zoontje drinkt heel weinig, wat te doen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Madelon84, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

de laatste week drinkt mijn zoon heel erg kort en weinig.
    vaak zodra de melk toeschiet drinkt hij een halve minuut en dan laat hij los. hij gooit zijn hoofdje helemaal naar achter en vindt de wereld om hem heen veel interessanter.
    soms weigert hij helemaal en gaat er zo 6 uur voorbij voordat hij weer drinkt.
    dit ben ik helemaal niet gewend!
    Hij eet zijn groenten, fruit en boterham wel helemaal op!
    savonds en snachts drinkt hij wel 2 goede voedingen, omdat hij dan heel slaperig is.
    tandje nummer 3 komt er ook aan en daar heeft hij wel erg last van, weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben?
    mijn productie keldert wel zo merk ik. "gelukkig" dat hij snachts nog drinkt.
    ik merk ook dat hij soms geen volle plasluier heeft.
    droogt hij niet uit? moet ik geen water oid geven?
    (fles wil hij ook niet trouwens. en pap lust hij echt niet)

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Hoi,

Er zijn helaas ook babies die op een gegeven moment gewoon geen bv meer willen, ik wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou het geval is maar het zou kunnen. Waarschijnlijk heeft hij ook geen honger, hij drinkt alleen het waterige voormelk.
    Als je bang bent dat hij uitdroogt wat waarsch niet zal gebeuren omdat hij de voormelk wel drinkt kun je proberen om hem uit een rietje te laten drinken. Je zegt nl dat hij geen fles wil? Veel babies hebben een rietje heeel snel door, gewoon even zelf het rietje vol laten lopen en dan aan je kindje geven.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoe oud is hij nu? Ik denk niet dat hij de leeftijd heeft om zich te spenen. Het zal een fase zijn. Anders kolf je toch een keertje extra 's middags? Anders loopt de bv over de gehele linie wat terug. Ik doe dat nu ook, omdat kleintje de laatste dagen minder drinkt vanwege ziekte/benauwdheid. Zo voorkom ik het regelen na deze periode. Waarschijnlijk als de tand door is, zal je zoontje beter gaan drinken en zit je nog goed in je melk.

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Misschien dat je met hem in een rustige ruimte kan gaan zitten waar hij niet snel afgeleid wordt? Omdat je zegt dat hij de omgeving interessanter vind. Probeer zoveel mogelijk prikkels te vermijden.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem aan dat je zoontje ruim 8 maanden is? Dan kun je gewoon een (tuit)beker met water geven bij de boterham als je dat wilt natuurlijk ;)

Verder kun je een keertje extra kolven overdag om je productie wat op te krikken.

Het kan idd te maken hebben met een tand die doorkomt (drinken doet dan pijn), maar ook met de omgeving (dus idd prikkelvrij).

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties.
    extra kolven overdag zie ik niet zo zitten, want dan ben ik net klaar zul je zien wil hij na een uur wel de borst en zijn ze leeg;)
    ik hoop idd maar dat het een fase is.
    prikkels vermijden doen we sowieso al. geen tv of radio aan, als er mensen bij zijn zijn ze stil, maar hij doet het ook gewoon als we met zn tweeen zijn.
    ik vraag mij wel af hoeveel vocht een baby van 8 maanden binnen moet krijgen en of het dus aangevuld moet worden.
    wel lastig te bepalen, omdat je met de borst niet weet hoeveel hij drinkt.
    maar ik vind zijn luiers af en toe zo licht dat ik me een beetje zorgen maak.
    ik geef hem straks gewoon eerst de borst en als ie niet wil dan water uit een beker.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het ook moeilijk in te schatten of ze genoeg krijgt. Heb hetzelfde probleem met mijn meisje. (ook toevallig een onderwerp hierover geopend).
    De luiers overdag zijn best droog.

Ik hoop maar dat het slecht drinken overdag een fase is en snel weer over is.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier was het vanaf die leeftijd eigenlijk hetzelfde en doordat ik ook Jelle rond heb lopen kon ik ook niet ergens rustig gaan zitten. Ik legde haar wat vaker aan, dan dronk ze vaker een klein beetje maar ook dat zette niet echt zoden aan de dijk. Vaak wilde ze dan toch niet drinken. Ik ben dus een flesje kv bij gaan geven rond de 9 maanden. Prompt sliep ze in de middag 2 1/2 à 3 uur dus voor ons was kv wel een oplossing. (daarvoor sliep ze niet of nauwelijks overdag)

Overigens was dat voor ons wel het begin van het einde. De bv liep erg snel terug en met 9 1/2 maand heb ik mijn laatste bv gegeven. Ik heb er vrede mee, hoor, daar niet van. Ik vind het prima zo, maar het is meer om te zeggen dat kv niet de oplossing zou zijn als je nog door wil gaan... ;)

Niet echt een oplossing, dus maar wel herkenning.

Share This Page