beginnen met lopen aapies of sandalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Hoi onze zoon loopt sinds een aantal weken los, thuis loopt hij op blote voeten of alleen sokjes aan. Als wij weg gaan wil ik hem toch graag wat aan geven om op te lopen. Gezien het warme weer twijfel ik tussen aapies of sandalen. Of zouden jullie dan een paar goedkope sandalen kopen voor erbij? Ik wil wel dat hij goede kwaliteit aan zijn voeten heeft, en dat het hem niet belemmert met lopen.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Aapies overleven het niet buiten. Als hij echt loopt zou je teva's kunnen overwegen

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Sandalen of schoentjes zou ik aanschaffen voor buiten huis. Ik zou wel naar een goede schoenen zaak gaan voor goed advies welke schoenen of sandalen nu het meest geschikt zijn als hij nog maar zo kort loopt.

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Hier aapies gehad en die houden het best een tijdje buiten is mijn ervaring hoor, ja ze blijven niet netjes maar vond ze voor die prijs prima..Nu teva sandaaltjes maar daar moet ze echt aan wennen en struikelt vaker dan op haar heerlijke aapies. Mja ze loopt nu al een tijd dus zal moeten wennen aan echte schoentjes ;)

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn zoontje loopt ook niet zolang..
    ik weet niet wat je duur vind, maar ik heb hier bijvoorbeeld sandaaltjes besteld
    Op Kleine Voet, Groot in babyslofjes!
    van pediped. Hier heeft hij ook dichte schoentjes van en deze bevallen goed. Goed flexibele zooltjes.
    Ik vind deze zelf wel betaalbaar en toch goede schoentjes.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou gaan voor aapies of andere soepele leren slofschoentjes. Hebben ze veel meer gevoel bij het lopen is mijn mening. En nee ze houden het niet heel lang vol, maar toch waarschijnlijk best een tijdje.. Tegen die tijd kunnen ze naar een 'echt' paar schoenen.

Maar laat je anders informeren bij een schoenenzaak (en voetjes even meten). Kan je altijd online zoeken naar een schoentje dat je wilt..

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier heeft ze ook een tijdje buiten gelopen op aapies, ze worden natuurlijk wel vies dan, maar gaan echt niet meteen kapot hoor. Gewoon geen witte of lichte kleur kiezen ;)

8. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Lees toch wel veel aapies. Vallen die normaal?
    Ik vind het zo voorschut om zijn voetjes op te laten meten in een winkel en vervolgens weg gaan om thuis online te bestellen eigenlijk! ;)

Toch ook een paar open sandalen voor erbij misschien? Of lopen daar echt nog niet comfortabel mee in het begin? Het lijkt me nu zo warm met dit weer namelijk.

Pleak: thanks ik zal eens kijken.

9. adi

adi Niet meer actief

Sandalen hebben een te harde zool voor een net lopend kindje. Je moet geen schoenen kopen die je niet volledig kunt opvouwen in je hand (dus niet alleen net dubbelvouwen, maar die soepel meevouwen tot een bal zeg maar)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan gewoon flexibele schoentjes kopen bij een zaak als schoenenreus, van haren of scapino. Sandalen zijn niet altijd goed als beginnersschoenen. Iig niet die met zo'n bandje aan de achterkant. Hiel moet stevig zijn.
    Naar een dure "speciaalzaak" gaan is echt onnodig. Er zijn tegenwoordig geen slechte schoenen meer. Dure schoenen zijn echt niet beter dan schoenen van scapino. Zelfs orthopeet raad scapino aan.
    Bij 1 zaak maat op meten en bij andere zaak kopen of online heeft dus geen nut;)
    De verschillende merken hebben niet allemaal dezelfde maat voering. De 1 valt groot, de ander klein of breed of juist smal. Hier pas nog bij scapino voeten opgemeten. Volgens meetlat (van dr visser) had ze maat 24. Klopte. Maat 24 van dr visser zaten goed. Maar maar 24 van een ander merk verzoop ze in....
    Dus zegt weinig. Hier heeft ze dus schoenen maat 23 en 24.

Voeten opmeten en die schoentjes passen. Ze moeten wat ruimte over hebben. Wat ook goed werkt is thuis zn voetje omtrekken op papier met een pen. BEIDE voetjes terwijl hij staat. Kan nog verschil in zitten. Je neemt de grootste en legt op het papiertje een rietje van hak naar puntje grote teen. Deze knip je op juiste lengte af. In de winkel doe je het rietje in de schoen. Staat hij bol of past hij precies dsn is die maat te klein. Hou je ruimte over tussen rietje en achterkant dan zijn ze 9 van de 10 x goed.

Voor schoentjes gaan met flexizool. Dus die kan je tussen je hand met gemak dubbel vouwen.dr visser, kiddy kicks, elephanten, hush puppies zijn merken die dit hebben.

Verder kunnen ze je bij zulke winkels ook vaak helpen met het meten

11. adi

adi Niet meer actief

Er zijn zeker nog steeds slechte kinderschoenen. Schoenen welke niet van volledig leer zijn, schoentjes met veel te harde en veel te zware zool, schoenen die veel te laag of open zijn aan de achterkant enz.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zoiets wilde ik net zeggen.. ;)

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er hoort nog het woordje bijna tussen :)
    Ik zeg toch ook dat zool flexibel moet zijn, achterkant stevig en niet open.....

En schoenen die niet volledig van leer zijn zijn niet per definitie slechte schoenen...

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Schoenen kunnen ook langer meegaan hoor! Mijn dochter past de schoenen die ik in januari kocht nu nog steeds.

Ik zou voor schoenen gaan en niet voor slofjes. Moeten inderdaad wil lekkere flexibele schoenen zijn. Sloffen kosten snel al 20 euro en dat kun je juist investeren in schoenen. Als het een keer nat is buiten kun je namelijk weinig met sloffen. In huis en tuin kun je blote voeten doen.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier Teva sandalen heerlijk :)

16. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik ga inderdaad naar een goede winkel om zijn voetjes op te laten meten.
    We gaan morgenmiddag even op pad, hij wilde vanmiddag in de efteling ook lopen en dan zijn schoentjes toch wel handig!
    Ik lees ook veel goede recensies over de shoesme schoenen met flexzool?

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier fan van shoesme en jochies

18. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Het zijn schoentjes van shoesme geworden, en ook sandalen bij hen gekocht, even onderhandeld ;)
    Hij had wel 2 verschillende voetjes, linker was wat groter als de rechter. Zoon is helemaal trots op zijn blitse schoenen haha :cool:

Deel Deze Pagina