ik geef niet de gewone danoontje maar danoontje vanaf 4 maanden. hier op het cb zeiden ze er niets over was allemaal prima.
Ja speciaal voor de kleintjes.. die toch.. eerste danoontje.. kijk maar eens op de verpakking. Ach ja ik doe er ook niet zo moeilijk over, maar dan weet je 't in iedergeval....
Hallo allemaal, Helena krijgt 's morgens bij haar boterham een beker met halfvolle melk (ongeveer 100cc). Tussen de middag melk bij de boterham in een beker en 's avonds voor het slapen gaan een flesje met warme halfvolle melk. Zolang ze die nog leegdrinkt krijgt ze die gewoon nog. Er zijn genoeg volwassen mensen die een beker warme melk drinken voor het slapen gaan.
Misha zit ook onder het gemiddelde....Ik geef nog 3 flessen. Afgelopen maandag was ik bij het cb en vroeg of ik binnenkort de laatste (19.00 uur) fles misschien moest gaan afbouwen. De arts vond het nog niet nodig. Ze zei, "zolang zij het nog lekker vind, gewoon blijven aanbieden"... Misha krijgt 's ochtend bord pap van 165cc opvolgmelk en brinta, tussen de middag fles opvolgmelk 200cc en 's avonds ook nog 200cc..Tussendoor natuurlijk brood, warm eten en fruit natuurlijk.. Ik mis trouwens helemaal de melk in je nieuwe schema? Vanaf een jaar wordt zowiezo 1 tot 2 beker halfvolle melk geadvisseerd, dus met 9 maanden hebben ze dan toch zeker nog melk nodig?
Ach elk CB zegt ook wat anders he daar word je toch gek van! Word zijn dat ze is allemaal gelijke grensen stellen
Hoi, Ben ik weer...het is sowieso drama met eten op het moment met Sophie,volgens mij is ze een beetje aan het regelen... Nu hoeft ze s'ochtends geen pap meer en ook geen fles,de laatste fles krijgt ze rond 19.00 en dan naar bed,dan zou je toch zeggen dat ze wel weer trek zo hebben Dit is haar schema nu s'ochtends pap 180/6 met bambix s'middags boterham en 150-180 cc tussendoor fruit en om 17.00 half soms heel potje en toetje ( die gaat er wel in ) 19.00 fles 210cc Moet er soms wat af? Iemand een idee? Groetjes,
Misha was afgelopen maandag 8155 gram bij 75 centimeter..Met haar lengte zit ze helemaal bovenin de curve, haar gewicht zit onder de middenlijn en buigt heel licht af naar beneden, maar niet zorgwekkend...
Britt is net 8 kilo en 68 cm...ze zit bij de groeicurver dus erg laag.. Maar maak me er ook geen zoren om hoor
Dus het komt erop neer dat ze, volgens het cb, totdat ze een jaar is melk meer krijgt Raar hoor.... Ik zou gewoon je gevoel volgen en lekker die 2 flessen aan blijven bieden en dan vanaf een jaar gewoon overstappen op gewone (volle) melk. Laat ze nu zelf nog een fles vallen voor die tijd, ook goed, maar ik zou in dit geval zeker niet expres afbouwen... Jantina, elk kindje groeit gewoon anders, hangt ook een beetje vanaf hoe groot de ouders zijn...Volwassen zijn toch ook heel verschillend qua lengte en postuur, is bij die kleintjes niet anders...
op het pak voeding staat 8-10 manden 3 voedingen van 180 cc dusse.....? wat doe je nu mandy? ik zit nu nl op 2 voedingen maar ben bang dat wesely dan te weinig krijgt in ieder geval vocht tekort.
Daphne is over twee weken een jaar en zij krijgt 's ochtends nog een fles van 60 ml gewone melk vermengd met 60 ml water en twee schepjes melkpoeder. Daarna gaat ze in bad en meteen daarna eet ze een hele boterham. Rond elf uur eet ze een heel potje fruit en drinkt ze een half bekertje water. Rond half 1 eet ze een hele boterham en drinkt ze een klein bekertje koude melk. Rond 2 uur drinkt ze een fles melk (60 ml gewone melk + 60 ml water met melkpoeder). 's Middags drinkt ze een half bekertje water en eet ze een halve liga. Om half zes eet ze een 12-maanden potje of ze eet met de pot mee als we spaghetti of hutspot eten. Als toetje krijgt ze dan een bakje yoghurt of heel soms een bakje vla. Ze krijgt geen fles voor de nacht meer, maar dus nog wel twee flessen overdag.