Hallo allemaal, Sinds een aantal dagen wil mijn kleine meisje van 7,5 mnd geen flesvoeding meer drinken. Ik bied het haar elke x aan, maar ze duwt het tot boos worden weg. Daarintegen wil ze wel koude dranken drinken zoals diksap/koude melk/yogi. Ik heb alles geprobeerd en niets helpt. Het koude geef ik haar zodat ze toch vocht genoeg krijgt. ik geef nu in de ochtend haar melk met pap vanuit een bordje en groente, fruit etc eet ze wel gewoon. Ze heeft daarnaast toch haar flessen nodig? En maak me er best zorgen om. We gaan het ook even bij het CB vragen. Ze heeft sinds een paar weken 2 ondertandjes en sinds ze haar melk niet meer wil drinken jengelt ze ook veel meer. Mijn vrolijke meisje is ver te zoeken
Af laten koelen en koud geven? Met tandjes vinden ze koud soms lekkerder. Eet ze al pap? Dan pap van een voeding maken desnoods rijstebloem.
Flesvoeding mag gerust ook koud aangeboden worden. Hier wordt het zelfs aangeraden door de kinderarts door het warme weer. Dus gewoon niet opwarmen zou ik zeggen, misschien dat het helpt.
Poeder lost wel makkelijker op in warm water, je kan ook warm maken en afkoelen onder de kraan of er een ijsklontje bij doen. Of aanmaken met een beetje warm water en dan koud water erbij doen. Of eerder maken en in de koelkast bewaren.
Ik zou er geen ijsklontje bij doen dat is extra water en als ze de fles dan nog niet leegdrinkt te weinig voedingsstoffen. Gewoon iets eerder maken en dan af laten koelen. Bijvoorbeeld fles maken en dan nog wat anders doen. Luier verschonen of badje.
Ik heb geen problemen met het oplossen van de melk in koud water. Gaat perfect als je eerst de fles rolt tussen je handen en daarna even schud.
ook geen moeite mee, gewoon goed schudden..(maar misschien verschilt het per voeding??Ik heb nestle)Je kunt anders ook een lange (plastic) lepel gebruiken om te roeren.Dit deden wij toen we nog johannesbroodpitmeel door de voeding deden, anders loste het totaal niet op..