Na wikken en wegen hebben we besloten dat we de ergo baby carrier gaan aanschaffen. Wie heeft 'm? En hoe bevalt de draagzak? En als de baby in slaap valt, vinden jullie het hoofdje dan goed ondersteund?
Ik heb 'm! Maar hij is pas geschikt vanaf kledingmaat 68-74. Voor pasgeborenen heb je de newborn insert maar die vind ik persoonlijk niet fijn. Voor de rest draagt ie heerlijk!
Dank voor je reaktie. Vind het best eng om zoiets zonder te passen van internet te kopen namelijk. Onze kleine is al 70 cm lang, dus dat is geen probleem. Vraag me alleen af of er nog iets is waar we rekening mee moeten houden. Wij willen er op vakantie namelijk veel mee gaan lopen. Waar heb jij 'm trouwens gekocht? Ikbenmamma en babybij verkopen 'm ook en denk dat ik het daar ga aanschaffen. Oh ja, en tot welke leeftijd heb jij 'm trouwens op de buik kunnen dragen?
Ik heb 'm wel via het internet gekocht. Eigenlijk is de maat standaard dus hij past altijd. Ik heb mijn zoontje tot een maand of 8 op de buik gedragen en toen ging ie op de rug. Verder is de Ergo heel makkelijk in gebruik. Bandjes vastklikken en klaar. Op je rug krijgen is in het begin even oefenen, maar na een tijdje gaat dat ook vanzelf.
Ik heb m getest (net als de bondolino van Hoppediz) maar de banden zijn voor mijn schouders te breed en zakken dus ook af. Ik ben supersmal en de consulente zei al dat het weinig voor komt maar dat het soms toch echt te smal is. Ik wilde er eentje omdat het makkelijker is voor mij als ik alleen met de baby en mijn scootmobiel weg ben. Ik heb nu een Hopptye.
Ik heb ook een soft structure carrier (een zelfgemaakte) en draag ons zoontje nog steeds op de buik. Hij kan ook op de rug maar ik vind het op de buik gezelliger. Moet toegeven dat het op de rug wel minder zwaar is en dat doe ik dus voor langere tijden ook of om het huishouden te doen. Ik heb bij Babybij de boba en de bondolino gepast. De bondolino vond ik persoonlijk niet aangenaam zitten. De boba wel maar die is ook wel voor grotere kindjes.
Gekocht via internet en volgende dag in huis, super!!! Echt ermee gelopen hebben we nog niet, maar natuurlijk in huis wel uitgeprobeerd en hij vond het geweldig bij papa voor op de buik, haha. Erg grappig. En ja, hij zit volgens mij prima. Vroeg me wel af of men zo'n zak nu in de winter ook gebruikt. Het lijkt me zo koud voor de kleine.............
Er bestaan draagjassen en -poncho's of hoezen om over de draagzak te doen. Als je je kindje in de draagzak onder een draagjas doet, moet je hem géén eigen jasje meer aandoen! De draagzak telt voor één laag en jouw lichaamswarmte telt voor één laag kleding! Wat ik wel handig vindt in de draagzak is zo'n bivakmutsje dat lang genoeg valt vooraan en achteraan in de nek aangezien het truitje of jasje vaak wat naar beneden getrokken wordt door het draagsysteem.