Hai, Mijn zoontje krijgt sinds een paar dagen hapjes. De 1e 5 dagen kreeg hij peer en de afgelopen 4 dagen worteltjes (allebei vers gemaakt en met de staafmixer gepureerd.) Hij kreeg tot voorkort voonamelijk borstvoeding en af en toe een flesje Nutrilon HA1. Ik ben dus dunne borstvoedingspoep gewend zo 1x in de 3 dagen. Nu sinds 3 dagen heeft ons mannetje kei-harde keutels. Het kost 'm echt moeite om te poepen, hij moet dan hard persen en begint soms te huilen. Heel zielig. Zo'n 3 a 4 keer per dag vind ik zo'n keiharde keutel in zijn luier. Hij krijgt nog steeds borstvoeding en in die fruit- en groente hap zit toch ook behoorlijk wat vocht... Dus te weinig vocht kan denk ik niet... Is dit normaal, moeten zijn darmen gewoon even wennen en wordt het straks weer wat zachter? Of kan ik er iets aan doen? Bedankt en groetjes, Annalise
Hallo Annalise, Het komt heel veel voor dat kindjes na het starten met de bijvoeding harde ontlasting krijgen. Vaak gaat het na verloop van ongeveer 1-2 weken weer beter. De darmen van een kindje moeten inderdaad even wennen aan de verandering in de voeding. Groeten Eveline