Hallo, Sinds een week krijgt mijn zes maanden oude dochter vier flessen ipv vijf en zijn we gestart met het geven van groente, fruit kreeg ze al. Nu heeft ze de laatste dagen weer hardere ontlasting, ze lijkt er geen last van te hebben, maar fijn is het niet. Nu snap ik dat dit waars komt doordat ze een fles minder krijgt op de dag, minder vocht en dus hardere ontlasting. Is dit herkenbaar? En zo ja; hoe loste jullie dit op? Of loste dit vanzelf op? Met de papfles ben ik al gestopt omdat ze daar nog hardere ontlasting van kreeg!
10 cc water extra per fles geven, wellicht is dat alweer genoeg extra vocht. Want in fruit en groenten zit ook vocht.
Qua fruit geef ik iets met pruim of sinaasappel als hij verstopt lijkt te zitten. In ieder geval Banaan even ontwijken
Dit inderdaad, als extra water in de fles niet voldoende is, een klein beetje water tussendoor geven bij het fruit of groenten eten.
Ik deed op advies cb 1a2 theelepeltjes olijfolie door zijn groenten,helpt enorm goed .Ik deed nl al extra water in de fles omdat hij toen nog geen gewoon water wilde drinken.