Mij niet hoor, zoals gezegd kan ik door al die argumenten die elkaar zo tegenspreken dat hele halleluja bv verhaal nog amper serieus nemen. Maar dat vloeken lijkt mij helemaal nergens voor nodig.
Oh dat vloeken. Ja ik vloek soms. Sorry. En het borstvoedingverhaal: ik ben pro borstvoeding ALS een moeder dat wil. Er zijn altijd mensen die je van het ene of het andere willen overtuigen, maar alleen jij zelf kan de beste keuze maken. En blijkbaar was 9 jaar borstvoeding de juiste keuze voor de moeder uit het artikel haha. Eigenlijk zouden we dat allemaal knap moeten vinden, dat ze gewoon doet wat zij denkt dat goed is en niet naar de maatschappij luistert.
Snap ik, ik gebruik het ook te pas en te onpas als excuus voor alles. Dubbele hormonen, ik verschuil me daar achter tot ik bejaard ben denk ik
Jij bedoeld dat iemand reageerde met gatverdamme? Ja dat vind ik toch echt niet hetzelfde. Bovendien preekte degene die dat zei ook niet dat anderen met respect moesten praten. Dat is wat mij in deze post tegenstaat. Praten over respect en dan gaan staan vloeken.
Gadverdamme, walgelijk, misselijkmakende, kokhalzen (ok, die snapte ik een beetje) zelfs een vergelijking met seksuele activiteiten is gemaakt en dat mag wel? En van welk woord is gadverdamme afgeleid denk je?
Aarggg. Lezen. Ik ken je (gelukkig denk ik) helemaal niet. Maar van iets wat je je niet kunt herinneren weet je toch ook niet welk gevoel je zou hebben bij die herinnering.
Ik snap niet zo goed wat vloeken met respect te maken heeft? Ok het is geen mooi taalgebruik, maar verder toch niet onrespectvol? Misschien is dat in mijn omgeving anders dan de jouwe.
Ik weet nu toch hoe ik er ik sta?! Kom op zeg, drijf je zin eens niet zo door! En inderdaad, gelukkig ken je me niet. Lekker persoonlijk maken, klasse
. die 7 jaar is helemaal niet wetenschappelijk bewezen. Er is onderzoek gedaan naar apen en natuurvolkeren en toen hebben ze een mogelijke schatting gemaakt van tussen de 4 en 7. Oftewel, slaat nergens op. Iedereen doet wat zij goed lijkt. In dit topic wordt gevraagd wat jou goed lijkt op deze leeftijd, dus men deelt die mening. En vervolgens gaat het al pagina's lang over of je wel of niet een mening mag hebben. er wordt toch specifiek om gevraagd? Trouwens, jij bent degene die respectloos is nu door te vloeken.
Die vergelijking met seksuele activiteiten werd gemaakt door iemand die juist voor heel lang bv was. Afgeleid van is nog niet hetzelfde als he
Ik heb niemand persoonlijk aangevallen of gezegd dat ik blij ben iemand niet persoonlijk te kennen. Dat wij een andere mening hebben betekent niet dat ik je een vervelend persoon vindt. Maar goed, dit ‘heilige boontje’ vindt het wel mooi geweest. Persoonlijke discussies ben ik niet zo van.
Jeetje ik wist niet dat er tegenwoordig nog zo zwaar getild wordt aan dat ene woordje. Blijkbaar ook belangrijker dan alle andere woorden die in mijn post staan, maar goed. En ja dat is een schatting, hoe denk je anders dat je dat kan onderzoeken? Als je naar apen (oh ja, genetisch gezien onze meest nauwe verwanten) en natuurvolkeren kijkt (oh ja, mensen die leven zoals onze voorouders) en op basis daarvan maak je een schatting, dan slaat dat wel ergens op. Hoe kom je erbij dat dat gewoon uit de lucht gegrepen is? Je geeft net aan op wat die schatting gebaseerd is, lijkt me redelijk correct hoor. Ik zeg niet dat iedereen het moet doen als onze voorouders (alsjeblieft niet ), maar het is wel gewoon een goede schatting van de biologische speenleeftijd.
Nou niet hetzelfde, maar voor mij is een niet erger dan het andere. Sterker nog, ik heb liever een godverdomme, dan een walgelijk of misselijkmakend. Zo zie je maar dat iedereen over andere dingen valt en het zou fijn zijn als we allemaal wat meer rekening met elkaar zouden houden. Al ben ik inmiddels in dit topic ook wel zo gefrustreerd geraakt dat dat erg lastig is en het niet meer helemaal lukt. Als je om een beetje respect voor elkaar vraagt krijg je de raarste vergelijkingen naar je hoofd. Dan is het voor mij ook wel snel klaar.