9 jaar borstvoeding

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Nov 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,383
    28,687
    113
    ik til eraan omdat je het in hetzelfde bericht hebt over respect. Vloeken is nooit een respectvolle manier van communiceren.

We zijn verwant , dat is niet hetzelfde als. Vergelijken kan daarom niet. Dat is zoeken naar dingen die in je straatje passen. Want borstvoeding vergelijken we wel, maar de zwangerschap niet. Die is bij chimpansees 8 maanden. Dragen wij dan te lang? En chimpansees zijn met 12 jaar volwassen. Houden wij onze kinderen dan te lang klein?
    Nee. Het is pakken wat je wil pakken om je theorie te bewijzen.
    Natuurvolken is ook geen vergelijking, in de eerste plaats omdat ook natuurvolken hun cultuur hebben en daarom niet betrouwbaar zijn voor wetenschappelijk onderzoek. En ook als we de natuur zijn volle gang laten gaan gebeuren er dingen die niet goed zijn voor ons. Oa. daarom hebben we de medische en psychologische kennis ontwikkelt. Natuurlijk is niet per definitie goed.
    Maar het onderzoek zelf zegt ook dat het geen wetenschappelijk onderzoek is, dus moet je het ook niet zo zien.

Fennec, lies276 and Tuttebella like this.
  2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,953
    113
    Ben even weg en de gezelligheid barst los:roflmao:Maar even heel serieus, zijn hier echt mensen die nooit een vloekwoord in hun mond hebben genomen?:eek: echt nog nooitttt??

Zara75 and suus1983 like this.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,514
    36,476
    113
    Haha, ik wel. Maar gelukkig vanmorgen gelezen dat intelligente mensen vaker vloeken ;). We zijn hier goed bezig dus.

Zara75 likes this.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik vloek in het echt als een bootwerker, maar om me op die manier uit te drukken hier op ZP vind ik ook echt niet gepast hoor...

Narcisje, Tuttebella and tuc like this.
  5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Nee, de vergelijk ging over blijkbaar vies zijn van het lichaam van je partner?

Je drinkt toch ook melk van een koe? Je eet eicellen van een kip? Maar melk uit je eigen vrouw haar lichaam zou dan vies zijn?

Dat snap ik niet, sorry :)

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen moedermelk moet drinken he. Ik heb daar zelf ook geen behoefte aan (al heb ik wel eens geproefd van m'n eigen melk, jakkiebah), maar wat is er dan precies vies aan?

Sommige mensen hebben hier precies echt een fobie voor alles wat met borstvoeding te maken heeft.

Lisanne1811 and suus1983 like this.
  6. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Ik vind echt een groot verschil zitten of borstvoeding nog een vage herinnering is waarvan je niet zeker weet of het gebeurd is of dat je het nog weet omdat je moeder het vertelt heeft. Of dat je met 9 nog uit de borst van je moeder drinkt en dus met je volle verstand weet hoe dat is en voelt. In deze maatschappij ook, denk je echt dat een jongen daar over durft te praten? Zich niet gaat schamen dat hij dat nog fijn vond? Nee... ik denk dat hij het voor altijd voor zich zal houden en zijn moeder vervloekt als zij het erover heeft. Dat heet schaamte ja.

lies276 and tuc like this.
  7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ja en ik vind de vergelijking nergens over gaan, want sommige lichaamssappen deel je ook niet met elkaar. Daarbij vind ik iets een beetje proeven heel wat anders dan een hele beker vol.

En ja je drinkt melk van een koe en eet eieren van een kip, maar ook dat gaat nergens over, want je eet ook een biefstuk en en kippenpoot en ook dat doe je niet bij de mens.

Dus ik vind het apart dat als je je partner oraal bevredigen normaal/lekker vindt je dan het drinken van een beker borstvoeding ook maar gewoon normaal moet vinden.

Fennec, lies276 and Tuttebella like this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik vloek wel eens per ongeluk. Vind ik dan ook echt niet oke en floept eruit in the heat of the moment.
    Typen vind ik wel heel wat anders. Tijdens het typen is niet in the heat of the moment en kun je je tekst weghalen.

jessy77 and lies276 like this.
  9. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig allemaal. Waarom? Je doet toch gewoon wat je goed lijkt? Ik geef mijn zoontje wel lang borstvoeding, een ander niet. Ik vind dat blijkbaar van belang, doe het niet zomaar, iemand anders vind iets anders weer belangrijk wat ik niet doe.... nou en? Ik veroordeel moeders die voor flesvoeding kiezen niet (gelukkig bestaat het, anders was ik er niet geweest nu), maar ik vind het wel heel onprettig dat mensen zo ongegeneerd tegen langvoeden aanschoppen. Blijkbaar hebben mensen er positieve ervaringen mee die hier gedeeld worden. Ik wil er verder best dingen over uitleggen (waarom ik ervoor gekozen heb), maar alleen vanuit een serieuze interesse. Ik heb een aantal keer gereageerd in dit topic en geprobeerd respectvol te blijven, maar moet eerlijk zeggen dat het me wel kwetst wat er allemaal gezegd wordt. Misschien moet ik me er niets van aantrekken, maar ik doe het ergens wel. Niet omdat ik denk dat ik iets verkeerd doe met lang borstvoeding geven, maar omdat het van mij en andere moeders vaak een liefdevolle en bewuste keuze is. Denk dat ik het hier maar bij laat.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik vraag niemand om het normaal te vinden, ik vind het zelf namelijk ook een beetje gek.

Ik snap alleen niet waarom het 'vies' is.

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Hier sluit ik me helemaal bij aan. Maar het gaat er bij bepaalde mensen blijkbaar echt niet in dat we gerust dingen willen uitleggen en verklaren, maar dat het op geen enkele manier fijn is als je manier van opvoeden met zulke bewoordingen wordt beoordeeld.

Ik heb dat hier ook nog niemand omgekeerd zien doen... Stel je maar eens voor dat ik hier zou zeggen dat ik een kind Flesvoeding geven echt walgelijk vindt. Misselijkmakend om te zien hoe een moeder haar kind zo'n fles in de mond duwt, bah!
    (voor alle duidelijkheid, dit is niet echt mijn mening)

Jackie87 and littlemunchkin like this.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het topic nog eens doorgespit omdat sommige dingen vaak verdraaid worden. De woorden walgelijk en gatverdamme zijn 2x genoemd en enkel en alleen op het nieuwsbericht van een 9 jarig meisje dat bv kreeg. Het is nooit over peuters gegaan die gevoed werden.
    In het geval van een 9 jarige ligt het echt allemaal anders. Ik vind dat echt bepaalde grenzen overgaan. Het is niet oke mi om een 8 of 9 jarige aan je borst te laten zuigen.

Prima dat jij en sommige anders dat wel vinden, ik heb daar echt grote vraagtekens bij. Maar draai het niet zo alsof lang voeden in het algemeen walgelijk genoemd wordt hier, want dat is dus helemaal niet het geval.

Fennec and cactusje like this.
  13. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Nou idd, als iemand dat zou zeggen is de wereld te klein. En terecht hoor, maar waarom moeten we het andersom dan wel pikken vraag ik mij af?

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    De woorden worden er niet letterlijk voor gebruikt, maar de afkeur is wel duidelijk gemaajt. Dat het sociaal onwenselijk is dat een kleuter nog drinkt ook al is dat thuis. En dat een peuter toch zeker als ie gevallen is in de speeltuin niet een slokje zou moeten komen halen maar een knuffel. De woorden walgelijk en misselijkmakend komen dan wel weinig voor, maar de veroordelingen zijn er.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor,dat maak je er helemaal zelf van. Ik vind het idd grote onzin als een peuter bv krijgt in een speeltuin. Net zo'n onzin als wanneer een andere peuter met een knuffel of speen rondloopt.

Maar ik vind het absoluut niet walgelijk, dat is totaal wat anders.

Riverdale87 likes this.
  16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Er is, in een vorig topic, over mijn zoon letterlijk gezegd dat het misselijkmakend is dat hij op het strand bij me zou drinken.

17. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Was dat niet IN het zwembad?

tuc likes this.
  18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Ja, IN het water en de beschrijving over een hand die je topje in gleed maakte het voor sommige nogal apart.

Fennec and Lisa2 like this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Precies en ja dat vind ik ook vies. Niet de bv an sich maar eten in het water. Iets anders eten in het water vind ik ook smerig.

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Neen, dat was ik niet ;) ik beschreef hoe mijn zoontje moe van het spelen in het water, op het strand rust vond bij mij aa' de borst, en dat werd misselijkmakend genoemd.

Share This Page