Hallo, Wij hebben een dochter van 3 en een zoontje van 9 en halve maand. Nu is ons zoontje sinds een paar dagen tot een week echt boos. Hij kan nog niet kruipen en zelf gaan zitten, wel als je hem zittend neerzet dan blijft hij zitten. Ook ging hij gister voor het eerst zelf vanuit zitten op zijn knieën zitten. Maaar, de laatste dagen is hij zo snel boos en huilerig/gefrustreerd. Zoals vandaag trok hij aan mijn haren ik zei nee nee dat mag niet nou hij werd boos ging gillwn/grommen vuistje ballen en hij wou gewoon weer aan mijn haren trekken. Ook bij zijn zusje als ze op de tablet een liedje aan het luisteren is wil hij de tablet pakken zegt ze nee niet doen dan probeert die haar echt te "slaan" met z'n hand naar d'r en ook gillen/grommen. Het liefst loopt die de hele dag terwijl ik z'n handjes vasthoud maar dat kan niet natuurlijk en weinig is verder goed op schoot zitten niet en gaat vanuit lachen ook zo weer grommen en boos worden. Is dit normaal? Kan me dit van m'n dochter niet zo herinneren Gr em
Ik denk dat hij gefrustreerd is omdat hij wil kruipen/lopen maar het nog niet kan. Vindt hij het wel leuk om zittend op de grond te spelen? Als hij zelf vanuit zitten naar op de knieën gaat, leert hij waarschijnlijk op die manier kruipen. Misschien is zo'n loopstoeltje met wieltjes nog wat, dan kan hij zich zelf verplaatsen. Verder is het afwachten tot hij kruipen onder de knie heeft, dan wordt hij waarschijnlijk ineens een stuk vrolijker.
Lijkt op frustratie. Kan ook het 9 maanden sprongetje zijn. Zo'n loop wagen is echt een aanrader. Ze leren het vanzelf met vallen en opstaan. Hoef jij niet continu met hem te lopen. Hier hebben we nu wel het probleem dat ze niet meer met ons wilt lopen en alleen maar met de loopwagen
Inderdaad zon loopauto is perfect! Daar heeft mijn dochter ook heel wat in gesjeest! Kunnen ze zelf door de kamer heen racen!
Ik zou ook geen loopstoeltje kopen.Het komt vanzelf, hoe frustrerend het ook is. Dochter liep met 7 maand achter een loopwagen en dat gaf haar zoveel rust. Daarvoor was ze zo boos. Het komt vanzelf en juist die frustratie is nodig voor ze. Al is het natuurlijk enorm lastig.
Loopstoelen zoals bijvoorbeeld deze: https://www.baby-dump.nl/product/loopstoelen/1387/qute-rolls-grijs/43228/qute-rolls-loopstoel-grijs/93052/ Worden afgeraden om lang in te zitten. Is slecht voor de heupen. Ik zou eerder kijken hoe je hem kan stimuleren om te gaan kruipen. Op de buik leggen en speelgoed net buiten bereik leggen. Of een loopwagentje kopen waar ie achter kan staan. Zoiets: Best Baby Walker | Baby Life Paradise
Loopwagen waar ze in zitten nooit doen, wordt dan ook ten strengste afgeraden door de chiropractor! Lekker alles op zijn eigen tempo laten doen. Als het lichaam eraan toe is komt alles vanzelf wel.
Die loopwagen die meiske2015 benoemt hebben wij ook. Erg fijn ding. Je hebt 3 verschillende standen qua snelheid. Ook kan je het muziekbord eraf halen. Voor 35,- heb je al zo'n ding. Of zelfs minder
Heel herkenbaar! Onze dochter was toen ze 8,9 en 10 maanden was niet te genieten. Ze kon niet tijgeren, kruipen of lopen. En als ze al bewoog ging ze achteruit ipv vooruit dus dat was ook gillen geblazen. Verschrikkelijk! Ze liep met 14 maanden en was een totaal ander kind. Super vrolijk en motorisch prima ontwikkeld! Een loopwagen hebben wij nooit gedaan. Ik heb haar vooral veel laten zitten want dat kon ze wel en dan maar wat vaker haar helpen. Tis allemaal goed gekomen!
Ik heb vier kids en ze hebben er wat af in gelopen en hebben er niks aan over gehouden echt onzin zo lang je ze niet 12 u per dag erin zet haha