pff Nick wordt morgen 9 maanden. Vanaf 8 maanden ben ik begonnen met bijgeven van KV omdat mijn kolfopbrengst van bijna de ene op de andere dag kelderde naar zo'n 20-30 cc ip. 200 cc. Geen toeschietreflex meer, zelfs niet met neusspray om die op te wekken. Hij dronk toen nog zo'n 3 x per dag bij mij op de dagen dat ik niet werkte. Echter ons zeer actieve mannetje heeft overdag helemaal geen zin meer om rust te nemen en bij mij te drinken. ook ikzelf had wel weer wat rust en ruimte nodig voor mezelf dus ben ik de middagvoeding toen ook af gaan bouwen. Na onze vakantie van eind augustus heb ik ook de avondvoeding afgebouwd. Na een weekendje weg met mijn man en zonder Nick had hij ook bij die voeding geen rust meer aan mijn borst en bleef hij alleen maar trekken en bijten...niet fijn (gelukkig nog niet veel tanden). Inmiddels is alleen de ochtendvoeding dus nog maar over. Hier drinkt hij nog steeds lekker van, maar het voelt toch als afscheid. Hoe lang zal hij dat nog willen? toch heb ik er langzaam aan ook vrede mee. Ik was begonnen aan de BV met het idee...ik zie wel...had ook nooit verwacht dat ik het zo mooi en intiem zou vinden. Van te voren ook nooit gedacht zo lang BV te geven, maar merk dat ik het afscheid nog graag even uit wil stellen....
Karin, je hebt het 9 maanden vol gehouden! hartstikke goed joh, ik hoop dat ik ook zo lang borstvoeding mag geven. Kan me voorstellen dat het je enigszins zwaar valt. ik merk het nu al tijdens het werken dat hij de fles afgekolfde melk krijkgt, dan denk ik ja en anders had ie bij mij gedronken.... Maarre dikke pluim hoor!
Hoi Karin, Ik sluit me bij Angel Eyes aan. Je hebt 9 maanden het beste gegeven! Ik hoop inderdaad ook dat ik zover mag komen. Ik was ook van 'nou ja, ik probeer het wel", maar nu denk ik "6 maanden ga ik zeker halen". En als ik er nu al aan denk dat het een keer gaat ophouden word ik er al verdrietig van. Ik zou zeggen geniet nog even met volle teugen! En misschien blijft de ochtend voeding nog wel een hele tijd werken! Groetjes Firella
Hoi Karin, Ik kan me helemaal voorstellen dat je het moeilijk vindt. Af en toe heb ik het helemaal gehad met de borstvoeding als het moeizaam gaat maar zou het ook niet willen missen! Maar helaas, afscheid nemen hoort erbij. Het moment zal voor iedereen anders zijn maar eens moeten ze toch van de borst af he Wees trots op jezelf en geniet gewoon nog zolang het gaat van die ochtendvoeding. Je hebt best kans dat je die nog een hele poos kunt geven.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moeite mee hebt! Het is een tijdperk die je afsluit... Maar je geeft de ochtendvoeding nog wel hè, misschien kan hij daar nog een tijd mee doorgaan! Ik hoop het voor je!
Gefeliciteerd met je 9 maanden... denk dat het ongeacht wanner je stopt (zwaar minderd) wel een moeilijk moment is. Koester de mooie momenten en het zou idd fijn zijn als die ochtendvoeding nog ff kan blijven duren. Succes!
Ik had je topic nog niet gelezen... Ik vind het ook geweldig dat je 9 maanden hebt volgehouden. En je hebt er echt je best voor gedaan! Ik hoop dat de ochtendvoeding nog lang blijft lukken, zodat je toch nog dat intieme momentje hebt. Maar gewoon trots zijn op jezef!
thanks ladies voor de bemoedigende woorden. Ik geniet ook nog van wat ik wel heb....maar vrees dat het niet lang meer duurt. Ook bij de ochtendvoeding begint hij al wat te bijten...en na een uurtje of anderhalf begint hij al weer te jengelen van de honger. Aan de borst wil hij dan niet. HIj neemt gewoon echt geen rust....maar hij eet wel alles wat los en vast zit. Ik ga er stiekem maar vanuit dat wij nog een keer een kleintje mogen verwelkomen in ons leven en ik dan opnieuw mag gaan voeden. Nou maar hopen dat dat is weggelegd voor ons...
ik ben ook wel trots op mezelf, maar mis het gewoon al een beetje.... Ik heb ook zo'n actief mannetje dat hij volgens mij gewoon geen baby meer wil zijn.... wat ook zijn hele leuke momenten heeft...
Mijn dochter was net zo... ik heb 10 mnd bv gegeven en toen werd het zo'n strijd. Ze kroop gewoon bij me weg, had er geen geduld voor, was 2 slokken en dan kletsen, het werd echt een spelletje. Haar omgeving werd gewoon belangrijker dan de borst. Dan is het niet anders... mn zoon is heel anders en geniet merkbaar van de bv en wil daar ook de tijd voor nemen. Ligt dus voor een groot gedeelte aan het karakter van je kind. Ik had zoiets van 6 mnd bv moet en daarna zolang ze wil... Wie weet dat een 2de meer rust in zn kont heeft...
hier ook al wat aan t minderen met bv helaas....mijn mannetje vind het erg moeilijk zijn aandacht bij mijn borst te houden dus geef ik nu sochtends nog en savonds als ie slaperig is want dan kan hij zijn aandacht erbij houden...gelukkig hoef ik niet helemaal te stoppen met bv...(ik kan het me zelf ook nog niet voorstellen maar toch zal t eens moeten) Kan me dus heeeel goed voorstellen dat je het mist, maar wie weet kan je het nog vaker doen