Mijn harde schijf van mijn lap top is stuk. Hoe weet ik ook niet, de computerzaak ook niet. De data erop zijn niet meer bereikbaar en ik ben al mijn bestanden (heel veel foto's, administratie, scripties etc) kwijt. Ik had helaas geen back up gemaakt. Ik heb gesurfed en kwam op een stie waar ze de hard disk naar een laboratorium kunnen sturen, kost me wel 3000 euro ! Wie heeft een andere oplossing? Of weet een goedkopere adres? Please, ik zit helemaal in een dip hierdoor, alsof ik al niet genoeg aan mijn hoofd hebt...
meestal zitten er bad sectors in er is een programma waar je je data mee terug kan krijgen maar tis een hels karwij ik ben met de externe hdd van me zwager 3 dagen bezig geweest en ik had alleen wat tekst documentjes van zijn werk dus je moet wel veel gedult hebben ik zal is opzoeken hoe het heet
Er is een progje...´easy recovery´...soms kun je hiermee nog wat dat terug vinden... Doet je laptop het helemaal niet meer? Of doet hij wel iets?
het kan absoluut voor minder dan 3000 euro. Zal eens rondvragen wat een goed bedrjifje is. Wat is precies de klacht Vind het raar dat de computerzaak, welke is dat?, niet weet wat er is. Het is heel vaak wel mogelijk om de data terug te krijgen. kost wel veel tijd. is er niet in de buurt een hobbyist die een poging wilt doen.
ik zou ook even rondvragen. onze computer is onlangs ook gecrashed en er is een nieuw moederbord en processor in gekomen. we wilden windows er weer opzetten en moesten een key hebben daarvoor. die staat (meestal op een paarse sticker ergens aan de zijkant of onderkant van je computer) als je m wegbrengt om te laten maken, zeg er dan nadrukkelijk bij dat je niet wilt dat ze m formateren! want dan ben je wel alles kwijt. maar ik zou zeker even rondbellen en rondinformeren voor je m wegbrengt en ik zou er zeker geen 3000,- voor betalen, lijkt mij teveel in mijn oren.
Mijn vriend heeft ook zijn HD naar zo'n lab gestuurd. Het heeft hem toen 1000 Euro gekost. Het was een bedrijf in Utrecht geloof ik maar welke weet ik niet. Hoop dat t je lukt je gegevens terug te krijgen.
Belachelijk zeg 3000 euro zijn ze helemaal van lotje getikt! Ga naar zo'n zwarte markt Beverwijk of de Utrechtse bazaar daar maken ze 'm voor je en zetten er een harde schijf in een nieuwe, betaal je maar 50 euro voor! Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Mijn lap top, eigenlijk note book is van Jewel. En heb ik twee jaar geleden bij computerland gekocht. Worden nu niet meer verkocht omdat ze de concurrentie niet aan kunnen. Note book doet het wel, alleen kon hij de hard disk niet bereiken, dus diagnose had ik zelf al snel gesteld dat er wat met met de hard disk moest mankeren. Garantie was net twee dagen verlopen, maar bij computerland waren ze wel zo vriendelijk om er naar te kijken. Hard disk inderdaad kapot en nu is er een nieuwe HD in gebouwd. Zij kunnen de data niet ophalen en weten ook geen adres waar dit wel kan. ICT desk waar ik werk wil mij niet verder helpen omdat dit mijn prive note book is. Wel hebben ze geadviseerd een programma te downloaden spinrite of de HD een paar uur in de vriezer te zetten. Raar advies! Het gaat mij meer om de waardevolle fotos die op mijn note book waren. Ik nam telkens voor om ze op een CD te branden echter al de hectiek heel het jaar kwam ik er niet aan toe. @ Janice, Voor hoeveel ongeveer vraagt dat bedrijfje? @ sjaak, welk programma bedoel je, al ben ik er een maand mee bezig, ik ben al blij als ik mijn foto's terug hebt. Groet
ben bang dat je je foto's kwijt ben meis als je data al niet over gezet kan worden dan kan je je foto's wel helemaal vergeten
Heb het mijn man gevraagd die is comp. programmeur, hij zegt dat er niks aan te doen is. Er zijn bedrijven die het wel voor je terug kunnen halen maar dan ben je heel veel geld kwijt
Ik heb al een aantal keer m'n gecrashte harddisk "gemaakt", althans grotendeels de data er vanaf gehaald. Harddisk kan je meestal gewoon weggooien. Maar das wel mooi kl*te, zeg. Ik werk zelf in de ict, dus kan een hoop zelf doen. Dat scheelt wel.
ik weet niet waar je precies woont, maar ik heb zelf ooit eens te maken gehad met dat mijn harde schijf kapot was, en ondanks dat niet alles terug te halen was waren de belangrijkste dingen wel weer te bereiken...(foto's - map met belastingaangifte's e.d) kan als je wilt vragen wat het kost en dat je em me dan toestuurd weet wel dat je em dan ff kwijt bent maar goed waarschijnlijk wel weer terug met bestanden waar je nu niet meer bij kan... laat het me maar via pb'tje weten dan zal ik vragen wat het ongeveer zal gaan kosten...