Hallo allemaal, Ik zit even met een probleem. Since een paar dagen wil Max bijna niet meer eten. De pap 's ochtends gaat er half in en nog redelijk rustig. Zijn fruit van 10uur eet hij met moeite voor de helft. Het brood wil helemaal niet meer, of het nu droog is of met beleg. Zelf het fruit wat hij eet erop smeren zoals het CB adviseerde werkt niet. Droog brood at hij van te voren helemaal op (op de kosrtjes na). De melk die hij na zijn brood krijgt drinkt hij nog maar half leeg. En zijn avond eten, gaat er vanaf de eerste hap moeizaam in. Wil ik dat hij iets eet moet ik het al een keer extra op warmen en dan eet hij in totaal met moeite 1/3 van een potje. Terwijl hij in het weekend nog een heel potje en een danoontje 's avonds at. De fles voor het naar bed gaan lukt dan wel weer en gaat er helemaal in. Ook huilt/miert en krijst hij vanaf zijn middagdutje totdat hij in bad gaat. We hebben altijd het princiepe aangehouden dat wij bepalen wat hij eet en hij hoeveel hij eet. Maar ik begin me nu na een paar dagen toch zorgen te maken. Moet ik hem op een of andere manier dwingen te eten. Of is dit een paar dagen en gaat het dan over?? Wel heeft hij in twee weken tijd 3 tandjes gekregen, maar toen die door zijn gekomen at hij wel goed. Weet iemand raad,of maak ik me voor niets zorgen want ik ben bang dat hij nu te weinig eet/binnen krijgt. Alvaast bedanktvoor jullie raad/hulp. Groetjes, Krissa
Hier precies hetzelfde, ze wil ook bijna niet eten en drinken. Ben blij dat ik er net een paar hapjes pap en een paar slokjes yoghurt in heb gekregen.. Nu hebben we wel allemaal de buikgriep, ze heeft 2 avonden overgegeven.. Ik hoop maar dat het gauw beter gaat, jullie ook succes met het eten en drinken!
Kan best zijn dat er nog meer tandjes "klieren" nu. Hij eet in ieder geval nog iets en dwingen kun je ze toch niet Ik denk dat het belangrijkste is dat hij genoeg vocht en melk binnen krijgt. Misschien kun je hem wat vaker iets aanbieden nu? Mijn dochtertje at ook minder met tandjes en die heeft, in amper 2 maanden tijd, 5 tanden gekregen Mocht je het niet vertrouwen of bang zijn dat hij te weinig krijgt, kun je altijd even met je CB of HA overleggen.
Zoals ik het lees zeg ik ook er komen meer tanden aan! Mijn zoon kreeg ook veel tanden kort na elkaar. en nu die kiesjes komen gaat het ook snel... Maar zoals jij het hier uitlegt denk ik echt tanden, mijn zoon eet dan soms 3 dagen niet. Maar hij drinkt heel veel dan en dat is veel belangrijker dan eten. En als de kies er door is eet hij voor 2
Hier ook maanden een niet-eter gehad (vanaf 9,5 tot 12 maanden). Het was om wanhopig van te worden. En het erge is: je kunt er eigenlijk niet zo heel veel aan doen. Je kan ze niet dwingen om te gaan eten, en alle trucs (afleiden met speelgoed, voor de tv laten eten, groente met fruit mengen etc.) werkten hier allemaal niet. Mijn ervaring is dat dwingen alleen maar averechts werkt, en je wordt er zelf ook doodmoe en gefrustreerd van. Want je wint het namelijk nooit van ze. Zomaar ineens begon hij weer te eten, en nu eet hij de oren van mijn hoofd, en lijkt hij alles in te halen. Denk dus dat je alleen maar kunt afwachten tot het beter wordt, hoe naar dat ook is...en ondertussen alles blijven aanbieden zoals je normaal ook doet. Als ze écht honger hebben gaan ze echt wel eten, dat heb ik inmddels wel gemerkt. Dus kennelijk redt jouw zoontje het momenteel gewoon op deze hoeveelheid eten.
Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar is het dus normaal dat ze op een gegeven moment niet zo goed meer eten. Dat stelt me toch wel wat meer gerust. Ik blijf inderdaad hetzelfde aanbieden en hopelijk gaat het dan verder goed. Naast zijn flessen in het normale schema krijgt hij nog nietextra te drinken. Dit heeft hij nog nooit gewild. Moet ik dan evt. extra fles melk geven of toch water tussen door proberen te doen?? Dank jullie wel en hopelijk gaat het gauw beter. Krissa
Hoi Krissa, ik zou hem dan een flesje melk aanbieden ipv water. Als hij dan wat drinkt, heeft hij toch weer wat extra melk binnen. Water vult namelijk ook en dan kunnen ze ook minder gaan eten als ze daar vol van zitten
Mijn zoontje heeft sinds hij bijvoeding krijgt altijd fases gehad waarbij hij heel slecht tot niet wilde eten en drinken. Die fases duurden meestal ongeveer twee weken en daarna ging het eten weer goed. Na een maand goed eten kwamen er weer twee weken van slecht eten. Zo gaat dat nog steeds eigenlijk. Vandaag is weer de eerste dag dat hij niet zo goed wil eten, 1 mandarijn terwijl hij er normaal wel 4 lust en 1 boterham met moeite terwijl hij er normaal met gemak 2 op kan. Ben benieuwd hoe hij vanavond wil eten. Het zal wel weer het begin zijn een periode slecht eten. Ik heb mij hier in het begin heel erg druk om gemaakt maar je kunt je kindje helaas niet dwingen meer te eten dan hij/zij zelf wil. Anders wordt het echt een strijd en dat moet niet. Op het CB zeggen dat jij bepaalt wat er gegeten wordt en hoe laat er gegeten wordt maar dat je kindje bepaald hoeveel er gegeten wordt. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat dit bij mij zoontje hoort en er komt vanzelf weer een tijd dat hij welgoed wil eten, ik ga dus absoluut niet de strijd aan. Veel succes en het komt vanzelf weer goed. Veel liefs Nataly
Hoi Dames, Bedankt voor de reacties. Het gaat gelukkig iets beter maar zijn ritme is hij volledig kwijt. Met alles. Maar hij eet tenminste weer wat, alleen aan het brood wil hij maar niet. Maar dat zal ook nog wel gaan komen. Groetjes, Krissa