switchen van merk

Discussion in 'Flesvoeding' started by aappie20, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ons mannetje is morgen 6 weken oud en we hebben al de tijd kruidvat standaard 1 gegeven.
    Vanaf ongeveer 3 weken krijgt hij daarbij hongerige baby van nutrilon.

Nu komt het! Omdat de kruidvat hier gewoon niet handig meer zit wil ik graag overstappen naar nestle groeie/goede start nr1
    Hoe doe ik dat want als ik moet gaan mengen zou hij en kruidvat en nestel en hongerige baby krijgen....

Hij krijgt 5 x 150/5 waarvan 2 hongerige baby en 3 standaard
    Graag tips hoe we dit moeten doen!

2. Linana

Linana Niet meer actief

Gewoon het ene pak leegmaken en beginnen aan het andere (dus de nestle)
    En daar de hongerige baby bij doen.

Misschien ff iets om over na te denken: Nestle mag je vanwege de probiotica niet warmer maken dan 37 graden.
    Veel van de hongerige baby voeding moet je met water vers van de kook doen. Dit zou dus de Nestle te niet doen zeg maar....

3. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,071
    0
    0
    Leiden
    hey aapie hier ook vrijdag over gestapt van friso h.a naar nutrilon omneo gewoon in 1 keer en niets aan de hand. zou kruidvat opmaken en dan verder gaan met de nieuwe

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou niet te vaak zomaar overstappen. Niet elk kindje kan er goed tegen. Maar doe je het toch, dan zou ik het geleidelijk doen. Elke dag een schepje meer. Of iets sneller: elke fles een schepje meer.
    Maar ik zou niet snel meer voor een duur merk gaan, als er ook een goedkopere (huismerk) babyvoeding is. Zijn allemaal goed hoor! ;)

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    De overstap heeft ook te maken met het zuur dat ons kleintje krijgt van kruidvat voeding tenminste dar vermoeden we en het cb adviseerde ons daarom ook om te kijken naar andere voeding om te zien of dat werkt

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind zuur oprispt, dus reflux heeft dan gaat overstappen naar een ander merk standaardvoeding echt niet helpen.
    Ik neem aan dat je forte bijmengt omdat hijhongerig overkomt?

Hongerig lijken, onverzadigbaar, is ook een teken van (verborgen) reflux. Dat zuur doet namelijk flink pijn, en die pijn voelen ze niet als ze drinken. Daardoor willen ze per voeding meer drinken dan ze eigenlijk nodig hebben en daardoor krijgen ze meer last omdat met een volle maag er weer meer zuur omhoog komt.

Je kunt beter bij elke fles wat johannesbroodpitmeel toevoegen, dat maakt de melk dikker waardoor het beter binnen blijft. Blij je kind last hebben van zuur, ga dan naar de huisarts voor medicatie. Grote kans dat als dat zuur onder controle is je de forte minder of niet meer nodig hebt.
    Maar overstappen om Nestle gaat echt niet helpen en is alleen maar extra ingewikkeld voor jou en je kind.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Dat ga ik proberen met jbpm!!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Succes!

9. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,071
    0
    0
    Leiden
    aappie.

zoals je weet had dani ook erge last van zen ontlasting vandaar de overstap naar omneo ik mocht dat in 1 keer doen van cb.

het zuur heeft dani ook heel erg zo zielig soms krijst hij het uit soms van het zuur soms van de lucht in zen darmen.. als hij zuur uit zen mond ruikt geef ik hem een slokje water, of dat goed is weet ik niet.
    ik moet het van de huisarts ook in de gaten houden vanwege mogelijke reflux.
    rechtopvoeden na voeden tijdje rechtop houden en matrasje van bedje iets omhoog zodat hij iets schuin ligt. als het zuur blijft moet ik weer terug komen..

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Sam blijft het idd maar herkauwen nog niet echt huilen erbij maar echt het herkauwen ervan.
    Moet eigenlijk zeggen dta het is gekomen nadat we zijn begonnen met infacol maar daar zijn we nu al bijna 3 weken vanaf

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij zuur ruikt dan heeft hij niet veel aan water hoor! Dan is aanpakken van je schema (veel kleinere flessen, veel vaker ), eventueel indikken en eventueel medicatie waarschijnlijk nodig.

Share This Page