Zoals de titel al zegt..... mijn zoontje van 9 maanden draait zich nu sinds 3 dagen ook om in bed ... voorheen deed hij dit nooit , maar nu ziet hij het, volgens, mij als een spelletje ? Want als ik hem weer goed kom draaien , gaat meneer hard lachen ..haha.maar ik vind het toch niet zo prettig om zo te gaan slapen . Wat kan ik het beste doen ? Toch iedere keer terug draaien ? Of afwachten tot hij zelf terug draait ? Hij kan zichzelf ,met spelen , ook goed omdraaien en weer terugdraaien , maar in bed heeft hij toch weer minder ruimte. Ik zat ook al te denken om zo'n stootrand te kopen voor om zijn bed , aangezien hij zich dmv de spijlen omdraaid , maar heb ook weer gehoord dat ze daarin kunnen stikken ? Graag jullie advies ........
Het is een fase Is hier ook een poosje geweest. Het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Gaat hij ook huilen of vind hij het wel best op zijn buik? Anders zou ik hem gewoon laten liggen. Of hij draait zich weer terug of hij valt gewoon zo in slaap. Als ze zo oud zijn moet dat wel kunnen.
Die stootrand zou ik niet doen is idd heel gevaarlijk ivmstikken Ik heb geen tips alleen mijn zoontje van10maanden gaat snachts zitten en dan roepen heel hardvan ik ben wakker wil spelen hij slaapt naast mij in bed want ik geef bv leg hem dan terug en slaapt verder Soms ook op handen en voeten te vinden haha
Met 9 maanden kunnen ze prima op hun buik slapen. Deed Dafne al bij nog geen 4 weken. Dus als ie niet huilt, zie ik niet in waarom je m terug zou draaien.
Inderdaad lekker laten liggen. Wat kan er gebeuren? Misschien slaapt hij wel heel lekker op zijn buik.
lekker op zijn buik laten slapen. Hij kiest nu zelf wat hij fijn vindt liggen. Je moet mij ook niet op mijn rug leggen haha
Het is een faze, hier was precies hetzelfde. En hij leerde op zijn buik slapen, tot nu toe doet hij dat. Nu staat hij op wat ik veel erger vind
Je bedoelt idd op zijn buik? Want dat is niet zo erg toch? Of gaat hij met zijn hoofd aan het voeteneind liggen? Wat het ook is, lekker zo laten!
Gewoon laten gaan. Mijn dochter deed dat met 3-4 maanden al en slaapt sindsdien op haar buik. Stootranden zou ik niet voor kiezen
Gewoon lekker laten draaien. Met 9 maanden zijn ze sterk genoeg om zelf te gaan liggen met hun hoofd zoals ze willen. Mijn zoontje draait het hele bed door, ook al rond die tijd. Op zijn buik, op zijn rug, overdwars, op zijn knietjes, tegen de spijlen. Blijkbaar ligt hij lekker zo
Mijn oudste 2 kropen naar het hoofdeind en draaiden zich om om vervolgens weer naar het voeteneind te kruipen. Heb toen de dekens eruit gehaald omdat ik bang was dat ze eronder zouden komen met hun hoofd. Mijn jongste kruipt ook omhoog maar gaat daar op zn buik liggen. Vind ik ook nog een beetje enh, maar ik kan er moeilijk naast blijven zitten. Een stootrand zou ik niet doen ivm verstikkingsgevaar.
Gewoon lekker laten gaan. Hier ging hij in periodes z'n hele bed door. Hij sliep hier overigens ook al vanaf een paar weken oud op z'n buik, maar hier was het dus andersom dat hij ineens op z'n rug ging liggen. Mocht hij erg draaien en woelen dan evt. het deken eruit halen en een lekkere dikke slaapzak aantrekken. Stootranden e.d. zou ik ook niet aan beginnen, ten eerste is het niet echt veilig en ten tweede, straks gaat hij ook staan in bed, kan je daar ook wel weer wat op gaan bedenken. Het zijn allemaal fases en het gaat allemaal vanzelf weer over. Hier ging ik alleen maar naar hem toe als het huilen was en anders liet ik het hem gewoon zelf uitzoeken en vaak viel hij vanzelf in slaap.
Oh, dit valt nog mee. Je gaat hem nog achterstevoren, ondersteboven etc vinden Komt helemaal goed hoor. Gewoon een slaapzak aandoen, zodat hij warm blijft
Lekker laten gaan. Hier was dochter rond die leeftijd ook bezig met draaien en verschillende houdingen uitproberen in bed. In het begin lastig omdat ze nog niet helemaal snapte dat ze zelf ook terug kon draaien in bed maar na een paar weekjes was dat ook klaar. Ook hoor ik hier regelmatig *BONK!* omdat ze met haar hoofdje tegen het hoofdeinde aan slaapt. Ik zou geen stootkussen nemen omdat ze daarin juist kunnen stikken. Op de buik slapen is nu niet erg meer hoor, ze zijn oud en sterk genoeg rond 9 maanden.
Ik heb laatst soortgelijk topic geopend... onze zoon van 9,5 mnd draait ook en gaat ook staan in bed (in z'n slaapzak) en telkens heen en weer goed leggen speentje.. en indd HARD LACHEN! Want dat is toch wel erg leuk dat papa of mama komt.. maar owee als ze weg lopen... BLEEEHHHH gaat de sirene aan! Maar nu laten we hem toch 10 min miepen of jengelen.. Want sjaa, zo blijf je aan de gang! Maar mijn gevoel zegt dat ze zich op deze leeftijd wel kunnen redden! Ik heb wel een stootrand inmiddels! Gaat nu wel minder vaak staan.. Paar x heb ik hem op z'n buik zien slapen! Dus gaat prima.. Uiteindelijk gaan ze zelf leren weer terug te draaien of weer te gaan liggen denk ik.. SUC6 !