Page