Jeuk...krabben tot bloedens toe!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Assi, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Beste dames,

er was al eerder een topic over jeuk, maar deze kan ik niet meer terugvinden.

Ikzelf heb nu al ruim 3 weken steeds meer toenemende jeuk.
    Het begon op mijn buik en rug. Nu is de jeuk ook overgeslagen naar mijn benen, armen, handen en hoofdhuid (ook lichtjes op mijn gezicht sinds gisteren) :confused:
    Ik vind het zelf echt niet normaal en ik loop mezelf CONTINU te krabben.

Vandaag heb ik mijn VK gebeld en mijn verhaal gedaan.
    Ze zei: wat jeuk tijdens de zwangerschap is gebruikelijk, maar jouw verhaal is inderdaad niet zo normaal... Je moet je dokter bellen zodat er verder gekeken kan worden.
    :rolleyes:

Dus zodra ik eind deze week goed en wel verhuisd ben, maak ik meteen een afspraak met mijn huisarts.
    Even kijken wat ze daar gaan doen...

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Vervelend zeg!

Ik heb ook zo'n jeuk hoor, maar ik kan het vrij goed verhelpen met genoeg bodylotion smeren. Normaal ben ik niet zo'n smeerkont, maar nu krab ik vooral mijn borsten en rug bijna open als ik er 1 of 2 dagen niets op smeer.

Hopelijk kan de dokter je wat geven er tegen, want ik weet hoe vervelend het is! Ik zit de hele dag aan mijn benen, rug en borsten te frunniken ;)

3. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb het ook en heb een super creme gevonden.

Het heet Louis Widmer Remederm. Ik krabte ook alles kapot en nu, na een kleine week, is mijn huis babyzacht en jeukt niet meer. Tis voor de extra extra extra droge huis.

Tis niet echt een goedkope pot vond ik, 250ml voor €22,- maar het werkt echt supergoed! voor dat geld wil ik niet liggen krabben;)

Volgens mij is het verkrijgbaar bij iedere betere DA-Drogist.

Misschien kan het je helpen!

Groetjes Marieke

4. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hey meiden, dank je wel.

Smeren helpt helaas niet, dat heb ik al geprobeerd.
    Het is zooo lastig.

Verder lees ik veel over zwangerschapsallergie, zwangerschapsdiabetes en zwangerschapscholestase.
    Schrok daarvan want de symptomen kan dus jeuk zijn.

Wil dat dus echt uitsluiten voordat ik me neerleg bij de jeuk,

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Inderdaad wel even laten controlen want het kan te maken hebben met je leverwaarden dus ik denk dat ze je bloed wel prikken. Veel zwangerschapsjeuk is echter wel onschuldig.

Heb je ook uitslag? Ik kreeg rond de 35 weken ineens enorme jeukende uitslag die zich over mijn hele lijf verspreide maar met name op mijn benen enorme plekken gaf en ik heb nachten jankend onder een koude douche gestaan met mijn benen. In mijn geval bleek het een ontsteking te zijn in de haarvaatjes onder mijn huid.

Maar ik wilde vooral even zeggen dat ik helemaal met je meeleef want ik weet nog heeel erg goed het erg het was, ik heb echt liever pijn dan jeuk, ik werd echt helemaal knettergek op het eind. Sterkte, ik hoop dat ze er iets tegen kunnen doen!

Share This Page