9 jaar borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Ik heb zelf borstvoeding gehad en ben heel blij dat ik me dat niet kan herinneren.

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

Wat een vergelijking :confused:
    Als je oraal bevredigd wordt dan krijg je toch geen beker vocht binnen.

Iertje81, Ysabella, lies276 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Je kunt het je niet herinneren, misschien zou je er wel heel fijne herinneringen aan hebben. Dat weet je ja niet.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Als je een vent oraal bevredigt soms wel hoor!

Iertje81, Zara75 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Begin de dag met een bekertje sperma :roflmao:

Zara75 en Whysteria vinden dit leuk.
  6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.966
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje weet heel goed dat hij uit mama’s borst heeft gedronken.
    Waarschijnlijk niet meer het drinken zelf maar wel dat het zo was.
    Heeft tot 2,5 jaar gedronken.

Tot op heden nog niets gemerkt van de “schadelijke” gevolgen.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Nou ik ben blij dat ik nooit dezelfde mannen ben tegengekomen als jou dan:roflmao:

Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha je mag bv nooit vergelijken met poepen in het openbaar in de zin van: het is natuurlijk, want dan gaan ze allemaal de barricades op. Maar het mag wel vergeleken worden met oraal bevredigen.

Elke keer weer opnieuw een verrassing welke argumenten het beste uitkomen om je punt te maken.
    Sorry ik kan dat hele bv verhaal echt niet serieus meer nemen op deze manier

Ysabella, amdaa, DastyQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Da's precies het eerste waar ik aan dacht inderdaad toen ik dat las haha.

tuc vindt dit leuk.
  10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Dat het schadelijk zou zijn snap ik ook niet. Waarom? Ik ben eerder geneigd te denken dat (vage) herinneringen aan moeders borst juist gevoelens van veiligheid, troost en geborgenheid op zouden roepen.

Voor de duidelijkheid, ik heb welgeteld 2 dagen bv gegeven dus ben niet een fervent aanhanger van bv maar ook geen tegenhanger. Sta er blanco in.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  11. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    De hele discussie snap ik sowieso niet. Er is geen discussie, sommige mensen doen a, sommige b, sommige c, sommige d.. en het allemaal prima :confused:. Dat er überhaupt discussie is, is al bijzonder.

Maar hoewel het allemaal natuurlijk is, als ik de keuze heb tussen een bekertje afgekolfde melk, een bekertje sperma of een bekertje poep om de dag mee te beginnen... dan weet ik het wel. :D:roflmao:

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.966
    113
    Vrouw
    En dat doet het dus ook bij mijn zoontje.
    Hij heeft nog best lang die link gelegd.

jessy77 vindt dit leuk.
  13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Alleen maar fijn dus:)

14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #374 nneah, 13 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2018
    Ik weet niet of jullie al eens opgezocht hebben wat de natuurlijke speenleeftijd is van mensen, maar afhankelijk van het onderzoek ligt die tussen de 2 en de 7 jaar. Eerder naar de 7 toe waarschijnlijk, want ons modern idee durft objectief onderzoek wel eens de das om te doen.

Van nature uit "hoort" een kind dus veel langer borstvoeding te krijgen dan wat nu de norm is. En voor ik woorden als borstvoedingsmaffia naar m'n hoofd geslingerd krijg: het maakt me niet uit wat jij doet. Doe waar je je goed bij voelt.

Maar durf alsjeblieft niet verkondigen dat lang borstvoeding geven schadelijk is. Het is zelfs aangetoond dat lang borstvoeden de band tussen moeder en kind enorm versterkt en ik heb al meerdere mensen gesproken die het zich nog kunnen herinneren(!). Wel, die herinneringen zijn allemaal positief. Wie anders durft beweren heeft duidelijk geen kennis van zaken zou beter zijn/haar mond houden.

Om dan over te gaan naar het artikel: 9 jaar is erg lang. Maar denken jullie nu echt dat je een kind van 9 kan dwingen om van je borst te drinken? Kom op zeg...
    En daarbij, 7 jaar zou nog wel binnen de biologische norm vallen. Zouden jullie daar anders over denken?

Misschien kan een beetje open-minded zijn geen kwaad? We zijn ... allemaal moeders en we zouden elkaar moeten steunen! Er is al zo weinig respect vanuit de maatschappij naar moeders toe, zullen we dat nog wat erger maken door onrespectvol te zijn naar mekaar toe?

Steun elkaar, steun andere moeders, ook al maken ze andere keuzes dan jij. Iedereen wil een zo goed mogelijke moeder zijn en verdient daarvoor een pluim.

Liekje81, Pinkie88, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Jij weet dat voor mij al helemaal niet. Ik weet wel zeker dat ik blij ben dat ik me er niets meer van kan herinneren, spreek me dan niet tegen.

Tuttebella en Lisa2 vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou gelukkig is jouw post zo netjes en vol respect zeg! Je geeft echt het goede voorbeeld:thumup:

lies276 en Nellie4 vinden dit leuk.
  17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Les 1!

Pas op! Spreek nooit een zwangere vrouw tegen:p

18. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Mijn post is inderdaad niet mild. Maar voor zover ik kan lezen beledig ik niemand en pleit ik voor acceptatie in plaats van veroordeling.
    Ik vind het erg ja, dat moeders zo lelijk doen tegen elkaar terwijl ze elkaar zouden moeten steunen. En dat maakt me ontzettend kwaad.
    Met onbegrip kom je echt nergens en zaai je alleen maar haat.

Maar goed, als ik jou wel beledigd heb: sorry daarvoor. Dat was in ieder geval niet de bedoeling.

Pinkie88 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Nou ja zeg...ga je schamen:eek:

20. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ook zonder hormonen kan ik daar niet tegen :roflmao:
    Kom nou, een wildvreemde die denkt beter te weten wat ik had kunnen vinden.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina