wanneer nieuwe autostoel? fase 2...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krullebos, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Onze dochter is nu 2,5 jaar, 15kg en ongeveer 98cm. Onze andere dochter is ws aan het eind van de zomer uit haar maxi-cosi gegroeid. Nu willen we natuurlijk het liefst de fase 1 autostoel doorgeven aan ons 2e dochter. Maar nergens kan ik duidelijk/soms tegenstrijdig vinden wanneer dat mag...
    Anders een doorgroei stoel, maar welke? We hebben geen isofix. Nu de tobi, die zit zo mooi hoog!

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Die maxicosi tobi is tot ongeveer 4 jaar en 18 kilo. Ik zou je oudste dochter daar dus nog lekker een hele tijd in laten zitten!
    Jammer dat je dan niet door kunt schuiven, maar wel veiliger voor je oudste denk ik?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf 15 kg mag ze wettelijke gezien in een 2stoel. Zo'n zitverhoger met rugsteun. Maar daar zijn ze vaak fysiek pas aan toe na hun 203e of zelfs 4e verjaardag. Bij een ongeluk moet het lichaam veel opvangen, en op die leeftijd is het meer effect lappenpop..

Mijn jongste was ruim 3 jaar toen zijn autostoel 1 kapot ging. De gordel wilde niet goed meer vast. Toen wel besloten om naar een nr2 stoel te gaan, de rodi. Hij was toen 16 kg. Een nieuwe werd me te gek voor een paar maanden, en een tweedehands vond ik ook niet fijn.
    De oudste van 7 zit er ook nog in. Maar besloten om die niet door te schuiven. De gordel zit bij hem ook nog beter met de rugsteun.
    Hij gaat ook maar eens per week mee in de auto, dat scheelt ook nog in je keuze..

Als je voor het meest veilig wil gaan zou ik met 2,5 zeker nog gaan voor een nr1 stoel.

4. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochter ging met 2,5 jaar over naar een 2/3 stoel.
    De achterwaartse was ze te groot voor.
    Niet kwa gewicht maar kwa lengte.
    Ze was toen al 1m12.
    Nu net 3 en 1m15 lang.
    Ze kijken nu trouwens ook meer naar de lengte.
    Als je kind met zijn/haar oren boven de rand van de stoel 1 uitkomt moet het over.
    Want dan is het niet veilig meer.

Mijn zoon zat met 6 jaar niet meer op een verhogen maar die was toen al over de 1m40 heen.
    Nu 7,5 jaar en is bijna net zo groot als ik :p
    Dus hoeft niet meer in een autostoel met zijn 1m56 en 48 kilo.

5. Lovemykids4

Oja voor dochterlief van Nog geen 4 mnd staat de achterwaartse stoel al klaar.
    Die zal er ook niet heel lang meer in haar maxicosi kunnen.
    Ze is net als haar grote zus en broers heel erg aan de maat :(
    Hoop echt dat ik nog tot 7 mnd kan rekken minimaal maar dan moet ze niet achterlijk hard blijven groeien.
    Zit al in maat 74/80.

6. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Wat grappig al die verschillen. Wanneer zijn jullie naar een vervolgstoel gegaan? Mijn dochter is 19 maanden en zit nog in de maxicosi.

7. sther3

sther3 Niet meer actief

Huh? Is ze zo klein dan? 🙈 of is onze knul groot 😁
    Zoon wordt volgende week 10 maanden maar wij moeten een dezer dagen ook over, hij heeft denk ik nog maar een cm of 2/3 in de maxi..

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Steekt zijn hoofd al boven de MC uit dus? Want dan moet hij pas over. Tot die tijd is de MC veel veiliger.

9. sther3

sther3 Niet meer actief

Nee, hij heeft nog een cm of twee drie tot ie met de bovenkant van zn hoofd boven de rand zit. Snap je.
    Maar we moeten wel al gaan kijken, zodat we er een hebben staan mocht het zover zijn

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nou, dat was hier zeker geen optie.
    Zoon is met 5 maanden over gegaan naar de Römer dulafix.
    Hij zat echt niet goed meer in de MC. Hij was met 5,5 maand al 70cm en 9150gr. Hij zat echt niet meer comfortabel. De Römer kan ook achterwaarts en onderuit dus daar zit hij nog een lange tijd prima in. Die keus was voor ons heel makkelijk. In de MC was het huilen en zat hij echt opgepropt. Nu zit hij weer veilig en duidelijk comfortabel.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ze zo lang zijn moet je soms andere keuzes maken inderdaad..

Ik dacht alleen dat die 15 kg van de 2-3stoel was, omdat de rem van de gordel niet goed aanslaat onder dat gewicht.

12. Lovemykids4

Dat klopt ook.
    Onder de 15 heb je groot kans dat hij niet in het slot slaat wanneer je onverwachts remt.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou nog wel een tijd wachten met overstappen naar een soel waarbij je kind in de autogordel zit. Ik heb al een aantal keer gelezen (weet niet meer waar) dat bij kinderen onder de 4 de heupgordel van de auto juist gevaarlijk kan zijn bij een ongeval. Hoe het precis zat weet ik niet meer maar het kwam erop neer dat heupgordel niet op zijn plek blijft, naar boven schiet en op die manier de organen beschadigd kunnen raken.

Je hebt trouwens ook 1-2 of zelfs 1-2-3 stoelen, dan kan je misschien beter zo een bijkopen dan kan je nog wel even verder.

14. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Ja ze is wel wat kleiner dan gemiddeld ja! Net even foto's gemaakt toen ze sliep in de maxicosi. Volgens mij past ze ook nog wel een tijdje! Tweede foto zie je de ruimte boven haar hoofd.

Bekijk bijlage 451020

Bekijk bijlage 451021

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier heeft dl tot 1.5 in de Maxi-Cosi gezeten, ze paste er nog prima in :) net als hierboven ook nog genoeg ruimte aan de bovenkant, maar ze vond het niet leuk meer omdat ze niks kon zien. Nu zit ze in de Joie I-Anchor, ook gewoon achteruit, maar hoger en dus een stuk meer te zien :) Deze stoel kan waarschijnlijk nog wel mee tot ze zo'n 4 a 5 jaar is, tenzij ze ineens heel hard gaat groeien, maar dat verwacht ik niet.

Ik zou denk ik ook kijken voor een nieuwe stoel voor je tweede kindje en niet je oudste al doorschuiven, better safe than sorry ...

Deel Deze Pagina