Ons zoontje word over 2 weken 9 maanden. Hy krijgt s,ochtens een bordje pap gemaakt met opvolgmelk. Maar vanaf waneer mogen ze gewone melk hebben ? Ik meen gehoord te hebben vanaf 10 maanden maar ken mensen die dat al deden vanaf 6maanden,en moeten ze dan vitmine d erbij krijgen en tot waneer ? Dan heb ik nog een vraag vanaf waneer gaat de laatste fles ( avondlfes ) er ongeveer af ? Het is niet zo dat hy van mij van de avondfles af moet maar ik vraag mij dit gewoon af. Omdat de kindjes van 2 vriendinnen van mij er beiden vanaf 6 maanden af waren.
Hy krijgt om 18.30 altijd zijn laatste fles ( sinds 3 a 4 maanden ) en ligt om 19.00 uur in zijn bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend 19.30 uur. Dan krijgt hy om 8.00 een bordje pap met opvolgmelk 7 lepels. Om 10.00 uur zijn fruit om 12.00 uur zijn boterhammetje dan gaat hy middagdutje doen om 16.00 uur zijn avondeten ( hy eet al vooruit omdat het hem anders te lang duurt ) en dan om 18.30 uur zijn avondflesje van 240/8 en dan naar bedje toe
ik geef remy al sinds hij 6 mnd is gewone melk omdat hij geen opvolgmelk lust was volgens het cb helemaal niet erg. Anders geef je voor je eigen gevoel tot 1 jaar daarna is het helemaal niet erg meer. Laatste fles zou ik er gewoon nog inhouden hoor. Zolang ze het opdrinken hebben ze het ook echt nodig in mijn ogen.
alicia krijgt sinds 9 maanden nog maar 2 flesjes en dat is een smorgens van 210/7 en smiddags bij der brood een van 150/6. ik laat haar nu wel is gewone melk proeven en als ze dit op den duur goed drinkt ga ik de opvolgmelk bij der brood vervangen voor 0%vet melk of halfvolle je kan dus proberen of hij eventueel een klein flesje melk bij de brood wil hebben en dan savonds alleen nog wat water of sap geven.
Hy krijgt dus alleen nog s,avonds een flesje en smorgens pap met een lepel van opvolgmelk. Smiddags krijgt hy zijn boterham met een beker water maar hier drinkt hy maar een paar slokjes van. De meeste honger heeft hy eigenlijk s,avonds vandaar dat hy ook 240/8 in zijn flesje heeft. Ik heb al eens geprobeerd minder te geven maar dan werd hy even later gillend wakker van de honger en was niet stil te krijgen totdat hy een flesje had gehad
Seff krijgt hier vanaf hij een jaar is s'ochtends door zn bambix gewone halfvolle melk. S'avonds krijgt hij ook gewoon nog een flesje voor het slapengaan, pyjamapapje, daar zit opvolgmelk in. verder tussen de middag een broodje met gewoon wat te drinken en s'middags iets lekkers (ontbijtkoekje/ rozijntjes...) + ook gewoon wat te drinken (roosvisee)