Ik vind het dubbel. Zelf zou ik het niet nodig vinden, maar om het vies of gadverdamme te noemen vind ik echt belachelijk. Laat iedereen een beetje in zijn waarde zeg. De natuurlijke speenleeftijd ligt veel hoger dan men hier geneigd is om te voeden, maar omdat je het niet gewend bent, wil het niet zeggen dat het verkeerd is.
Het zou niet mijn keus zijn maar ik veroordeel mensen er ook niet om. Lekker zelf laten uitzoeken. Mijn zoon wilde na 11 maanden ineens niet meer aan de borst drinken. Heb toen nog een half jaar 1 flesje per dag gekolfd. Toen was ik er echt klaar mee
Maar je mag er toch een mening over hebben? Als zij dat graag doet, mag ze dat van mij ... maar persoonlijk vind ik het ook echt niet normaal en als ik dit zou zien zou ik er ook echt misselijk van worden. Net zoals baby’s borstvoeding geven, vind ik supermooie en goed! Maar ik wil liever geen enorme borsten met enorme gezwollen tepels zien als ik zit te lunchen in een restaurant. Dat is een mening en of jij dat goed of fout vindt is ook een mening en dat mag. Heeft niets te maken met in zijn waarde laten. Als zij zichzelf en haar dochter in waarde wil laten, dan brengt ze dit bijzonder gedrag/gewoonte niet naar buiten.
Ja hoor, iedereen heeft een mening. Alleen in hoeverre moet je andere mensen kwetsen met jouw mening? Je kunt er ook iets van vinden en je er verder niet over uitlaten. Je mening uitdragen naar een ander heeft zeker wel met in de waarde laten te maken. Ik geef ook in het openbaar bv, ook in een restaurant waar andere mensen zitten te lunchen. Wil je het niet zien, kijk de andere kant dan op. Als ik iemand in een naveltruitje zie die daar niet bepaald het figuur voor heeft of een decolleté waar je in kunt verzuipen kijk ik ook de andere kant op. Dat vind ik aanstootgevender dan een kind dat de borst krijgt.
Lekker zelf weten. Ik heb mijn jongste 2,5 jaar bv gegeven en er zullen ook vast mensen zijn die dat jakkiebah vinden. De grens schuift ook vanzelf op hè. Zelf had ik het denk ik niet gedaan, maar als mijn dochter niet uit zichzelf gestopt was met 2,5.. geen idee hoe lang ik dan was doorgegaan. In mijn kennissenkring komt langvoeden veel voor, de oudste die nog bv krijgt is volgens mij zes. (?) Tja, zolang het voor beide partijen nog prettig is.
Prima toch. Zolang beidde willen lijkt mij er niks mis mee. Ze doen er niemand kwaad mee. Waarom moeten we andere mensen altijd zo kwetsen? Als je het niks vind, doe je het lekker niet!
Iedereen moet het zelf weten, maar zelf kan ik me echt niet voorstellen dat ik zo lang zou voeden. Mijn dochter heeft 2 jaar en 4 maanden borstvoeding gekregen. Toen zijn we op mijn initiatief gestopt, omdat ik het niet fijn vond om twee kinderen aan de borst te hebben. Dit ging heel makkelijk eigenlijk. Mijn zoon is op zijn initiatief met 20 maanden gestopt, ook prima. Ik had bij hem ook graag de 2 jaar volgemaakt, maar kon hem moeilijk dwingen
Tja... Ik ben echt wel pro borstvoeding, heb zelf tot 1,5 jaar gevoed, toen waren de kinderen er klaar mee en ik ook. Maar als dit meisje het nog wel prettig vond, waarom niet? Overigens zou ik wel raar opkijken als ik dit kind in het openbaar borstvoeding zou zien krijgen. Maar volgens het bericht kreeg ze alleen nog thuis borstvoeding, dus prima toch? Zelf moet ik er absoluut niet aan denken om tot en met 9 borstvoeding te geven!
Enerzijds vind ik, als beide er blij van worden en niemand er last van heeft, go your gang. Enige vraagteken dat ik heb is in hoeverre deze dochter het echt nog wilde. Ze wilde al niet meer in openbaar, wat me een gevoel geeft van schaamte. @Verw8 noemt dat je niet kan dwingen, ik heb daar vraagtekens bij. Ze zal haar kind niet in de houdgreep laten voeden, maar als ik de bewoording zie hoe zwaar moeder tilt aan die 2maanden, vraag ik me af hoeveel emotionele stimulans en behoefte "moeder niet teleur te stellen" oid er bij heeft gezeten. Dat zou mijn enige kanttekening zijn hierbij...
Ik vind het helemaal prima dat mevrouw zo lang borstvoeding wil geven, maar toch vind ik de photo op de times onnodig. Met deze photo's maak je zulke reacties los en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van de moeder en van het blad om wat voor reden dan ook. Nou ja, bij de times gaat het vast om de verkoop! Ik vind dat sommige dingen niet zo groot uitgemeten moeten worden. Lekker borstvoeding geven thuis of voor mijn part ergens op een pleintje buiten en "live your life". Klaar.
Mijn ding is het ook niet. Voor mezelf vind ik 2.5 jaar toch wel echt de max. Maar wel lekker hypocriet van sommige hier die het "vies " en "misselijkmakend " vinden en dan zelf wel zuivel innemen. Nee als volwassenen (indirect) aan de tiet van een koe hangen is niet een misselijkmakend idee
Sorry maar die vergelijking snap ik echt niet. Ik vind het extreem om bv op deze leeftijd af te doen als walgelijk omdat het niet in het moderne straatbeeld past, dat je wr zelf niet voor kiest prima maar walgelijk is mi erg overdreven, maar de vergelijking met melk van de koe drinken slaat echt nergens op. Dat jij je niet kunt vinden in het drinken van dierlijke melk is je goed recht, prima, maar om nou te zeggen dat je indirect aan de uiers can een koe ligt te lurken
Ieder zijn ding natuurlijk maar wat ik me dan wel afvraag; waarom niet op een bepaalde leeftijd overgaan op kolven? Bij een baby zie ik de meerwaarde wel van live voeden maar bij een kleuter bijvoorbeeld lijkt mij dat je het ook prima in een beker kan geven.
Omdat het de omgekeerde wereld is. Je borsten zijn gemaakt om je kind te voeden. Een kolf niet. En persoonlijk snap ik echt niet wat er op tegen is een peuter/kleuter te voeden. Al ken ik zelf bijzonder weinig mensen die een kleuter nog bv geven. Hier 2 keer 2,5 jaar gevoed en volgens mij een van de langste in de omgeving. Al snap ik ook wel dat je er niet voor uitkomt als je reacties zoals hierboven krijgt.
Sorry maar ik vind het echt heel erg raar. Nu ik ook de originele foto heb gezien vind ik het helemaal raar, het ziet er gewoon vies uit. Ik krijg hier gewoon kots neigingen van. Prima als je lang bv wilt geven maar er zijn grenzen en dit gaat heeeeeel erg over de grens vind ik.
Ik ga me niet moeien in de discussie over bv tot je negende, omdat ik zelf niet zo goed weet wat mijn mening is over dit artikel, maar ik wil hier wel even een antwoord op geven . Een heel groot deel van bv, zeker aan een ouder kind, is troost en veiligheid. Toen ik zwanger was, liep mijn melk sterk terug. Toch wou mijn zoontje (toen 22 maanden) blijven drinken, mijn borst is voor hem als een tutje (maar dan beter . Omdat ik merkte dat ik niet zoveel melk meer had, wou ik hem graag iets van melk bijgeven. Ik heb werkelijk alles geprobeerd : alle soorten melk en alle soorten bekers/flesjes. Maar mijnheer proeft zelfs niet (terwijl hij prima water uit een beker drinkt), zijn melkje = mijn borst, en dat is echt niet zomaar te vervangen door een beker of een flesje melk. Daarenboven lukt kolven voor de meeste vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd steeds minder goed, je borsten laten zich als het ware niet meer 'foppen'. Maar waarom zou je ook? Ik zie de meerwaarde niet in van zelf ergens in een hoekje te gaan kolven om mijn zoon vervolgens die melk in een beker te geven, als hij ook gewoon uit de borst kan drinken.