Regeldagen (fles), staartje van ab kuur of gewoon even in de war?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Mijn zoontje is bijna 4 mnd en een supermakkelijke baby, goedlachs, lekker relaxed en eet en slaapt goed.
    De eerste twee maanden heb ik bv gegeven, daarna afgebouwd naar de fles. Hij krijgt meestal 6 flessen van 150/5. Een paar keer geprobeerd om hem op 5 voedingen van 180/6 te krijgen, maar dan drinkt hij de flessen gewoon niet leeg en laat ook niet meer tijd tussen de voedingen dus dat schiet niet op. Ook geen probleem verder, blijven we lekker op 6. Voedingen zitten met 2-3 uur ertussen vrij op elkaar omdat hij snachts bijna klokje rond slaapt, maar volgens de cb arts geen probleem.

Bijna twee weken terug begon hij erg te hoesten (veel slijm) en was wat benauwd, ha constateerde een vermoedelijke bronchitis en schreef een kuurtje voor. Bij de apotheek zeiden ze dat hij er wat maag en darmklachten van kon krijgen. Tijdens de kuur had hij er echter niet veel last van.
    Toen hij zo moest hoesten dronk hij vaker op een dag kleine beetjes, prima, gewoon gevolgd wat hij aangaf. Gelukkig ging het na een paar dagen al stukken beter en dronk hij gewoon zijn flessen weer leeg.

Nu is alles echter sinds een paar dagen wat in de war. Hij drinkt halve flessen om vervolgens na een uur weer honger te hebben, soms maakt hij er zelfs een 3-gangenmenu van;)
    Ook spuugt hij wat meer, vooral na zo'n halve fles (waarschijnlijk drinkt hij daarom niet alles in 1 keer) niet heel veel, maar wel meer dan een mondje, vaak met wat slijm vermengd.

Zou dit nog een staartje kunnen zijn van de kuur? Dat hij die maag/darmklachten nu krijgt?
    Of zou dit een soort van regeldagen zijn dat hij straks ineens wel minder voedingen wil met iets grotere flessen?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Niemand?

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Een ab kuur werkt zeker nog 3 dagen na! Er kunnen dan dus ook nog bijwerkingen beginnen en sowieso tast een kuur de darmflora aan.

4. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Mijn dochter van bijna 3,5 maand heeft momenteel precies hetzelfde! Ze krijgt in principe 5 voedingen van 150/5 elke 4 uur ongeveer. Alleen sinds een paar dagen loop ik ook wat te rommelen met de voedingen. Dan drinkt ze de fles niet helemaal leeg en komt ze vervolgens weer 2 uur later en wil ze weer meer drinken. Al een paar Lee. 180/6 aangeboden, maar drinkt ze nog niet altijd helemaal op. Ik herken dit wel, want toen ze van 120/4 naar 150/5 ging, deed ze dit ook een paar dagen. Ik denk dAt het dus ook regeldagen zijn en met een spurtje te maken heeft. Ben benieuwd hoe het bij jou is over een paar dagen!

Deel Deze Pagina