Mijn arme kleine prinsesje

Discussie in 'De lounge' gestart door Vicky, 19 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee heeft de laatste 3 weken bijna constant gehuild... Sydney en ik zitten er helemaal doorheen, doodmoe en bloednerveus... We hadden bijna alles geprobeerd: meer voeding, minder voeding, bedje bij ons, bedje in eigen kamer etc, cinababy tegen darmkrampjes etc... Niets hielp.

    Vorige week donderdag zijn we op aanraden van een paar mede-moeders naar de osteopaat gegaan. Daar bleek dat ons kleine prinsesje een blokkade heeft van aan d'r schedeltje tot heiligbeentje... En haar middenrif ook nog. Geen wonder dat ze zoveel huilde, ze heeft waarschijnlijk veel pijn Plus dat ze door haar vroeggeboorte nog niet zo goed met prikkels kan omgaan, ze heeft meer geborgenheid nodig dan een "gemiddelde" baby, en de combi van dat alles zorgt voor het constante huilen.

    Gelukkig is het na de eerste afspraak met de osteopaat nu al wat beter met ons droppie, ze moet nog twee of drie keer terug en dan moet het zo goed als over zijn (de blokkade dan iig). En dan kan voor ons het "grote genieten" eindelijk beginnen want die roze wolk zijn we een tijdje behoorlijk kwijt geweest... 3 weken amper slaap en 18 uur per dag luisteren naar een krijsende, ontroostbare baby... Tis niet wat je verwacht "Gelukkig" weten we nu wat ze heeft en dat er wat aan gedaan kan worden...
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Gelukkig weet je nu wat er is , en dat er wat aan gedaan word .
    Lekker hoor

    sterkte ermee

    yvonne
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat goed dat je naar de osteopaat bent geweest. Ik heb gehoord dat deze bijna letterlijk wonderen kan verrichten, maar dat veel mensen niet worden doorverwezen. In amerika schijnen ze hier veel verder in te zijn. Hier wordt het nog niet echt gezien als reguliere gezondheidszorg.

    Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie dochter en dat jullie kunnen gaan genieten van haar. En dat zij ook lekker kan genieten van jullie. Veel sterkte toegewenst.
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    gelukkig dat het nu beter gaat....het is niet niks om 3 week lang naar een huilende baby te luisteren...probeer nu lekker te genieten!
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Fijn dat het nu beter gaat met jullie kleine meisje!! Ik vond het ook altijd zooooo zielig als er iets was met mijn zoon als die zo klein was en niet kon aan geven wat er nu aan de hand was. Goed dat jullie naar de osteopaat zijn gegaan en gelijk serieus namen dat er iets met haar aan de hand was. Hopen dat ze zich gauw weer beter voelt! Geef haar een dikke knuf van mij! Gr Carry
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Jee, wat erg zeg! Gelukkig dat je nu weet wat het is. Sterkte allemaal!
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ach arme meid.
    En arme papa en mama. een huilend kind is niet niks.

    Ik begrijp dat jouw dochter te vroeg is geboren? Ik kan je dan een draagdoek aanraden (niet een babybjorn of zo, maar echt een doek).
     
  8. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is..
    Nu hopen dat het helpt zodat jullie toch volop kunnen genieten.
     
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Nou ondertussen bijna drie weken verder en t is weer net zo erg... Ik heb t idee dat die osteopathie helemaal nix (meer) helpt... Ondertussen hebben Sydney en ik constant ruzie en irritaties (wat niet zo gek is als je t moet doen met 3 uur slaap per nacht). Er zijn dagen dat ik iemand moet opbellen om t even over te nemen omdat ik half hysterisch word en niet meer weet wat ik moet doen...

    Gisteren zijn we bij de kinderarts geweest op nacontrole... Die heeft gelukkig uitgebreid de tijd genomen voor me, ik stond echt te huilen daar omdat ik er helemaal doorheen zit :( Heb haar ook gewoon eerlijk gezegd dat wij weinig plezier meer beleven aan Kaylee, dat onze dag bestaat uit proberen niet te opgefokt te raken van het gehuil en als ze stil is zitten we alleen maar te denken "blijf asjeblief nog even stil", om daarna bij het minste piepje weer in te storten. Dat snapte ze gelukkig allemaal wel. Nou is Kaylee natuurlijk pre-dysmatuur en is dat een van de slechtste combi's die je kan hebben voor een huilbaby :rolleyes: We mochten nu overgaan van nenatal (prematurenvoeding) op nutrilon en dan nutriton erbij doen...

    En als ze alles heeft gehad... Als ze een schone luier heeft, gegeten, leuk gespeeld en het is echt tijd voor bed.. Dan haar gewoon laten huilen... (wat ik vaak al deed, want ik kon t niet meer opbrengen om er elke keer naartoe te gaan, dan stond ik alleen maar mee te huilen).

    Na de kinderarts heeft ze geslapen, toen tussen 6 en 9 constant gehuild... (ik was sporten toen, mijn vriend heeft toen voor haar gezorgd). 9 uur fles, geslapen tot 0u... Wakker gemaakt, weer fles... Geslapen tot 4 uur, gehuild tot 6 uur... Af en toe gaan kijken bij haar, aai over de bol, beetje in de kamer gebleven en weer weg. Om 6 uur fles, geslapen... Wakker gemaakt om 10u, fles... En nu ligt ze te slapen. De dag is nu al beter dan het de laatste weken is geweest. Ik heb gewoon tot half tien in bed kunnen liggen :confused:
     
  10. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Is er al eens gekeken of ze misschien (verborgen) reflux heeft?

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal geen plezier aan beleeft op deze manier en ook echt helemaal gesloopt bent.

    Wat is nutitron?

    Wat je ook nog eens zou kunne proberen, maar dat moet je zelf weten of je dat wilt en kunt, is een draagdoek proberen. Dat is een grote doek (je hebt verschillende soorten) die je in verschillende houdingen kunt knopen.
    Daarin zit jouw dochter dan lekker tegen jou of jouw vriend aan en dan komt ze misschien wat meer tot rust.

    Ik weet niet of het wat is, maar ik ken veel moeders met huilbaby's die hier baat bij hebben gehad.

    Hoe vaak ben je trouwens bij de osteopaat geweest nou?
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een draagdoek... daar is ze ff stil in, maar dan valt ze in slaap en loop ik dus de hele dag met haar rond... Het spijt me zeer maar daar heb ik ook geen zin in, ben al moe genoeg. Als ik haar daaruit haar is t gelijk weer krijsen... Dus die gebruik ik ook niet meer elke dag. Het is inderdaad zo dat je een baby niet kan verwennen... Maar je kan ze wel heel snel laten gewennen aan dingen en het is niet de bedoeling dat zij denkt dat ze elke keer ze gaat huilen lekker in de draagdoek mag... (was ook t advies van de ka om dat niet elke keer te doen, alleen als we echt nix meer weten).

    Nutriton is johannesbroodpitmeel... Heeft ze gekregen om een beetje meer te "vullen" zeg maar en tegen t spugen... Het helpt iig tegen het spugen en ze slaapt nu nog steeds dus misschien vult het ook wel meer idd...

    We zijn nu twee keer bij de osteopaat gweest.... Woensdag moet ik bellen om te zeggen hoe de week is gegaan en om een nieuwe afspraak te maken. Ik zal het met haar dan wel overleggen datik t id heb dat het niet werkt... Ze zei zelf namelijk dat we na de vorige behandeling wel verschil zouden moeten merken.

    Als ze blijft huilen wordt ze trouwens de volgende keer bij de kinderarts getest op koemelkallergie....
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goh meid, wat enorm moeilijk voor jullie... Die blokkades, waar je over schreef, daar loop je toch voor bij de osteopaat? Is dat hetzelfde als het Kiss-syndroom? Ik weet namelijk dat een manueel therapeut of een haptonome hierbij soms goed kan helpen.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je kleine meid zich snel prettig in haar vel voelt. Mijn complimenten dat je zo eerlijk bent!! De meeste ouders (moeders) vertellen dat alles geweldig gaat, juist wanneer het even tegen zit. Daardoor schieten ze zichzelf én hun baby te kort. Nogmaals sterkte en het beste.
     

Deel Deze Pagina