9 maanden, appel

Discussie in 'Voeding' gestart door Foxter, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,
    Tot welke leeftijd moet je appels koken, en hoelang koken jullie ze eigenlijk?

Groetjes Marijke

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb de appels nog nooit gekookt...? Gewoon de staafmixer erop totdat het wat kleinere stukjes worden en dat gaat prima!

3. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb ook nooit gekookt. Gewoon dun schillen en dan prakken of gelijk raspen

gr
    Zil

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik vind het een goede vraag, ik kook de appels tot nu toe ook....Maar begrijp nu dat lang niet iedereen dat doet.....

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Ik heb ook nog nooit appels gekookt. Gewoon met de staafmixer(wordt ook heel fijn) en nu rasp ik het steeds iets grover.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kook de appels wel, maar ik pureer/prak niet. Ik kook ze dus zodat hij de stukken makkelijker kan kauwen.

En tot wanneer? Geen idee. Ik merkte vandaag dat ie veel beter gaat kauwen dus binnenkort eens een keer proberen.

Overigens zie ik nu pas dat onze kindjes precies even oud zijn :D

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ik kook ze nog wel (mevrouwtje bijna 9 maanden nu) en vroeg het me laatst ook af toevallig haha! Ik blijf ze nog ff koken, dan zijn ze zachter maar goed te weten dat dat dus niet per se hoeft.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kijk, weer wat nieuws geleerd, ik dacht dat dat moest!
    Maar dan doe ik vandaag ook de staafmixer er eens op, ze is gek op appel met banaan en zo'n babyliga erdoor :)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Probeer anders eens wat stukken te geven? Vooral banaan gaat hier erg gemakkelijk. Dat is beter voor hun spraakontwikkeling :)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb appels alleen tussen de 4e en 6e maand gekookt daarna niet meer. Inmiddels eet hij stukjes (heeft 8 tanden en bijna 3 kiezen, dat scheelt). Verder vindt hij appel lekker in combinatie met andere fruit soorten als smoothie

Oja zoontje is nu bijna 14 maanden en hij is stukjes appel gaan eten met een maand of 10

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Wat verstaan jullie onder het geven van stukjes appel? Hoe groot geven jullie de stukjes dan?
    Mijn zoontje is 8 maanden.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Zo groot dat ze het kunnen kauwen, maar als ik stukjes geef kook ik de appel nog wel even, want anders is het nog best hard.

Deel Deze Pagina