Thijmen slaapt overdag zoooo weinig. Hij heeft één lang slaapje van twee a drie uur en voor de rest een paar hazeslaapjes. Hij is ook zo onrustig. We hebben twee weken geprobeerd in te bakeren maar hier reageerde hij niet goed op. Hij had zelfs een beetje een agressief huiltje en je zag gewoon dat hij zich hier niet goed bij voelde. Hij slaapt nu in de bakerzak. Verder had ik het idee dat hij niet voldoende aan mijn bv heeft dus hij krijgt nu een combi van bv en fv. Verder rust en regelmaat, althans dat probeer ik. Ik weet zo onderhand niet meer wat ik er mee aan moet. Ik ben hele dagen met hem bezig en vind dit zo sneu voor Iris. Als hij wakker wordt probeer ik hem te laten liggen maar hij begint dan al gauw flink te huilen. Wat kan ik het beste doen? Hem er uit halen en het hele riedeltje a la Ria Blom opnieuw beginnen of gewoon laten liggen? Ohhh, echt, ben zo moe. Iris was een slechte slaper en nu dus weer een slechte slaper....pfff.... Liefs Eva
Ik had hetzelfde probleem, alleen ontbrak ook nog een lang slaapje van 2 à 3 uur.... Heel erg vermoeiend ja, ik heb dan ook weinig tips voor je. Ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen, als je al RRR toepast. Misschien gaat het wat beter als hij wat ouder is.
Mrijn: met hazenslaapje bedoel ik zoals vanaf vandaag vanaf 04.00 uur al wakker zijn, slapen van 8.30-09.00 uur en een slaapje van 11.00-11.15 in de kinderwagen. Hij is dus bijna de hele ochtend wakker geweest!
dylan sliep ook weinig tot bijna niet overdag.... soms viel hij in slaap om vervolgens na 15 of 20 minuutjes weer gillend wakker te worden. na 5maand begon me dit echt op te breken ik was zooooo moe. opeens kreeg ik een dit van een kennisje die dit zelfde probleem had gehad. ze had een geesten verdrijver laten komen en ja hoor hun zoontje sliep daarna stukken beter. ik heb er erg lang over getwijfelt of ik die mevrouw ook zou bellen (ik had zo mijn twijfels). maar na een paar dagen na te denken heb ik haar toch gebelt om te vragen of ze eens langs wilde komen (aangezien het maar 30euro kosten). die mevr had meteen tijd voor me en zou de dag erna meteen komen. die mevr heeft alle geesten en kwade energie verwijdert, en sinds dien slaapt ons manneke stukken beter soms zelfs 3uurtjes achter elkaar. wat was bij ons zoontje nou het probleem; -geesten die wat hem bang wilde maken -slecht energieen achteraf gezien ben ik heel erg blij dat ik het gedaan heb! ps: ik wil hier niet mee zeggen dat jullie kleintje daar ook last van heeft, maar bij ons was het dus wel zo. stel je geloofd hier in en je heb interesse hierin dat kun je me pb-en
Aan die leeftijd is het normaal dat je kindje nog geen ritme heeft, Louiza begon pas bij twee maanden een dag- en nachtritme te krijgen, voorheen was ze ook vaak wakker 's nachts.
heel herkenbaar...alleen heeft het inbakeren hier (gelukkig) wel geholpen. Nadat hij niet meer ingebakerd mocht worden omdat hij ging draaien kwamen de hazeslaapjes weer terug. We hebben er maar aan toe gegeven. Nu ik lees dat de eerste bij jullie een slechte slaper was en de tweede ook al geeft me dat niet veel moed
Dat zijn idd echt korte slaapjes... Julia slaapt overdag meestal ook maar 45 min aan een stuk, maar dat is voor baby's niet zo vreemd omdat een slaapcylcus 45min duurt. Wij hebben ook korte tijd ingebakerd en daar ging ze niet langer door slapen. Slapen kan je nou niet afdwingen en Julia heeft genoeg aan haar (4) korte slaapjes.