Baby te koud 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juneau, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Hallo dames,

Ik heb het vermoeden dat mijn dochtertje het te koud heeft 's nachts. De temperatuur in haar kamer ligt rond de 18 graden, verwarming doe ik nooit aan in haar kamertje. Ze slaapt in haar rompertje + pyjamaatje (boxpakje van katoen) + Pacco inbakerdoek + dekentje. Ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn, vooral omdat ze zichzelf eigenlijk vanaf de geboorte goed op temperatuur kon houden, maar de afgelopen dagen waren haar wangetjes en nekje een beetje koud als ze wakker werd. Vandaag haar temperatuur direct bij het ontwaken gecheckt en deze was 36.4!

Wat kan ik het beste doen? Meer kleding aan? Nog een deken? Verwarming aan? Kruik gebruiken?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vind 36,4 niet zorgelijk na zo'n koude nacht...mijn ervaring is dat dochter altijd wakker wordt als ze het koud heeft.

Verder is te warm veel gevaarlijker...

3. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Nee? Haar temperatuur ligt normaliter altijd rond de 37. Vandaar dat ik een beetje schrok van 36.4. Maar als dat verder niet erg is, dan kan ik het ook wel zo laten..

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wordt ze vaak wakker 's nachts? Zo nee, dan heeft ze het dus echt niet koud! Want als ze het wel koud hebben, slapen ze zeer onrustig.

En 36,4 is vrij normaal als je de hele nacht rustig ligt te slapen. Ik zou me daar dus niet zo'n zorgen om maken.

5. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Mischien lakentje onder het dekentje doen

6. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Bedje voorverwarmen met kruik erna eruit halen

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    18gr. Is heel netjes voor een slaapkamer.
    Zolang het nekje warm aanvoelt is het goed.
    36,4 na direct ontwaken is netjes. De kerntemperatuur zakt tijdens het slapen.
    Wangen die koud aanvoelen is niet erg. Net zoals koude handjes

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    's Ochtends meteen na ontwaken is de temperatuur ook op z'n laagst. Het klinkt niet alsof ze het koud heeft hoor.

9. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    18 graden is prima hoor, bij mijn zoontje is het nu 15 graden.. ik maakte me toen hij nog kleiner was meer zorgen over de temperatuur, maar wat hierboven al gezegd werd: als ze het koud hebben geven ze wel een seintje, ze worden wakker en roepen wel. Als ze het te warm hebben is het gevaarlijker. Maar bedje voorverwarmen met een kruik kan nooit kwaad!

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dit idd.
    ik heb dl een keer zelf net onder 36 gemeten toen ze wakker werd midden in de nacht.
    maar haar nekje voelde verder goed en de slaapkamer was aangenaam en je kerntemperatuur zakt nu eenmaal als je slaapt.

Deel Deze Pagina