Hoi hoi, Mijn dochtertje is nu 6 maanden. We zijn nu een week begonnen met appel geven en opvolgmelk (voor baby's vanaf 6 maanden). Vanmorgen had ze opeens een harde drol. Voor het eerst. Ze moest hard persen en een heel klein beetje huilen. Is dit normaal? Zo nee: wat kan ik eraan doen? Zal ik even (paar dagen) stoppen met appel geven? Of even stoppen met opvolgmelk en weer 0-6 maandenmelk geven? Moet ik meer water geven? Ik hoor graag van jullie!
Julia heeft dat ook. Het word ietsje minder maar ik denk dat het echt een kwestie is van even doorzetten. Ben je in 1 keer overgestapt op de opvolg melk? Wij zijn de zuigelingenmelk rustig af aan het bouwen, ze krijgt momenteel 5 schepjes nr 1 en 1 schepje nr 2. Wat fruit betreft, propeer eens wat peer te geven, dat laxeerd een beetje. Bananen kun je beter even mijden, die zorgen juist voor vertopping. Ik geef Julia ook druppeltjes van VSM om de ontlasting zachter te maken. Echt superspul, werkt heel goed. Succes!
Hoi Julia, is jouw kindje ook van 28 maart? Ik geef geen banaan hoor, ik heb ook al peer gegeven. Wanner had jouw meisje een harde drol? En is dat nu nog zo? Of is het weer wat zachter geworden? En hoe heet dat spul van vsm? groetjes!
Julia is ook van 28 maart, leuk Ze had een paar weken geleden haar echte keuteltje. Ze heeft ze nog steeds wel maar het is al wat minder, de darmpjes moeten er natuurlijk aan wennen. Hoe die druppeltjes van vsm heten weet ik zo even niet, maar er staat voor op het flesje dat het is om de ontlasting zachter te maken.
Als je appel raspt, heeft dat een stoppende werking. Misschien is het beter als je haar eerst andere fruitsoorten geeft en fijnmaalt met de staafmixer oid.
Bedankt voor alle tips! Het is opgelost hoor: ik heb de druppels van VSM gegeven en een uurtje daarna: plop plop plop: alles eruit. Zielig hoor, ze moest echt huilen een paar uur lang gisternacht. Het is nu ook weer wat zachter. Ik denk dat het de geraspte appel was ja. Ik geef nu peer en kiwi door de blender: gaat helemaal goed!