9 maanden en brood zelfstandig moeten kunnen eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ruben, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    misschien een stomme vraag hoor :oops: maar hoe hebben jullie brood geintroduceerd? Zonder korstjes, meteen met beleg en hoe klein maakten jullie de stukjes? Als ik hier al een ienimienie kruimeltje geef dan doet ie al net alsof het een enorme brok is en er in stikt....

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat vroeg ik me dus ook een beetje af haha. Zo te zien moet Sven binnen een maand nog een hoop leren :) op 't moment zijn we voorzichtig bezig met stukjes in z'n eten. hij vind ze op zich niet erg, maar stikt er nog met regelmaat in en ik ik vind stukjes brood dan best eng :(

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ik heb in het begin geen stukjes brood gegeven.
    Het cb adviseerde om een klein stukje in zn wang te stoppen (ok dat klinkt raar) maar ik heb dat nooit gedaan. Vond dat veel te eng.
    Ik ben begonnen met een korst wat hij zelf vast kon houden. Zo kon hij zelf erop sabbelen totdat ie een stukje afsabbelde :)

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    9 maanden is toch nog hartstikke jong?
    Ik begin gelijk de kriebels te krijgen dat ik Anna met mes en vork moet leren eten als ik dat lees! (ze is een half jaar..!)
    Pfff ben allang blij dat ze een broodkorst zelf in haar mondje krijgt als ik die in haar handje doe.
    Die baby's van tegenwoordig zouden nog faalangst krijgen als ze wisten wat er allemaal van hen verwacht werd!

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    :evil: :p zie je wel! nou je betaald er genoeg voor, laat ze maar een beetje werken voor hun geld!
    Ennuh, laat je mannetje lekker nog een klein hummeltje zijn! Hij heeft nog een leven voor zich om vanalles te moeten leren.
    Succes

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gesneden in stukjes van ong 1 bij 1 cm. vandaag precies een jaar geleden :) moest ik naar het cb en de arts zei geef hem maar brood, dus toen ik thuis kwam heb ik dat gelijk gedaan. nooit een probleem geweest. maar het scheelt misschien wel dat hij al een tijdje fruit kreeg, waarbij ik het zachte fruit ook al in stukjes aanbood, bv banaan of peer, dingen die hij zo kon pletten met zijn tong, en zo at hij in het begin zijn brood ook

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook stukjes van denk cm bij een cm... en dan gewoon met korstjes
    en als beleg smeerworst of smeerkaas

inmiddels ook ham en gewone kaas.. en de stukjes wat groter

eerste paar keer smeerde ze het vooral uit over het blad van de kinderstoel.. en de poes was inderdaad ook altijd dichtbij
    die lust best een boterhammetje met smeerkaas :)

maar nu doe ik het geowon op een bordje.. hou het bordje voor dr
    ze pakt netjes 2 stukjes (eentje links, eentje rechts)
    meestal blijft de linker daar zitten.. want ze eet met rechts
    tot ze ergens einde van dr boterham bedenkt dat er aan de andere kant ook nog een broodje zat :)

per saldo.. eet ze nu regelmatig 1,5-2 sneden brood.
    al eet ik inderdaad graag buiten met anne :)

8. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Marywood >> Ik ben begonnen met hele kleine stukje te dippen in water of melk.. Vond het ook doodeng omdat hij continu zat te kokhalzen. Ben toen een tijdje gestopt. Een paar weken later nog een x geprobeerd en toen ging het ineens heel goed!

Djzelf >> Haha.. nou idd! Heb gister voor het eerst geoefend en ging geweldig! Hij snapte het gelijk.. dus hij kan het echt wel.. alleen zegge we lekker niks bij het kdv :evil: :evil: ;)

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hm.. dus sommige kindjes eten brood met mes en vork? :confused:
    hm.. ik doe dat zelf niet eens.. laat staan mn kind..

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik gaf rond 6,5 maand der eerste broodkorstje als tussendoortje.
    Met 7 maanden der eerste boterham met wat halvarine erop en later ook ander beleg, in stukjes van 1 bij 1 cm ongeveer, ik haalde toen de korst er nog af voor haar.
    Vanaf 8 maanden krijgt ze de boterham in stukjes inc korst en deed er dan appelstroop, pate of smeerkaas op.
    vanaf 9 maanden krijgt ze 2 boterhammen op elkaar in 4 gedeelt en deed er vanaf toen ook kaas, boterhammenworst, jam of snijworst op.

hier is dit eigenlijk prima verlopen en merkte ook dat ze er aan toe was. Ze moest in het begin niks van stukjes hebben maar door te blijven aanbieden is het wel gelukt. met 7 maanden at ze ook potjes van 8 maanden en nu eet ze al een tijdje potjes voor 12 maanden dus ook met flinke stukjes erin

eten met mes en vork vind ik niet nodig en eet het zelf ook gewoon met de hand dus dat leer ik haar niet. avond eten doet ze wel prima met een vorkje en ze is dol op imiteren

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij Sam zijn we begonnen met Brood te geven met 8 maanden, oud brood zonder korstjes, en denk stukjes van 1x1cm of zo. En het zelf eten ook pas rond 1 jaar hoor (toen ook alles, dus ook de korstjes).

Het schijnt trouwens als je het in de wang stopt dat de kinderen automatisch de kauwbeweging gaan maken ipv sabbelen.

En Sam komt nog niet op het kinderdagverblijf maar ze was afgelopen week gaan wennen en daar eten de kindjes het brood met de handjes. Ik vind ook dat je brood met de handen mag eten, dus dat mag ze hier thuis ook.

Eten met vork vindt ze bere interessant maar ze snapt niet hoe ze het eten er aan moet prikken. Ooit komt dat vast wel :D

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca eet ook pas sinds kort zelf zijn brood.
    Ik heb wel eens de opmerking op het kdv gekregen dat Luca slecht had gegeten..hij had alleen maar zitten knoeien met zijn brood :)
    Ja gek heh?! Ik moest hem thuis ook nog zelf die stukjes geven..anders verdwenen ze bij de hond in de buik. :)

Hij eet nu btw zijn brood ook met een vork.
    Niet dat dat moet van mij...mag gewoon met de hand, maar hij vind het heel leuk om te prikken en in zijn mondje te stoppen.

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Sow... altijd dat moeten... wanneer gaan ze eigenlijk nog een keer een kind een kind laten zijn en de dingen op zijn tempo laten doen.

Ana-Lucia eet ten eerste pas brood van toen ze goed negen maand was. Ze at het wel meteen zelf, maar dat was haar eigen keus. Groente en fruit wou ze voorheen ook al niet geprakt, maar gewoon in stukjes op het blad van haar eetstoel, zodat ze het gewoon met haar handjes kon nemen. Nu eet ze nog steeds zo... ze haat het als wij proberen iets in haar mondje te steken met een lepeltje of vorkje en houdt dan het mondje stevig dicht. Ze leert vast wel met een vorkje eten hoor... als ze er aan toe is.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@kirby: er zijn mensen die heilig overtuigt zijn dat dat DE enige manier is :)
    google eens op rapley :)

hier een combi... van begin af aan mag ze zelf eten
    maar ook regelmatig gaat het met het lepeltje door mama
    ligt er voornamelijk aan wat ze krijgt
    broccolli mag met de hand, spinazie niet... u snapt vast wat ik bedoel :)

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha ik wil wel eens zien hoe ze eruit ziet als ze de spinazie wel met de handjes mag eten :-D

ach, al die ze moeten dit en ze moeten dat, lars moet niks, hij mag, en soms mag ie niet hihi en als ie 18 is kan hij vast alles zelf :-D

Deel Deze Pagina