Vraagje.. Mijn zoontje eet alleen zn brood als ik hem de stukjes geef (heb ook nog niet anders geprobeerd). Nu kreeg ik vandaag een opmerking van het KDV dat hij hier mee achter liep. Zn leeftijdsgenootjes die schijnen al de stukjes brood te pakken en dit in de mond te stoppen.. Ruben doet met dit alles nog niets. Is hij hier dan ook echt laat mee? Hij is net met brood begonnen .. moeten ze dit dan ook gelijk zelfstandig kunnen eten? (speeltjes en bijtringen gaan regelmatig naar de mond dus hij weet wel wat zn mond is en waar dit zit )
Ik begon ook pas met 9 maanden met brood geven en gaf ook de stukjes aan, nooit iets over gehoord op het CB en hij eet nu keurig met een vorkje.
Hoi! Lucas liep ook overal mee achter. Ze gaan het vanzelf zelf doen als ze er aan toe zijn. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo... Niet te druk om maken
Geen zorgen maken. Lars at met 9 maanden bijna nog geen brood, en al helemaal niet zelf. Lekker op zn eigen tempo laten doen hoor, ieder kind is weer anders.
niet druk om maken.....! pfff.... het CB moet altijd ergens een probleem van maken.... (= mijn mening) Komt vanzelf goed.... ieder kind haar/zijn eigen tempo....
Lucas heeft de afgelopen weken persee met een vorkje zelf de stukjes brood van zijn bord willen eten en nu is hij weer over het algemeen veel met zijn handjes bezig. Als ze maar goed eten! En vooral plezier erin hebben, want dan eten ze het best en makkelijkst.
hier kreeg ze met 7 maanden stukjes brood en vanaf een maand of 8 pakte ze het zelf en deed het in haar mondje. vanaf 9 maanden krijgt ze 2 boterhammen op elkaar verdeelt in 4 stukken en eet het zelf. weet eigenlijk niet of dit vroeg of laat is maar heb het gewoon zo aangeboden en deed het meteen rpima. ze drinkt ook al uit een rietje vanaf 6 maanden en is dus kwa handelingen met eten vrij snel en na een keer zien snapt ze het meteen
hahaha.... Die vermoeidheid hakt er toch in..... Nou dan zou ik me er helemaal niet druk om maken.....! Dan leren ze t snel als ze t van andere kinderen zien hoor!
Ja ik zit er ook niet echt over in maar ik wist het niet .. Vind het eigenlijk vroeg om al met 9 maanden zelf het brood in de mond stoppen maar ja wie ben ik
Ik krijg eigenlijk meer het idee dat het KDV het zelf lastiger vind dan jij of je kindje! Het is voor hun meer werk als ze het moeten geven ipv dat die kleine het zelf zou pakken. Niets van aan trekken, Je frummel is 9 maanden, laten ze die kleintjes nou een slekker gewoon klein blijven, ze moeten al genoeg!
Haha! Laat dat KDV lekker denken wat ze willen! Hier at ze pas met 9 maanden een boterham en eet nu echt nog niet zelf en ze is het ook nog niet van plan! Ieder kind is weer anders hoor! Er zijn misschien wel kinderen die het met die leeftijd al doen!
O, jee, dan mag ik mijn zoontje wel na laten kijken...hij at pas met 12 maanden zijn eerste broodje zelf en ook nog niet eens met een vork. Bah, wat een gedoe dat kinderen altijd maar ergens aan moeten voldoen, je kindje bepaalt zelf wanneer hij eraan toe is en niet zij. Nou, dan moeten ze je kindje maar helpen, vind je niet?! Succes ermee, en vooral niet luisteren naar zulke mensen, hoor Groetjes, vonneg
met 9 maanden kon lars best een stukje pakken en het in zijn mond stoppen, alleen was na 3 stukjes zijn mond niet interesant meer en ging het overal in behalve daar....... nu eet hij met zijn handjes een in 4en gesneden boterham zelf, als ik hem fijner snij en een vork erbij leg denkt hij dat hij gevoerd word :-?. volgens lars zijn vorkjes voor warm eten, niet voor brood haha
Djezelf..volgens mij heb je dat goed gedacht want eigenlijk zei ze dat ook alleen wist ze het goed te verpakken.. lol
eten met een vork.... haha spelen met een vork, eten met je handen, is hier zijn statement en als je klaar bent met eten..... dan is het heel leuk om je eten van je bord, op de tafel te leggen, soort bij soort en dan van de tafel te vegen..... (als paps en mams even niet opletten...) wat heerlijk dat je met dit mooie weer buiten kunt eten en dat er vogeltjes zijn
Ik geef de stukjes brood ook nog aan Lotje. Ze kan ook zelf haar broodstukjes pakken, maar na 4 stukjes ontdekt ze dan dat er honden in de kamer lopen en worden de honden gevoerd.....om later boos te worden omdat haar broodje op is en ze nog honger heeft. Voorlopig dus lekker nog eten met mama's hulp! Manytroubles
haha hier worden de stukjes brood aan de katten gevoerd..en eentje eet het nog op ook vooral met die warmte en nu zijn tandjes doorkomen eet hij niet echt geweldig. dus het meeste wordt fijngeknepen of weggegooid. meestal laat ik hem zelf het stukje brood pakken wat ik heb neergelegd, en af en toe stop ik er ook een in zijn mond.