Homeopatische middeltjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauraa87, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds ik zwanger ben ontzettend neerslachtig.
    Heb voor mijn zwangerschap wel eens depressies gehad, maar dit voelt toch anders.
    Ben ook niet meer zo zeker van mezelf,moe en kan de hele dag door wel huilen.
    Denk ook dat het aan het weer ligt, kan namelijk niet wachten tot de lente tevoorschijn komt en ik lekker de boel open kan gooien en van alles doen!
    Heb wel een rot periode achter de rug, maar vooral leuke dingen in het vooruitzicht.
    Ga hiervoor ook naar een psychiater, maar wil liever voor hij mij medicijnen voor gaat schrijven eens homeopatische middelen gaan gebruiken.

Ik weet dat ik vitamines kan slikken, omdat er volgens mij in zonlicht veel vitamina a zit.
    Maar teveel vitamine a is weer slecht in de zwangerschap volgens mij.
    Heb ook wel eens gelezen over valeriaan, maar mijn broer zei dat je daar vooral een beetje suf van word.

Weet iemand een homeopatisch middeltje, waar ik misschien wel wat aan zou kunnen hebben.
    Heb er echt geen verstand van, heb ook niet zomaar een winkeltje in de buurt waar ik dat kan gaan halen dus als ik er een paar weet kan ik het eens gaan proberen.
    Het moet natuurlijk wel mogen in de zwangerschap.

Alvast bedankt ! :)

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wat vervelend voor je dat je je zo voelt...

Ten eerste: homeopathische/allopathische middelen (=kruiden) zijn lang niet altijd onschuldig. Ga nooit "zomaar" wat slikken, maar overleg altijd eerst met je huisarts!

Zo wordt als kruidenmiddel voor depressies vaker sint janskruid gebruikt, maar dat zou ik in je zwangerschap nooit gebruiken. Zelfs buiten een zwangerschap om kan dat al behoorlijke (soms zelfs ernstige) complicaties/bijwerkingen geven!

Vitamine A moet je in je zwangerschap niet slikken, kan aangeboren afwijkingen veroorzaken. Daarom zijn de vitaminepreparaten voor zwangeren altijd zonder vitamine A. Tegen vermoeidheid helpt vitamine B complex goed. Dit zit ook in een zwangeren-multipil.

Je kan zelf je hersenen een beetje bijsturen door ze bepaalde geluksstofjes te laten aanmaken (endorfine, serotonine), heel simpel door te bewegen/sporten! Dat is een aangetoonde remedie tegen depressies, en zonder bijwerkingen :) !

Voor de nacht en om te kalmeren zou je eventueel wel valeriaan kunnen proberen. Of de Rescue Remedy van Bach Bloesems.

Ik wens je veel sterkte!'

Liefs Monique

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ga even langs een gezondheidswinkel, leg de situatie uit. Er zijn zeker wel goede middelen op de markt. Bach rescue druppels is er 1 van, daar wordt je rustig van.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

` Ik weet dat ik vitamines kan slikken, omdat er volgens mij in zonlicht veel vitamina a zit.
    Maar teveel vitamine a is weer slecht in de zwangerschap volgens mij.
    Heb ook wel eens gelezen over valeriaan, maar mijn broer zei dat je daar vooral een beetje suf van word. `

-vitamines daarvan neem je speciale voor zwangere vrouwen te koop bij drogist, daar zit geen vitamine a in.
    - in zonlicht zit vitamine D en niet a

5. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor jullie antwoorden!

Ga vandaag gelijk vitamines voor zwangere vrouwen halen, laat me ook wel even goed informeren bij een gezondheidswinkel.
    Ik weet dat er hier vroeger 1 zat die Bach Bloesems verkocht,maar volgens mij zit dat zaakje hier niet meer.

En dat van vitamina D in zonlicht, ik wist het ook niet zeker heb daar dus echt geen verstand van.
    Laat me dus even goed informeren.
    Weet ook dat je ook met homeopatische middelen goed op moet letten.

Ga dit zeker even proberen, en blijf hopen dat het zonnetje er snel door komt! :)
    Ben er namelijk van overtuigd dat dit weer ook heel wat met een mens kan doen.

Deel Deze Pagina