9 jaar borstvoeding

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by DastyQueen, Nov 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    En dat sturen hoort, vind ik, ook bij het volgen van het kind. Sommige kinderen hebben meer behoefte aan die sturing dan andere kinderen. De een kan veel beter aangeven wat ze nodig hebben dan de ander. Idd afhankelijk van het karakter. Af en toe hebben ze een zetje nodig om een bepaalde stap te kunnen zetten. Dan zie je vaak al dat ze onbewust toch al (wellicht subtiele) signalen in die richting geven, en dat zetje helpt ze verder.

RosanneMarie likes this.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Klopt, maar de meeste opvoedingen houden ook precies dat in.
    Ieder kind maakt vanzelf duidelijk hoeveel behoefte die heeft aan sturing, dat maken ze zelf wel duidelijk.

suus1983 and littlemunchkin like this.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,036
    5,251
    113
    Zolang jij een goede opvoeding geeft misschien.

Maar kinderen die geen of een zeer slechte opvoeding krijgen ondervinden daar bijna altijd de negatieve gevolgen van! Onderschat de impact van een goede opvoeding niet.

Opvoeden is wel meer dan een beetje bijsturen. En karakters zijn de basis maar die zijn zeker te vormen.

Fennec likes this.
  4. Treez

Treez Niet meer actief

Heerlijk! Jullie hebben dus een extra groot bed? Wij zijn op zoek naar een bed van minimaal 2,40m breed. Hebben jullie een extra breed gekocht of zelf iets bedacht?

DastyQueen likes this.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee wij hadden zelf een 2 persoons boxspring van 180 en we hebben pas gelden exact dezelfde boxpring van 90 cm bijgekocht waardoor deze perfect aansluit op ons bed en het een groot 3 persoonsbed geworden is. Als ooit dochter in haar eigen bed slaapt willen we ook een 240 bed ervoor terug zodat we weer iets meer ruimte in de kamer hebben maar wel genoeg ruimte in bed hebben voor een verstekeling in de nacht haha.

Riverdale87 and Treez like this.
  6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik denk dat een goede opvoeding heel belangrijk is, maar tegelijk ook dat ouders vandaar de dag soms te veel stressen over het belang van elke kleine beslissing. Alsof elke 'verkeerde' behandeling onmiddellijk trauma's kan veroorzaken ofzo.
    Ik betrap mezelf daar ook soms op en probeer het echt los te laten, want anders wordt opvoeden een wel erg stresserende bezigheid.

Ik geloof graag dat elke beslissing die bewust en met aandacht voor het welzijn van het kind, jezelf en de omgeving (in die volgorde ;) ) genomen is, een goede is. En dat kan voor heel verschillende, goede opvoedingen zorgen.

Hier in dit topic zijn al veel verschillen op het vlak van opvoeding genoemd, en toch geloof ik dat wij hier onze kinderen allemaal een 'goede' opvoeding geven, ook al zijn ze verschillend.

Een slechte opvoeding, dat vind ik bvb als je je kind.verwaarloost, of slaat ofzo...

femkes, Jackie87, amdaa and 1 other person like this.

Share This Page