Dochterlief van 4 maanden heeft de eerste tijd vooral geslapen in een draagdoek overdag. Prima te doen, 's avonds in de kinderwagenbak beneden en na de fles van 23.00 uur in de co-sleeper naast mij. Inmiddels wordt ze te groot voor de co-sleeper en vindt ze zelf de draagdoek ook niet meer alles. Kortom, tijd voor slapen in haar ledikantje. Dat probeer ik nu een week of twee maar het zijn hoogstens slaapjes van 30-max 40 minuten. Als ze dan begint te huilen, geef ik dr meestal haar speentje weer, aai over dr bol en ga weer weg. Maar helaas valt ze dan niet meer in slaap. Zo doet ze hoogstens 2x zo'n slaapje per dag. Heb al van alles geprobeerd maar zonder succes. Probleem is vooral dat ze niet uitgerust is gedurende de dag. Op het kdv slaapt ze soms uren, weliswaar in een hangwieg waar ze bijna uitgroeit maar toch heeft ze daar laten zien dat ze best lange rukken slaap kan doen. Wat kan ik nog proberen, tips?
Weet niet of je al iets anders dan rugligging geprobeerd hebt? Hier was zijligging de oplossing. Onze dochter sliep ook steeds maar drie kwartier, maar toen we haar op haar zij gingen leggen, sliep ze uren. Gestut met een opgerolde handdoek in haar rug en ook eentje tegen haar buik tegen het doorrollen. Toen ze op een gegeven moment van alles begon vast te pakken (en dus ook die opgerolde handdoeken), hebben we die handdoeken achterwege gelaten. Inmiddels is ze 7,5 maand en slaapt ze altijd op haar buik. Op haar rug slaapt ze echt niet.
Hier nog steeds een meisje van 6 mnd wat hazenslaapjes doet gedurende dag maar ze is verder wel vrolijk. Je zou ook kunnen overwegen om inbakeren te proberen?
Kan het zijn dat het ledikant wat te ruim aanvoelt voor d'r? Omdat je schrijft dat ze alleen de wieg, co-sleeper, kinderwagenbak en draagdoek gewend is. Dat zijn allemaal 'geborgen' plekken. Het ledikant is natuurlijk vrij groot voor haar gevoel. Slaapt ze al in een slaapzak? Een warme winterslaapzak met mouwen. Hier overigens ook een echte buikslaper.
Hoi, Daarom adviseren ze toch met 6 weken wakker in bed te leggen? Bij de eerste vermoeidheidssignalen doe je dat dan, zo'n 2 of 3x per dag. En dan vallen ze vanzelf zonder moeite in slaap. een idee om daar nu nog aan te beginnen? Of een slaapritueel? Of een muziekje van 20 minuten, babyprojector oid? Ze moet leren om meerdere slaapcycli achter elkaar te 'pakken', dat is een proces...
Heel herkenbaar helaas. Helaas geen tips, maar ik lees wel even mee... Hier ook een zoontje van 4 maanden die altijd al slechte slaper is geweest overdag, maar sinds aantal weken echt hele korte slaapjes nog maar doet overdag. Ook veel gedragen in de draagzak, maar daar lijkt hij nu ook zijn rust niet meer in te vinden. Erg lastig! Op zijn buik hebben we laatst eens geprobeerd, hij bleef alleen maar om zich heen kijken en ging uiteindelijk huilen omdat hij wel moe was, maar het hem niet lukte om te slapen. Is dit herkenbaar bij de eerste keer proberen buikslapen?
Ja herkenbaar. Ik legde dan mn hand op zn hoofdje en mn onderarm verder op zn rug. Dan oefende ik lichte druk uit en wiebelde soms wat heen en weer. Op deze manier gaf hij toe en voel lekker in slaap. Wel altijd in combinatie met een muziekje of zacht neuriën. Na een poosje was dit niet meer nodig en legde hij gewoon zelf zn hoofd neer om te slapen. Natuurlijk keek hij ook wel eens rond, maar als hij moe was ging hij slapen.
Oh ga ik het toch nog maar eens proberen! Leek mij zo zielig om wat druk te geven, maar hij snapt nu natuurlijk niet dat hij zijn hoofdje kan neerleggen om lekker te gaan slapen haha
Herkenbaar. Heb er al een topic over gestart. Ons zoontje slaapt het beste in de bak van de kinderwagen. Nu zijn we aan het oefenen in zijn ledikant want hij past niet lang meer in de bak. Hij gaat 2 dagen per week naar mijn moeder. Daar slaapt hij nu in het campingbedje en dat gaat goed. Thuis helaas nog niet. Na 45 min weer en wakker en niet meer willen slapen terwijl hij in de bak lang slaapt. Best frustrerend. Nu hebben ze op het cb geadviseerd om de bodem van het ledikant alvast een standje naar beneden te doen. Misschien helpt dit bij jou ook wel? Dit hebben wij sinds gisteren gedaan. Ochtend slaapje ging goed. Middag slaapje niet. Na 45 min weer wakker.. dus of echt helpt weet ik nog niet.. maar ja valt te proberen
Waarom zou dat helpen die bodem? Ik ben oprecht geinteresseerd, want hier ook meestal maar 2x 30 min, soms maar 20...
Herkenbaar. Mijn dochter heeft het eerste half jaar op mij gewoond, toen had ik er genoeg van en zijn we gaan oefenen in bed. Ze heeft maanden minislaapjes van soms maar 10 minuten gedaan. Nu gaat het sinds een maand ongeveer echt beter en slaapt ze soms een uur maar meestal is het 2 keer per dag 45 minuten ongeveer. Ze doet het verder goed dus erbij neerleggen is denk ik het enige wat je kan doen. Overigens ook echt alle tips geprobeerd en niks werkte.
O echt, dan heb ik dat topic gemist . Maar stand naar beneden geeft misschien meer geborgenheid ofzo. Is te proberen waard ja. En ja ik weet dat we weken geleden het ledikantje misschien al hadden moeten proberen maar ze woonde letterlijk in de draagdoek vanwege verborgen reflux. Dat is inmiddels met Nexium onder controle en lijkt het alsof ze nu zelf ook wel een beetje klaar is met de draagdoek. Op het kdv slaapt ze serieus uren in een hangmatwieg en natuurlijk kan ik er thuis een namaken door de draagdoek in haar ledikant te knopen als een hangmat maar dan lijkt mij het einde zoek. Voor nu probeer ik consequent te blijven met het slaapritueel en lijkt het of de dikke slaapzak haar het meeste geborgenheid geeft ipv strak instoppen. En blijven hopen dat ze een keer langer dan een cyclus kan slapen ..