Nienke is nu 16 weken oud. Ze drinkt 5 flessen van 180/6. Dit om de 4 uur een fles. vandaag had ze het erg warm en had ze dorst tussendoor. Wat kan en mag ik haar tussendoor voor vocht geven? Vanmiddag water gegeven maar dit is erg dun waardoor ze zich af en toe verslikt.
Ik zou het toch nog gewoon bij water houden, ze kan het toch leren drinken? Zomaar een idee: een washandje natmaken en haar daarop laten sabbelen? Simone vindt dat hartstikke leuk, we moeten haar tegenwoordig met 2 washandjes wassen want de eerste komt niet voorbij haar gezicht... Wel handig dat ze het lust, ik las net een topic over kindjes die niks anders lusten dan melk. Mooie naam trouwens!
Gewoon water geven. Makkelijker is om extra water aan de flessen toe te voegen. Per fles mag je 15-20cc extra water toevoegen. Dan krijgt ze ook extra vocht.
Water of slappe thee, iets anders zou ik nu nog niet aan gaan beginnen. Heb mijn zoontje vanaf het begin water gegeven en hij vindt dat nu ook echt lekker. Als ik water in zijn bekertje doe begint hij al helemaal te kletsen en steekt hij zijn handjes uit.
Vorig jaar met de hitte golf had een vriendin een kleine baby die eigenlijk niks anderes mocht dan melk (en omdat ze fv dronk water erbij). Zij heeft 1 middagfles vervangen door 2 halve flessen met extra water. Dus in plaats van: - 12 uur 180/6 Deed ze: - 12 uur: 150/3 - 14uur: 150/3 Zo kreeg haar zoontje niet te veen kunstvoeding binnen, maar wel extra water.
Nienke heeft het water ontdekt! Ze verslikte zich de eerste paar keer erin maar nu drinkt ze het zonder te verslikken...Ze drinkt een tiental slokjes maar nu krijgt ze tenminste extra vocht binnen..
Heel goed! Simone begint nu echt te drinken uit een bekertje, zo leuk om te zien! 2 weken geleden hapte ze gewoon en dan kwam er wel wat binnen, nu slurpt ze het naar binnen en neemt al een paar slokken achter elkaar voor ik de beker weer weghaal. Ik ben ook heel alert op haar vochtinname met dit weer, zeker omdat alle meiden in mijn man's familie gevoelige darmen en weinig vocht leidt al gauw tot verstopping heb ik gemerkt.